Mun mies sanoi mulle et haluis erota jos sillä ois joku uus tiedossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öslfksöldfkösldkfösldkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öslfksöldfkösldkfösldkf

Vieras
Mitä tekisitte? Ollaan oltu yhessä kuutisen vuotta ja meillä on mennyt aika huonosti viimeisen vuoen ajan. Ollaan riidelty aika paljon yms. Oon kuiteski 30-vee ja haluaisin mennä kohta kihloihin, naimisiin ja saada lapsia, enkä haluaisi erota, kun en halua olla sinkkuna enää näin vanhana. Nyt kun riideltiin pari viikkoa sitten niin mun mies sanoi mulle et se haluaisi erota jos sillä vaan ois joku uusi tiedossa... Oon varannut ajan terapiaan meille molemmille.... En vaan oikeesti jaksais enää olla sinkku! Miten saan mun miehen sitoutumaan muhun?

Et ainakaan tolla tyylillä. Anna miehen mennä, ei rakasta sua selvästikään. Ole onnellinen sinkku, ala viihtyä itsesi kanssa äläkä takerru niin eiköhän sullekin vientiä ala löytyä.

No ei ketään voi pakottaa. Jos hän ei tosiaan halua olla sinun kanssasi, niin miksi haluaisit olla hänen kanssaan väkisin? Eri asia on, jos sanoi sen vihaisena, eikä tarkoittanut... Jos et ole varma, voithan yrittää ottaa asian puheeksi riitelemättä.

Mun mielestä 30 v ei ole mitenkään "liian" vanha sinkuksi. Et sä voi pakottaa ketään parisuhteeseen kanssasi, anna miehen mennä ja varaa se terapia-aika vaan itsellesi. Näin saat tukea yksinolemisen opetteluun :)

Ja ihan kokemuksesta voin sanoa, että kun tykkää itsestään, niin elämä itsekseen on paljon hedelmällisempää kuin huonossa suhteessa. On sitten minkä ikäinen vain.

Erotkaa, älkää missään nimessä tehkö lapsia! Ite erosin 31v, onneksi lapsettomasta avoliitosta ja löusin sittemmin sen oikean, jonka kanssa tuli ne lapsetkin tehtyä :)

Tossa tilanteessa kannattais kyllä laittaa mies ulkoruokintaan ja etsimään sitä parempaa ehdokasta. Teet itsellesi palveluksen kun lopetat äkkiä tuollaisen suhteen. Ero tekee kipeää mutta jos teillä ei ole vielä lapsia niin pääset paljon helpommalla. Ihan takuulla löydät ihmisen joka haluaa sun kanssasi sen perheen ja yhteisen elämän eikä odota jotain parempaa. Mieti nyt, haluatko oikeasti olla miehelle se joka jätetään kun se uusi löytyy?

No mutta meillä on aika iso asuntolaina ja sekin on yksi syy siihen, miksi en halua erota. Ja remppa kesken, Eroaminen ois tosi hankalaa. En myöskään halua tosiaankaan olla sinkku näin vanhana... Kun erosin kahdeksan vuotta sitten mun eksästäni, olin todella ahdistunut sinkkuuteen ja en kaipaa niitä aikoja takaisinl. Mulla ei oo koskaan ollut kauheen montaa kaveria, enkä jaksa oikeen kauheasti ylläpitää ystävyyssuhteita, joten ilman miestä kaikki ois tosi hankalaa mun elämässä.

Siksi neuvot että jätä se mies ei oo käy. Halusin vaan että mentäisiin kihloihin ja naimisiin. Mun äitinikin jo kovasti odottelee jälkikasvua ja kyselee sen perään. Jos jäisin sinkuksi ni hänkin pettyisi muhun tosi paljon.

Mutta toisaalta tää tilanne ahdistaa mua myös tosi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja öslfksöldfkösldkfösldkf;29360609:
Mitä tekisitte? Ollaan oltu yhessä kuutisen vuotta ja meillä on mennyt aika huonosti viimeisen vuoen ajan. Ollaan riidelty aika paljon yms. Oon kuiteski 30-vee ja haluaisin mennä kohta kihloihin, naimisiin ja saada lapsia, enkä haluaisi erota, kun en halua olla sinkkuna enää näin vanhana. Nyt kun riideltiin pari viikkoa sitten niin mun mies sanoi mulle et se haluaisi erota jos sillä vaan ois joku uusi tiedossa... Oon varannut ajan terapiaan meille molemmille.... En vaan oikeesti jaksais enää olla sinkku! Miten saan mun miehen sitoutumaan muhun?

Mites onko miehesi minkä ikäinen about 18v ? ehkä 17 v ? "haluaisi erota jos olisi uusi tiedossa" voi jee jee :) koittakaa nyt aikuistua molemmat etenkin jos joskus niitä lapsia aiotte hankkia. Lapset tarvitsee aikuisia ihmisiä ympärilleen :)

Ja ihanko totta luulet että Se elämä yhtäkkiä muuttuu paremmaksi jos menette naimisiin? Jos miehesi nyt jo miettii eroamista, niin hankalampaa tulee olemaan jos meinaat vielä samaan soppaan lapsenkin hankkia!!

Mitä sä ap valitat? Jatka valitsemallasi tiellä. Tämä tulee johtamaan vain viiteentoista turhaan sivuun, jossa sinulle annetaan neuvoja jotka taklaat kaikki jollain tekosyyllä.

Miksi äitiäs haluat miellyttää, anna sen odotella lapsenlapsia eikä sille kuulu sun sinkkuus. 30-v ei ole vanha eikä sinkkuus tee kestään epäonnistunutta. Älä arvota itseäsi parisuhteen kautta liiaksi. Mies on selvästi jo lähdössä suhteesta, ei toista voi pitää väkisin.

Eroaminen on aina raskasta ja yksin jääminen todella ahdistavaa. Tiedän itse sen tunteen monet erot kokeneena. Minulla oli myös aina todella ahdistava ajatus tuo, että en löytäisi sitten ketään uutta. Ihmissuhdekuviot ovat olleet minunkin elämässäni vaikeimpia asioita. Niin kipeitä. Olen perheellinen tällä hetkellä, mutta vieläkin vanhat haavat ovat avoimena, enkä ole täysin päässyt yli niistä hylätyksi tulemisen tunteista.
Silti suosittelisin sinulle eroa, koska miehesikin niin haluaa. Et ole 30-vuotiaana liian vanha, sinulla on vielä hyvät mahdollisuudet löytää uusi kumppani. Tämän miehen kanssa et saa sitä arvostusta ja rakkautta mitä sinä ansaitsisit. Jaksamista sinulle, osaan kuvitella kuinka yksinäiseltä ja pelottavalta tulevaisuus yksin tuntuu. Mutta teet sen omaksi parhaaksesi.

Siis mieheni ei nyt halua erota, vaan on tulossa terapiaan kanssani, mutta sanoi näin kerran kun riideltiin. Välillä n ehdotellut kuitenkin kihlasormuksia. Huonosti menee kuitenkin. Seksiä ei oo ku pari kertaa vuodessa, mut jos lasta yritettäis ni sit useemmin tietenkin.

No mutta, sun äitisi ei asu teillä eikä ole parisuhteesi osapuoli. Jos nyt menee huonosti, niin mitä luulet paraneeko tilanne siitä jos hankitte lapsen ja valvotte öitä? Mies voi susta päättää erota myös myöhemmin. En tuollaisen ihmisen kanssa joka ei ole sitoutunut sinuun harkitsisi kihloja enkä varsinkaan sitä lasta. Teillä ei ole kiire mihinkään, sulla on mahdollista saada se haluamasi lapsi vielä kymmenen vuotta.

Vaan jos tiedät että tämä ei ole se mies niin miksi jatkat suhdetta? Haluatko viettää loppuelämän ihmisen kanssa joka ei sua oikeasti rakasta vaan odottaa jotain parempaa?

Lähettäisin sinun tilanteessasi miehen kalppimaan nopeammin kuin hän kerkiäisi hep sanomaan. En todellakaan tarvitsisi missään elämäntilanteessa, missään iässä miestä, jonka kohdalla minun pitää miettiä oikein, että miten saan hänet sitoutumaan itseeni. Oikeanlainen mies kuule ap ei edes ajattele muita naisia ja haluaa tehdä kaikkensa osoittaakseen että on sitoutunut sinuun.

Älä sitoudu ihmiseen, joka ei pidä sinua sinä oikeana ja jota sinä itse et ihan ilmeisesti pidä sinä oikeana. Ei seuraa kuin ankea, kylmä liitto (tästä mulla on kylliksi kokemusta) tai ero ennemmin tai myöhemmin. Parempi ennemmin kuin myöhemmin!

[QUOTE="aloittaja";29361298]Siis mieheni ei nyt halua erota, vaan on tulossa terapiaan kanssani, mutta sanoi näin kerran kun riideltiin. Välillä n ehdotellut kuitenkin kihlasormuksia. Huonosti menee kuitenkin. Seksiä ei oo ku pari kertaa vuodessa, mut jos lasta yritettäis ni sit useemmin tietenkin.[/QUOTE]

Eipä ihme että miehes heittelee tollaisia..

Ihania nää naiset, jotka väkipakolla PAKOTTAVAT miehen olemaan kanssaan.

Tiedän useita tällaisia naisia, jotka tahdolla HALUAVAT olla yhdessä, haluavat mennä kihloihin, naimisiin, lapsia.. Ja se myös tehdään. Mies yrittää vähän vikuroida vastaan, mutta kun nainen on päättänyt. Nämä tällaiset naiset myös pettämistapauksissa (yleensä ne miehet ennemmin tai myöhemmin pettävät, kun ovat väärän kumppanin kanssa yhdessä) haukkuvat kolmannen osapuolen pystyyn ja syyllinen on vain hänessä, ei suinkaan siinä omassa miehessä. Taistelevat miehestään kuin leijonaemo pennuistaan.

Tässä on se surullinen puoli et tiedän kyllä tarkalleen miltä tuntuu olla aloittajan kuvailemassa suhteessa.. ja tiedän myös millaista on pelätä yksinäisyyttä noin, ja erota silti. Hengissä ollaan vieläkin ja menee hyvin :) Kyllä siitä selviää siis.

Ja edelleen. 30 v on aika nuori, ihan tosi.

[QUOTE

Siksi neuvot että jätä se mies ei oo käy. Halusin vaan että mentäisiin kihloihin ja naimisiin. Mun äitinikin jo kovasti odottelee jälkikasvua ja kyselee sen perään. Jos jäisin sinkuksi ni hänkin pettyisi muhun tosi paljon.

Mutta toisaalta tää tilanne ahdistaa mua myös tosi paljon.[/QUOTE]

Niin, sä haluaisit. Sun perustelut pysyä yhdessä ei vaan oikein vakuuta. Ei se naimisiin meno ja lapset yleensä suhdetta pelasta, vaikka liian moni niin kuvittelee. Kyllä molempien täytyy oikeasti haluta. Vaikeampi se ero sitten on, kun siinä on ne lapsetkin.

Ymmärrän että et halua olla sinkku. Se on tosi ahdistavaa. Täydellistä miestä ja parisuhdetta ei ole olemassakaan, joten jos mies haluaa sittenkin naimisiin, niin min menisin sinuna. Ettet kohta huomaa olevasi ilman miestä, yksin ja kuka takaa sen, että löydät jonkun toisen? Ei kukaan. Älä haihattele olemattoman perään vaan elä elämääsi ja tartu siihen mitä on tarjolla. Miksi luulet että jnkun toisen kanssa olisi erilaista?

Tämän miehen kanssa et tule saamaan lapsia.

MIKSI, siis MIKSI luopuisit omasta unelmastasi ja olisit loppuelämäsi (joita on vain yksi) katkera?

Eroaminen voi olla hankalaa, mutta siis mahdollista tietenkin. Mahdotonta sun on saada viiskymmpisenä lapsia.

Yhteistyössä