mun mies taitaa olla toivoton tapaus, luulin että saan asian korjattua, mutta olen neuvoton..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
se ei tee kotona MITÄÄN.
ei petaa sönkyä,ei pyyhi pölyjä, ei imuroi, ei pese lattioita, ei pese vessoja, ei tee ruokaa, ei pyykkää, ei järjestele paikkoja, ei siivoa millään tavalla, astianpesukoneen saattaa tyhjentää ja täyttää 4kk välein ja sillon sitä pitäs kamalasti olla kiittelemässä.
tää käytösmalli tulee ihan tasan kotoa, mun anoppi on oikeesti "nyrkin ja hellan" välissä, se on alistunu kotirouva ja niillä on se meininki et miesten työt ja naisten työt.. miehen päivätyö on arvokkaampaa kun naisen hoitamat pikkupikku kotityöt.
mä käyn itsekin päivätöissä ja hoidan 100% tän taloudenhoidon, lapsen ja koirat siinä sivussa ja mies on kun euroopan omistaja kun tienaa leipää perheelleen!! mun tulot ja tekemiset ei oo mitään...
ei se mun työtä arvostele tai väheksy tai mua hauku, mutta huomaa sen käytösmallin oikeesti!!
5v olen yrittäny hyvällä ja pahalla, mutta ei siihen tehoo mikään. kai se on lähdettävä, en mä yksin jaksa!! tai jaksaisin jos olisin oikeesti yksin ja olis vaan omat ja lapsen sotkut. nyt sitä odottaa vähän apua asioihin.

Ei munkaan mies tee riemusta kiljuen kotitöitä, mutta tekee kumminkin kun sanon, etten yksin ala kaikkien sotkuja siivoamaan. 15 vuoden yhdessäolon jälkeen mies ymmärtää jo pestä itse työvaatteensa, tyhjentää astianpesukonetta ja pedata sängyn. Ja kun mä olen imuroinut, hän pesee lattiat pyytämättä.

Esikoiselta olen alkanut myös vaatimaan enemmän kotitöihin osallistumista, useimmiten tekeekin kun pyydän.

Enpä jaksaisi ap:n miestä katsella kovinkaan kauan.

Ei iahn tollanen.....tekee, kun on pakko tehdä. Minä nääs 3 vuorotyössä, että on pakko tehdä. Tosin meillä on remonttikohde täällä, tekee sitä ja mä hoidan lapsen ja kodin.

No mun mies ainaki oli asunu yksin pois äitin helmoista ennen ku me alettiin seurustelemaan ja muutettiin yhteen. Mies tekee ruokaa, pesee pyykkiä jne. Siivota sen en anna ku mulla on tietty tapa miten siivous pitää tehdä enkä halua kenenkään sekoittavan sitä. :) Tosin joskus mies imuroi ihan pyytämättäkin. Kyllä mä silti pääsääntöisesti hoidan kodin. Mies hoitaa n. 99% kaikki ulkotyöt ja autoon liittyvät asiat joten tasan menee mun mielestä hommat meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja amppari:
No mun mies ainaki oli asunu yksin pois äitin helmoista ennen ku me alettiin seurustelemaan ja muutettiin yhteen.

mun mies ei oo ikinä esim.vuokrannu itselleen asuntoa, silti lähti kotoa ammattikoulun jälkeen.. ensin toiseen päähän suomea armeijaan ja sitten teki monta vuotta reissuhommia, oli vaan viikonloput kotonaan ja sillonkin kävi vaan nukkumassa... se on muuttanut mun luo 2005 syksyllä ja sillonkin teki vielä reissuhommia, oli viikot pois... normaalit päivätyöt se alotti vasta 2006 tai 2007, en muista..

Yhteistyössä