Mun on kamalan vaikea ottaa anopilta rahaa vastaan! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kysyy mitä lapsi tarvitsee ja sanoo että kun olen ostanut, hän maksaa takaisin. Meillä on tosi huono rahatilanne ja ostan aina mahd. halpaa. Anoppi ihmettelee aina miten niin halpoja ostin. Pari kertaa on antanut 50€ ja käskenyt ostaa reimatecin hanskat.

Musta tuntuu ihan kamalalta ottaa vastaan rahaa.

Pääse yli tunteestasi ja hanki lapsellesi juuri niin hienoa tavaraa kuin anoppi haluaa antaa. Hän sentään luottaa sun harkintaan eikä hanki itse kallista ja epäkäytännöllistä/turhaa/vääränkokoista tavaraa.

Anopilla on varaa ja hän haluaa vapaaehtoisesti auttaa teitä rahallisesti. Hän ei ehkä osaa/uskalla itse ostaa lapsille vaatetta, sillä hankalaahan se toisen on hankkia ja niin haluaa antaa sinulle rahan hankintaan. Tiedän tunteen kyllä, mutta lapsen parastahan hän ajattelee kuten sinäkin joten ota raha vain vastaan.

Onko anopilla rahaa vai eikö sillä ole? Jos ostelisi vähistä rahoistaan, en minäkään haluaisi ottaa sellaiselta ihmiseltä oikeastaan mitään. Paitsi itse kudottuja villasukkia ja niihin ostaisin langat.
Jos taas tietäisin että sillä olisi rahaa, niin taatusti ottaisin vastaan mitä hyvä hyvyydellä tarjotaan. En kyllä siltikään ostelisi mitään älyttömän kalliita vaatteita, mun mielestä on aivan kusipäistä maksaa jostakin merkeistä.

Siihen täytyy vaan oppia.

Mun omat vanhemmat ei ole koskaan auttanut mua rahallisesti, mutta miehen isä ja äiti on rahan suhteen anteliaita. Mielellään antavat rahaa tai ostavat lapsille mitä milloinkin tarvitaan. Olihan se alkuun musta kamalan kiusallista, mutta tässä vuosien mittaan olen oppinut olemaan kiitollinen avusta :)

Yhteistyössä