Mun on pakko jakaa tää, sori..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Repesin kun autokoulussa opettaja katsoi mua ja selitti että ajokorttilupaa varten tarvittavan lääkärintodistuksen sijasta "voitte pyytää omasta koulusta nuorison terveystodistuksen".

Mun oli pakko sanoa jotain kun virnuilutti niin pirusti... "Mä tuskin saa nuorison terveystodistusta kun alkaa tota ikääkin olla jo sen verran..".

Mä en tajua miten muutenkin ihmiset tuntuvat tänä päivänä arvioivan mut nuoremmaksi kuin mitä olen. Kun nuorena taas mut arvioitiin ain tosi reippaasti yläkanttiin?

Mä taas istuin kaksi kuukautta ennen 28-vuotis synttäriäni autokoulun teoriatunneilla niiden 17-vuotiaiden joukossa ja meinasin revetä, kun opettaja katsoi meidän syntymäaikoja ja totesi että te ehdittekin kaikki saada kortit heti siinä 18v synttärin tietämillä. Jäi opelta vissiin huomaamatta, että siinä olikin minulla ekana lukuna 9:sin sijasta 8

[QUOTE="hantta";24617810]Mä taas istuin kaksi kuukautta ennen 28-vuotis synttäriäni autokoulun teoriatunneilla niiden 17-vuotiaiden joukossa ja meinasin revetä, kun opettaja katsoi meidän syntymäaikoja ja totesi että te ehdittekin kaikki saada kortit heti siinä 18v synttärin tietämillä. Jäi opelta vissiin huomaamatta, että siinä olikin minulla ekana lukuna 9:sin sijasta 8[/QUOTE]

Tuntui myös hassulta kun autokoulun opettaja puhui 80-lätkästä ja mä tajusin että hitto eihän nykyiset 18-vuotiaat ole olleet edes olemassa kun on ollut se lätkä...

Mutta en mä kyllä ollut ainoa ikäiseni tuolla, luulen.. Tai sitten oli ikäistään vanhemman näköisiä 18-vuotiaita :D

Niin varmaan se opettaja on tottunut siinä ympäristössä puhumaan asioista reilusti nuoremmille. :) Mutta totta on että joitain ihmisiä luullaan aina vaan nuoremmaksi. Multa pyydettiin papereita kun mä olin vielä 28-29v muistaakseni. :D pussasin sitä portsaria ja olin hyvällä tuulella koko illan :whistle:

Toisaalta se autokoulun opettajakin on vaan kouluttaja: ei se välttämättä katso ihmisiä kovin tarkkaan, ja se puhuu samoja juttuja ihan vaan autopilotilla.
Siellä autokoulussa missä mä olin, ei kouluttaja sattunut mua ajattamaan lainkaan, eli ei tullut tutuksi millään lailla.

Multa on kysytty papereita 34-vuotiaana kahdesti :D. Ja pari viikkoa sitten sain "moitteita" siitä että olen alkanut tekemään lapsia alaikäisenä - ja mä oon siis 35 v ja esikoiseni täyttää loppuvuodesta 8 v.

Kuopusta odottaessani mummot mussuttivat miten kauheaa on kun lapset tekevät lapsia, ja jatkoivat että "tuollakin yksi jo vaunuissa ja toinen tulossa". Olin 28 v :xmas:. Ja vastaavanlaisia tarinoita olisi vaikka miten monta.

Mä oon niin hiton lapsellinen ilmeisesti, että aina vaan nuoremmaksi luulevat. Mutta ei se haittaa :p

Mä puolijuoksua menin bussipysäkille, niin mulle tuli nainen siihen kyltin kanssa, että tulisitteko makutestiin.. Sanoin vain, että sori, kauhea kiire ja jatkoin matkaa..Hetken päästä tajusin, että siinä kyltissä luki naiset 25-34v, ja miehillä jotain muuta.. Päivän pelastus, sillä olen kuiteskin jo 45...

Minä olen jo 26-vuotias ja AINA luullaan nuoremmaksi. Siis ihan joka kerta. Elokuussa olin vesipuistossa ja valehtelin, että olisin 20-vuotias niin siltikin katsottiin ihan suu auki, että miten voi olla mahdollista. Luulivat paljon nuoremmaksi. Samalla matkalla passintarkastuksessa virkailija sanoi, että miten voin olla näin vanha. Näytin kuulemma korkeintaan 18-19-vuotiaalta. Ihan ihmetteli ääneen tätä...tämä asia on alkanut jo jotenkin hävettämään. Tänään kävin hakemassa uuden kirjastokortin ja kauhulla odotin, että tuleeko taas kommenttia iästäni, muttei onneksi tullut mitään. Mutta "pelottaa" nykyään joka kerta, kun pitää sanoa ikä. Siinä tulee melkein joka kerta jotenkin vaivalloinen olo, kun ihmiset alkavat ihmetellä ikääni.

ja lisäystä vielä, että usein luullaan ihan 15-vuotiaaksi. Joskus on luultu jopa 13-vuotiaaksi, jota en kyllä ymmärrä miten voi olla mahdollista. En mielestäni näytä yhtään samalta kuin 13-vuotiaat.

No millasiin vaatteisiin pukeudut/miten meikkaat? Voisko siinä olla syy..

Ihan tavallisiin vaatteisiin, esim. farkkuihin, suoriin housuihin, en meikkaa. Siellä vesipuistossa olin uima-asussa. Kerran hautajaisissa olin tavallisissa tummissa vaatteissa ja sielläkin oli tätä ihmettelyä. Talvella on ollut päällä esim. farkut ja untuvatoppatakki, siltikin on ihmetelty ikääni.

Joo. Muakin päin katsottiin, ja sanottiin että tehän olittekin 90-luvulla syntyneitä. En silti olettanut, että mua luultiin oikeasti 20-vuotiaaksi, vaan mua ei yksinkertaisesti huomattu vaikka katsottiin päin. (Olen syntynyt 70-luvun puolella)

Yhteistyössä