Mun pitäs keksiä joku uusi ammatti/ala, auttakaa mua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen siis jo jonkun aikaa käynyt ammatinvalinnan ohjauksessa, mutta en vaan osaa päättää mitä haluan tehdä tai osaan, mutta selkävaivani ja ihottumat estävät työskentelyn aika monella alalla, joten niistä jäljelle jäävistä on tosi vaikea päättää kun mikään ei erityisesti kiinnosta.

Onko mitään kaupallista alaa, jossa vois tehdä vain päivävuoroa?
Muita aloja, joissa voi tehdä pelkkää päivävuoroa ja ehkä myös osa-aikasta työtä?

Minulle ei sovi työt, joissa joutuu usein kastelemaan kädet, jossa on pelkkää seisoma tai istumatyötä, tällähetkellä pelkkä seisomatyö on pahin. Elänpöyallergia estää eläinten parissa työskentelyn. jne. työn pitäisi olla päivätyötä, ei viikonloppuja.

Mitä jää jäljelle?

Jotain työkokeilua olis ehkä tarkoitus myös kokeilla ensin, mutta kun ei meinaa keksiä minne menisi.

[QUOTE="vieras";27830787]toimistotyö

(pöydän korkeutta voi säätää että seisooko vai istuu, ja satulatuolia kannattaa kokeilla)[/QUOTE]

Esimerkkejä toimistotyöstä, mille alalle pitäis kouluttautua ja onnistuuko oppisopimus?
Palkanlaskenta ei käy, koska mulla on aina ollu heikko matikka.

Voi voi. Kyllä noilla edellytyksillä pitää luottaa ammatinvalinnaohjaukseen, eikä kysellä täältä työpaikkoja tai -aloja. Nyt työssä käyvät noilla vaivoilla pitävät työpaikastaan tiukasti kiinni ja yrittävät vain tehdä. Kyllä päätöksen tekeminen on joillekin vaikeaa, jos noin työrajoitteisena ei osaa päättää, mitä niistä vähistä suositetuista aloista jatkaa.

Yhteistyössä