Mun pomon toiminta ei kestä päivän valoa :( Mua ärsyttää kamalasti! Mitä mun kannattais tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matrjoshka

Aktiivinen jäsen
03.07.2011
1 400
8
38
Olen siis ravintolassa töissä. Kokit ulkomaalaisia ja minusta tuntuu että heitä riistetään. Ovat jatkuvasti ja aina töissä tuskin saavat oikeaa palkkaa ja asuvat pomon omistamassa asunnossa. Kaikkea ei löydä kassaan, palkkoja maksetaan tarjoilijalle pimeänä. Minä olen saanut kaiken oikeasti verokortilla. En tiedä milloin minulla olisi lomaa... Saanko edes kaikkia lomakorvauksia, ei uskalla sairastua koska ei sairausklomapalkkaa tipu..

Minua häiritsee kamalasti tehdä töitä tuommoiselle ketkulle!! :mad::kieh:|O

Ilmoitus työsuojeluviranomaisille omasta tilanteestasi ja poliisille noiden ulkomaalaisten tilanteesta samantien. Jo tuo sinun kohtelu työntekijänä on laitonta. Jokaiselle kuuluu korvaus sairauslomalta, jokaisen täytyy saada pitää vuosiloma ja saada siihen liittyvät lomarahat.

Tuollaisessa tilanteessa myös työvoimatoimisto on hyvin ymmärtäväinen, enkä usko että karenssiakaan tulee, jos irtisanot itsesi laittomasta tilanteesta johtuen. Jos työntekijä kieltäytyy maksamasta lomarahoja ja palkkaa työsuhteen lopussa niin saat ne palkkaturvasta.

Kyseessä on ilmeisesti perheyritys? Eipä ole ensimmäinen kerta, kun sellaisessa kuvitellaan että mitä tahansa saa työntekijöillä teettää.

[QUOTE="vieras";24727135]Mitä ihmettä aapeelle kuuluu toisten palkka ja se jos kokit haluavat olla aina töissä?[/QUOTE]

Se on velvollisuus ilmoittaa tuollaisesta. Ulkomaalaiset eivät usein tiedä yhtään mitään Suomen työehtosopimuksista tai työaikalaista.

[QUOTE="vieras";24727135]Mitä ihmettä aapeelle kuuluu toisten palkka ja se jos kokit haluavat olla aina töissä?[/QUOTE]

No sikäli se kuuluu meille kaikille että rikkomalla lakeja ja jättämällä verot sun muut taksat maksamatta, vilpillinen yritys syö leivän lailliisesti toimivilta.

Laaja harmaa talous on Kreikan tilanteen keskeisin syy.

Ihan sama mitä kokit haluavat - Suomen lainsäädännön mukaan ei saa olla aina töissä (yhdessä työpaikassa).

Se kuuluu samalla tavalla ap:lle kuin ryöstön todistaminen.

No kyllä se harmaa talous sikäli liittyy Kreikan ahdinkoon, että valtion verotulot on on harmauden takia paljon pienemmät kuin niiden kuuluisi olla.

Jos Kreikassa kaikki maksaisivat verot niinkuin pitää niin Kreikan valtiolla ei olis hätäpäivää ei kuura-aamua.

[QUOTE="vieras";24727280]Ei harmaa talous ole kreikkaa ahdinkoon ajanut vaan holtiton velaksi eläminen.[/QUOTE]

Harmaa talous on poikkeuksellisen laaja ilmiö Kreikassa ja myös hiljaisesti hyväksytty. Harmaasta taloudesta ei tule verotuloja yrityksen tai työntekijän osalta. Tätä myöten valtion tulot ovat kutistuneet huomattavasti ja vajetta on yritetty paikata lainalla. Toki tuo velanottaminenkin on ollut täysin älytöntä.

Harmaa talous on poikkeuksellisen laaja ilmiö Kreikassa ja myös hiljaisesti hyväksytty. Harmaasta taloudesta ei tule verotuloja yrityksen tai työntekijän osalta. Tätä myöten valtion tulot ovat kutistuneet huomattavasti ja vajetta on yritetty paikata lainalla. Toki tuo velanottaminenkin on ollut täysin älytöntä.

Harmaa raha jää pyörimän talouteen vaikka se ei kierrä verottajan kautta. Oikeastaan harmaa raha on taloudelle hyödyllisempää kuin verotettu euro, koska byrokraattien rattaisiin ei jää eurokaan, vaan kaikki raha on hyötykäytössä.

Ei harmaa talous ole Suomessa mikään marginaali-ilmiö.

Siitä olen samaa mieltä että Suomessa on ihan liian suuri julkinen sektori. Etuuksia ja palveluja joutaisi supistaa ja veroastetta laskea.

Viimeksi muokattu:
Etuuksia ja palveluja on supistettu ja supistettu jatkuvasti etteivät enää tarvitsijat saa apua...

Presidentin palkkio nousee roimasti
julkaistu tänään klo 13:26, päivitetty tänään klo 14:00
Talvella valittavalle uudelle presidentille maksetaan selvästi suurempi palkkio kuin nykyiselle presidentille Tarja Haloselle. Hallitus esittää lakimuutosta, jolla presidentin vuotuinen palkkio nousisi 126 000 eurosta 160 000 euroon.

Nousua perustellaan sillä, että ansiotaso- ja kuluttajahintaindeksit ovat olennaisesti kohonneet vuodesta 2006, jolloin palkkiota edellisen kerran tarkastettiin.

Palkkio nousee noin 27 prosenttia. Valtiovarainministeriön ennusteen mukaan valtiosektorin ansiotasoindeksi nousee yhtä paljon vuodesta 2006 vuoteen 2012.

Samassa yhteydessä esitetään luovuttavaksi erillisestä tasavallan presidentin edustusmäärärahasta. Se sisältyy jatkossa presidentin kanslian toimintamenoihin.

Esitys menee seuraavaksi eduskunnan käsiteltäväksi.

YLE Uutiset

Yhteistyössä