Mun syömiset, mitä teen väärin kun paino ei laske?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietäjät vastatkaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietäjät vastatkaas

Vieras
Aamupala:
näkkäri
5 % juustosiivu
vähän margariinia
kurkkua
TAI
täysjyvämuroja n. 1,5 dl, rasvatonta maitoa
TAI
puuroa ja mehukeittoa
mustaa kahvia 3 dl vettä
Lounas:
pikanuudeleita n. 1,5 dl
TAI
keittolounas
vettä 2,5 dl
ruisleipä, kurkkua, tomaattia, kinkkusiivu (3% rasvaa)
Iltapäivä
näkkäri, sipaisu rasvaa, 2,5 dl teetä, 2dl vettä
päivällinen:
makkarakeittoa n. 2dl, makkara kevyttä, ei lisätty rasvaa, paljon kasviksia, perunaa, mausteita
TAI
1 peruna tai 1 dl muusia (rasvattomaan maitoon) TAI tummaa riisiä/pastaa n. 1dl + kananrintaa, kalaa, kanasuikaleita tms.+ puolet lautasesta salaattia
vettä 2 dl
2 näkkäriä, sipaisut margariinia, 5% juustosiivu ja kinkkusiivu+ kurkkua, tomaattia, paprikaa
iltapala:
maitorahkaa+mansikoita n. 1,5dl
TAI
kevytjogurtti ja hedelmä
vettä 2,5 dl , mustaa kahvia
Liikuntaa päivittäin 45-90 minuuttia.

Luultavasti et ole ollut tuolla ruokavaliolla ja liikunnalla vielä paria viikkoa kauempaa?

Jatka samaan malliin vielä kaksi kuukautta niin takaan, että olet joitakin kiloja kevyempi ja monta senttiä kapoisempi.

Suosittelisin hieman hiilarien vähentämistä ja hyvien, pehmeiden rasvojen lisäämistä. Avokado on kuulemma laihduttavaa vaikka se on todella rasvaista!! Tuosta näkkärit, muusi, pikanuudelit, jne ovat turhia. Pidä puuro ja ruisleipä jos haluat, mutta jättäisit nuo muut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Kookoo:
Luultavasti et ole ollut tuolla ruokavaliolla ja liikunnalla vielä paria viikkoa kauempaa?

Jatka samaan malliin vielä kaksi kuukautta niin takaan, että olet joitakin kiloja kevyempi ja monta senttiä kapoisempi.

1,5 kk... Laskeskelin, että saan n. 1200 kcal päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja ii:
Suosittelisin hieman hiilarien vähentämistä ja hyvien, pehmeiden rasvojen lisäämistä. Avokado on kuulemma laihduttavaa vaikka se on todella rasvaista!! Tuosta näkkärit, muusi, pikanuudelit, jne ovat turhia. Pidä puuro ja ruisleipä jos haluat, mutta jättäisit nuo muut pois.

noin 6 annosta viljaa, ei minusta kovinkaan paljon. Pehmeitä rasvoja voisi kyllä lisätä. Näkkärissä voi olla paljonkin ravintokuitua, minusta ihan hyvä valinta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ii:

noin 6 annosta viljaa, ei minusta kovinkaan paljon. Pehmeitä rasvoja voisi kyllä lisätä. Näkkärissä voi olla paljonkin ravintokuitua, minusta ihan hyvä valinta!

Mun korvaan tuossa oli liikaa viljoja vs kasviksia.

Ainiin, ap, jätä kahvi pois! Se turvottaa ja sekottaa ruoansulatusta.

Kyllä tosiaan tuolla pitäisi painon pidemmällä aikavälillä pudota, tosin pikanuudeleista en ole ihan varma, mitä sisältävät.

Mua aina vähän ärsyttää nää "syöt liian vähän" ja "lisää rasvoja" ohjeet ja "säästöliekki"-jutut. Itsellä kun on ihan samaa ongelmaa kuin ap:llä. Todella vähällä syömisellä paino ei tipu. Ja on se kyllä nähty, miten siinä käy, kun alkaa lisätä ruoka-annoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kookoo:

1,5 kk... Laskeskelin, että saan n. 1200 kcal päivä.

Jos saat ruoasta 1200 kcal ja liikut joka päivä noin paljon niin jokin kyllä kieltämättä mättää.

Oletko laittanut joka päivä syömiset ylös? Etkö herkuttele koskaan? Toisin sanoen oletko nyt aivan varma, että saat vain 1200 kcal päivässä ja näin mennyt sen 1.5 kk ajan?

Onko liikunta reipasta, niin että tulee vähintäänkin kuuma ja hengästyttää?

Mielestäni syöt liian vähän, varsinkin aamupalalla. Muista syödä liikkumasi pisteet, itse laihdutan painonvartijoiden kirjekurssilla. Kiloklubiin olen myös kirjautunut, kannatta kokeilla.

mä laihdun sillä kun mä lisäsin oikeaa hikiliikuntaa kolmeen kertaan viikossa ja syön aivan normaalia kotiruokaa mutta vähensin vain annoskokoa. Juon vettä lisäksi paljon. Syön myös välillä herkkuja.
Kokeilin pitää ruokapäiväkirjaa mutta tunsin ajattelevani liikaa ruokaa ja se pisti kaiken pieleen. Jaksatko elää noin koko elämääsi että mietit tarkkaan mitä syöt.

Yhteistyössä