Mun tissit räjähtää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meijeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meijeri

Vieras
Inhottavaa!!!

Poika on ollut nyt 2,5vuorokautta tissivapaa :D Päätin lopettaa imetyksen (lähinnä raskauden takia ja kun poika täyttää vuoden tällä viikolla) ja tätä ennen en ole imettänyt oikeastaan kuin illalla ja öisin jos on ollut tarvetta. En todellakaan arvannut että tuotan vielä näin paljon maitoa!!! Tissit ovat aivan täynnä ja kovat ja kipeät :'( Onko mitään kotikonstia millä voisin helpottaa oloani? En viitsi lypsää, ettei tuotanto kiihdy :|

Ja montakohan päivää tätä on odotettavissa?

mä lopetin n.3 viikkoo sit ja mul oli pari eka viikkoo kipeet ja kovat ja mä sit parina kertana suihkus lämpimällä vedellä oikein haudoin niit niin et lorottelin vettä niin kuumaa ku pystyin ja parina päivänä käsin lypsin(kuulostaa huvittavalta) ja nii vaa ny o ku ei mitään

Aai... no ehkä voisin sit painella kans suihkuun lypsämään :D Luulin ettei kannata ettei se tuotanto jatku, enkä tullu edes ajatelleeks et saattais rinnat tulehtua :S Kiitoksia vastauksista :)

Tulehtuuvat jos et lypsä. Tyhjennät vaan niitä, kyllä se maidontuotanto pikkuhiljaa loppuu kun harvakseltaan vaan tyhjentelet niitä (siis vaan sillon kun tuntuvat täysiltä). Eikä sitäpaitsi maitoa nouse rintoihin yhtä paljon lypsettäessä kuin jos vauva olisi rinnalla.

Just sen verran vaan pois, että pärjäilet. Ja tosiaan pakko on lypsää pois, ei se maidontuotanto seinään lopu vaan vähitellen - muuten saat pahan tulehduksen. Ehkä voisit myös harkita, että lapsi sais imeä vähän. Kun yöimetyksen lopettaa, sen vähentää tehokkaiten maidontuotantoa.

Yhteistyössä