mun vauva on ihan hämmentynyt!!tapaamis asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikä!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sori kun mä en oikein ymmärrä tätä ongelmaa.

Ensinnäkin en usko että vauvalle olisi mikään ongelma se että isän tyttöystävä osallistuu vauvan hoitoon. Enkä edes tajua miten tuo vauvanhoito estetään jos kyseinen tyttöystävä on exän luona yhtäaikaa vauvan kanssa. Tyttöystävä ei saa edes koskea vauvaan? Varmaan outo tilanne.

Mutta siis enemmän varmasti vauvalla on tuossa ongelmana se että on yötä erossa äidistään, liian pitkä ja pelottava aika noin pienelle. Ja lisäksi se jos isän luona käydään taistelua ja kiukuttelua siitä miten tyttöystävä saa osallistua vauvan hoitoon ja äiti sitten kotona kiehuu raivosta. Vauvallehan se on ihan yksi ja sama onko hoidossa auttamassa isän tyttöystävä vai mummo, yhtälailla vieraita ihmisiä kumpikin. Mutta noi aikuisten väliset ristiriidat kyllä varmasti vaikuttaa pieneen.

Ja sitten ihmettelen kyllä millä oikeudella ap pystyy määräämään siitä miten ex tutustuttaa tyttöystävänsä lapseen. Ymmärtäisin ärsyynnyksen jos olisi isompi lapsi ja isillä jatkuvasti vaihtuvat heilat, mutta tässä tilanteessa tuntuu oudolta. Eihän exkään voi ap:n miessuhteeseen tulla sanomaan missä vaiheessa uusi mies saa tavata vauvaa ja kuinka osallistua tämän hoitoon. Tai ettei uudesta miehestä saa tulla lapselle isäpuolta.

siis joo pakkohan minunkin on tajuta siinä vaiheessa (vaikka en varmasti haluaisi)että jos ja kun yhdessä asuvat niin eihän sitä naista voi ulos laittaa kun lapsi tulee kylään..mutta että varta vasten hän tulisi sitten lapseni mummille vauvaa hoitamaan=(
joo ja siis itse tein hyvin hyvin selväksi uudelle mies ystävälleni heti ensi tapaamisella että minulla on tälläinen pieni suloisuus mutta en halua että he tapaavat vielä aikoihin ja että en etsi lapselleni uutta isä hänellä on jo yksi ja se riittää..puhumme silti paljon lapsestani ja hänkin tietysti päivittäin kyselee mitä puuhailemme ym mutta kokee myös itse hyväksi tavaksi edetä näin rauhassa katsellen ja toisiimme tutustuen..

ja yhtään exääni tuntien 8v yhdessä olon jälkeen ja 4kertaa sinä aikana erilleen muutettu niin toi nainen ei kauaa kuvioissa ole..aina samaa kaava :ero siitä 2-4vkoa uusi nainen ja sit ollaan rakastuneita ja suunnilleen muutetaan yhteen kunnes tulee n 6kk kuluttua koti ikävä ja tossa se on aina ollu ovella ruikuttamassa..siis joka kerta käyny näin..no tosin nyt en enään takas huoli..ei kumminkaan lapsen kannalta voi antaa hänen asua ja ei asua millon huvittaa mutta saanpahan n 3kk kuluttua kuulla samat viirret mutta nyt ei tule takas se on varma!!!ja voinpahan siinä vaiheessa sanoa että niii tämän takia en halunnut että naisesi ja vauvamme tutustuvat...

mummo kun on ollut vauvan elämässä vkottain mukana syntymasta asti niin ei varmasti ole sama asia kuin uusi tyttöystävä...
ja toiseksi mies tietää ihan hyvin ettei lapselleni tule isäpolta vaan hän on ainut isä!!ollaan tässä 8v yhessä oltu ni on varmasti tullut selväksi tälläiset asiat...
ja nimenomaan olemme sopineet keskustelevamme asioista milloin kokisimme hyväksi ottaa uudet kumppanit vauvan elämään mukaan...mutta se hetki ei todella ole 3kk eron jälkeen kun vauvakin kuin myös me totuttelemme tähän uuteen tilanteeseen..

Mun mielestä tää koko teidän kina on lapsellinen. Ei maailma siihen kaadu, jos joku perheen ulkopuolinen joskus harvoin osallistuu vauvan hoitoon. Ei pidä antaa katkeruudelle valtaa. Ja mun mielestä isällä on yhtä lailla oikeudet päättää asioista kun sullakin, se on yhtä paljon hänen vauva. Entä jos tää nainen, joka osallistuu vauvanhoitoon yhdessä isän kanssa, ei olis miehen tyttöystävä vaan esimerkiksi naispuolinen ystävä, niin olisiko reaktio sama? Mitä jos ex-miehes rupeis sanelee sulle saako ystäväs hoitaa vauvaa kylässä ollessaan?

Yhteistyössä