Mun vauva osaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villany
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villany

Jäsen
10.03.2010
277
0
16
Poju otti tänään ekaa kertaan pururenkaan kunnolla käteen ja vei suuhun.
Makoili mahallaan ja siitä nokan edestä otti sen käteen.
Osaahan tuo tavaroita ottaa mutta yleensä suuhun menee nyrkki eikä se lelu, tai sitten painaa päänsä lattialla olevaan leluun ja "syö" sitä lattialta.

Mitäs teidän lapsoset on oppinu viime aikoina? :heart:

1v5kk söi tänään kaikki ruoat itse, oli koko päivän ilman vaippaa (kahdet pissat tuli potan viereen lattialle, muuten kaikki pottaan) ja ulkona otti mun avainnipun ja yritti kurottautua avaamaan oven :heart:

Ja uusia sanojakin tuli kaksi: ''teline'' eli pyykinkuivausteline ja ''kenk-kä'' eli kenkä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1v5kk söi tänään kaikki ruoat itse, oli koko päivän ilman vaippaa (kahdet pissat tuli potan viereen lattialle, muuten kaikki pottaan) ja ulkona otti mun avainnipun ja yritti kurottautua avaamaan oven :heart:

Ja uusia sanojakin tuli kaksi: ''teline'' eli pyykinkuivausteline ja ''kenk-kä'' eli kenkä :)

Eikä muksu siis osaa avata ovea, mutta hoksas kuitenkin että avaimilla avataan ovi ja yritti ylettyä lukkoon :)

mun ihana pieni tytär oppi viikko sitten nousemaan tukea vasten ja muutama pv sitten lähti kävelemään ihan itte tukea vasten..tänään meni myös ottamaan koiran puruluun lattialta, viskasi sen mulle ja huusi eijeijeijei, tuo jälkimmäinen osuus varmasti tosin on vielä ihan silkkaa sattumaa :heart:
Tyttö siis vähän vajaa 10kk :)

ja niin, mein tyttö on alkanu sanomaan nammammam aina kun syö :D, oppi just vilkuttamaan hatarasti, ja sanoo aaaaa ja paijaa omia hiuksia (meillä on opeteltu hauvan paijaamista ihan urakalla ) :)
Nostaa myös käet ilmaan kun huutaa jeee tai hyvä *** (nimi )

Pienempi vauva (9kk) oppi nousemaan tukea vasten seisomaan ja isompi (2v3kk) oppii joka päivä uusia sanoja, toistaiseksi hyvin suppeaan sanavarastoon, viimeksi eilen; hyppi tasajalkaa lattialla ja hoki hyppy hyppy hyppy hyppää hyppää.... :heart: :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Pienempi vauva (9kk) oppi nousemaan tukea vasten seisomaan ja isompi (2v3kk) oppii joka päivä uusia sanoja, toistaiseksi hyvin suppeaan sanavarastoon, viimeksi eilen; hyppi tasajalkaa lattialla ja hoki hyppy hyppy hyppy hyppää hyppää.... :heart: :heart: :heart: :heart:

Sul on melki saman ikäiset kun mulla, mun 8kk oppi vasta nousemaan käsien varaan mahallaan ollessaan kun aiemmin on leikkinyt vaan lentokonetta :D Ja nyt koittaa pakittaa ja pyörii napansa ympäri :D

Meillä pikkuneiti 1v9kk oppi tänään sanomaan "paljon onnea", kun oltiin menossa 60-v päiville. Illalla hyöri ja pyöri sängyssään laulellen korkealta "paijon onneeaa", ihan siihen asti kunnes yhtäkkiä nukahti. :)

Meidän poika on joku aika sitten oppinu halaamaan. Painaa päänsä (minun) päätä, kättä, jalkaa, millon mitäkin vasten ja hymisee "aaaaaa" :) Ja kun mie pyydän pusua ja muikistan huuliani niin tulee pussaamaan :) <3 Poitsu on nyt 13kk ja oikee täysriiviö mutta tuollasien hetkien takia jaksaa taas :)

meidän juuri 6kk täyttänyt on ottanu nyt parin viikon aikana spurtin ja oppinut konttamaan, istumaan ja nousemaan matalaa (portaan korkuista) tukea vasten :o Tänä päivänä on tasapainoillu lattialla niin, että on kädet ja jalat lattiata vasten ja pylly kohti kattoa :D

Yhteistyössä