Munasarjakipua ja veristä vuotoa yhdynnän jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Lääkäriin pitäis siis tietysti mennä, mutta koskapa aika n varattavissa vasta maanantaina, niin kyselenpä täältäkin, onko jollakulla ollut samankaltaisia oireita.

Eli jotain tulooa alavatsassa on meneillään, ennen joulua ajattelin olevani ehkäisystä huolimatta raskaana, kun tuntui just siltä kuin alkuraskaudessa viimeks. Sit menkat kuitenkin alkoi välipäivinä, ja lakkasin ajattelemasta asiaa. (Mulla menee hormonit aina stressaamisesta ihan sekaisin.)

Kuitenkin oon nyt huomannut, että vasen munasarja ei lakkaa kipuilemasta, vaan itseasiassa tuntemukset pahenee koko ajan. Nyt kipu on jo jatkuvaa ja aika kovaa, säteilee nivusiin ja tuntuu selkäpuolellakin. Lisäksi oon ruvennut kokemaan joitakin yhdyntäkipuja, ja toisinaan yhdyntöihin liittyy veristä vuotoa. Olen pistänyt jonkun repeämän piikkiin, välillä ollut meno vähän rajua... Oon myös kärsinyt yhtä kauan näiden oireiden kanssa epätavallisesta päänsärystä...

Vastaisivatko nää oireet esim. munasarjakystaa, vaikka oon ymmärtänyt niiden olevan usein oireettomia?

Kysta olisi veikkaus. Itselläni oli tuollaista verenvuotoa ja kipua ja ultrassa näkyi kysta. Kysta voi jomottaa aikansa ja sitten mahd. puhjeta, joka tekee kai enemmän kipua. Joillakin ei kai paljoa kipua vai riippuukohan kystasta.

Yhteistyössä