Munasarjan kiertymäkö?

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Auttakaa nyt mua, mä en taas löydä netistä "kunnon" tietoa munasarjan kiertymästä.
Mistä sellainen voi tulla ja miten muuten oireilee, kun alavatsakivulla? Mulla on nyt vasen puoli jo toista päivää aivan mielettömän arka. Kipu ei hellitä.

Mikä muu mulla vois olla?

Tirsiossa eli siis siinä kiertymäsä kupu välillä helpottaa (koska puristus välillä laukeaa ja veri kiertää siellä taas) ja välillä taas koskee todella kovaa. Et sä olis enää kotona, jps sulla ois torsio alkanu oireilla 2 pv sitten.

Oisko ihan vaan cysta.

Munasarjan kiertymä johtaa useimmiten munasarjan menettämiseen :(
Minulla kiertymän uhka hormonihoitojen yhteydessä ja sen vuoksi kielto hyppiä tai kumartua.

Jos kipu epäillyttää, niin lääkäriin mars!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kohdunulkoinen raskaus? Mene ihmeessä lääkäriin, jos munasarja repeää, niin elinaikaa on parhaimmillaan pari tuntia!

En usko kohdun ulkoiseen, menkat oli justiinsa.

Kai se kipu vie tajun ennen kuin henkeä uhkaa, siis jos munasarja on repeämässä?
Voisko se vaan olla joku kysta? Mut eikö sellaisen puhkeamisesta johtuva kipu hellitä pikku hiljaa?

Ei millään viittis lähteä nyt mihinkään paivystykseen, kun siellä on kuitenkin niin pirusti väkeä. Olis edes tavallinen viikonloppu.

mulla vihloo munasarjaa melkeinpä koko ajan. kystiä siellä on mut kuulemma vaan "hyviä", oon raskautunutkin aina "kerrasta". Kuulemma hyvin toimivat munasarjat kehittelee itsekseen kystiä. Tottakai jos kipu on sietämätöntä niin niille tehdään jotain. Mulla se tunne on vaan sellainen että tiedän niiden sijainnin koko ajan mutta eo se varsinaista kipua ole.

Yhteistyössä