munasarjasyöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikkia pukkaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikkia pukkaa!

Vieras
Paniikki valtas mielen!

Mulla on menkat myöhässä jo kolmatta viikkoa, alamaha turvoksissa ja sitä kans särkee varsinkin iltaisin. Väsyttää, välillä palelee välillä on kuuma!

Raskaustestin tein ku menkat oli sen kaks vkoa myöhässä, nega!

Nyt sit hoksasin et entä jos mulla onki syöpä?!!

Onko kokemuksia kellään??

Nyt olet rauhassa. ihan tiedoksi, että munasarjasyöpä on yleensä täysin oireeton ja löydetään yleensä täysin sattumalta muiden tutkimusten yhteydessä. Ystäväni sairastaa munasarjasyöpää ja se löydettiin täysin yllättäen ja ilman mitään oireita. Yleensä tämä on nuorten naisten sairaus. Ystävältänikin se löydettiin hiukan yli 30-vuotiaana.

...munasarjasyöpä on yleensä täysin oireeton... Yleensä tämä on nuorten naisten sairaus...

Munasarjasyöpä on ALKUVAIHEESSA oireeton; sittemmin kun syöpä on levinnyt vatsaonteloon, vatsa turpoaa ja mukaan tulevat kivut, väsymys ja vuotohäiriöt.

Jotkin harvinaisemmat munasarjasyövät ovat tyypillisiä nuoremmille naisille, mutta kaikenkaikkiaan esiintymishuippu on noin 65-vuotiailla.

Menkkojen myöhästymisen todennäköisempi syy on jokin muu yleinen munasarjakasvain, ei välttämättä syöpä.

Se lääkäriin pääseminen tällä kylällä ei oo ihan justiin mahdollista, jonot kun on sen 3kk...

Itseltä poistettiin 2 munakoison kokoista kystaa molemmista munasarjoista alle 30-kymppisenä.
Sitä ennen olin ravannut vuosia terveyskeskuksen kautta vaikka missä tähystyksissä lähes tajun vievien yöllisten vatsakipujen vuoksi; lopputuloksena vain leimautuminen luulosairaaksi.

Sitten onnekseni menin yksityiselle gynegologille, joka heti minut nähtyään kysyi olenko 4:llä kuulla raskaana, kun näki pullean mahani. Kuukautisia ei ollut tullut moneen kuukauteen, mutta neitseelliseen sikiämiseen kumpikaan ei uskonut. ;-)
Pääsin heti seuraavana päivänä kuvaukseen ja saman tien sain kiireellisen lähetteen sairaalaan leikkaukseen.

Jos on oikeasti sairas, niin terveyskeskuksessa menee vain aikaa hukkaan väärien diagnoosien ja hutiloinnin vuoksi.

Yhteistyössä