Munasarjojen poisto ja hormoonilääkitys

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Naisen elämää vol2360..
Minulta leikattiin molemmat munasarjat sekä johtimet pois kystien vuoksi. Leiķkauksissa oli väliä joitain vuosia.Olen nyt 42v. lapseton nainen. En nähtävästi koskaan ole edes voinut saada lapsia ja viimeisimmässä leikkauksessa puhkesi endo joten selitys myös lapsettomuuteen. No anyway,viimeisimmässä leikkauksessa oli jotain ongelmaa ja munasarja oli "kasvanut" suoleen kiinni. No näin ollen sitä piti jättää sinne vähän tai muussa tapauksessa olisi laitettu avanne..
No nyt syön Angelig hormooneja ja nämä ei nähtävästi sovi minulle koska a) paino nousee ihan jäätävää vauhtia,vuodessa 10kg ja B) Mielialan vaihtelut ja väsymys on ihan karmee ja ja C) Tulee heti aamulla kun otan tabletin ihan mieletön mahakipu missä maha turpoaa niin että ei nähka riitä ja välillä vihlovaa kipua.
Se mistä tiedän että johtuu näistä tableteista, niin otin riskin että ensin puolitin ne mutta vatsakipu vain oli olemassa, niin jätin kokonaan pois.
Nyt olen siis syönyt vuoden näitä. Onko kenelläkään kokemusta moisesta että jätätte hormoonit pois vaikka eikö niitä pitäisi nyt pakostakin syödä.. Ja olette jättäneet niin onko olo ollut ihan hyvä senkin jälkeen?Minulla on lääkäri Kuukauden päästä mutta tiedän jo että lääkäri pakottaa minua ottamaan ne..
Kierukka on kokeiltu ja se vasta vatsakipua aiheuttikin,se poistettiin vuoden jälkeen.
Niin ja tämä ihmellinen lonkkasärky, toki minulla juuri todettiin myös nivelrikko asteilla 1-2
mutta itsestä ainakin tuntuu että se kipu jo vähän laantu kun en syö niitä tabletteja..
Eipä tässä muuta,25v. ainakin olisi vielä työikää ja nyt menee päivät murehtiessa omaa terveyttä kun ei vaan pysty enää samaan kuin ennen..
Nuo leikkaukset kyllä muutti minun elämänlaadun ihan perseelleen :(
 

Yhteistyössä