Munasolujen (folliikkeleiden) irtoaminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~SeaWind~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

~SeaWind~

Jäsen
12.04.2014
285
11
18
Meri-Lappi
Pakko oli tulla kummastelemaan näitä vahvoja ovulaatio tuntemuksia. Minä tunnen siis hyvin selkeästi milloin folli(t) irtoaa ja kummalta puolelta. Tulee sellainen tosi voimakas vihlova/repivä kipu sen puolen munasarjaan kummasta irtoaa. Tämä kipu kestää n. pari tuntia ja sitten häviää. Eilen iltapäivällä n. klo 16 alkoi voimakas kipu oikealla, ja loppui parin tunnin kuluttua. Ja muutamaa tuntia myöhemmin tuossa n. klo 22 alkoi sama voimakas kipu vuorostaan vasemmalla.

Mulla on aina ollut sellainen käsitys että vain yksi (suurin) folli irtoaa ja loput sitten 'kuihtuu' ensimmäisen irrottua. Mutta ilmeisesti oon ollut väärässä luulossa, kun nyt tuntui niin selvästi irtoavan molemmilta puolilta?!

Mullahan näkyi maanantaina folliultrasta molemmilla puolin kaksi hyvän kokoista follia, johtofolli 18mm. Yhteensä siis 4 follia.. Nyt ihmetyttää että kuinkahan kauan tämä ovulaatio mulla kestää?! Irtoaako siis ne kaikki 4 sieltä, vai vain nämä 2 suurinta? Nyt on molemmin puolin irronnut yhdet, ne kummankin puolen suurimmat. Pienemmät olivat muutamaa hassua milliä pienempiä kuin ne suuret..

Kyllä nyt kummastuttaa! :0

Yhteistyössä