Munasolun luovuttaminen OULU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eeva-maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eeva-maria

Vieras
Olen jo useamman vuoden tahtonut luovuttaa munasolun. Missä täällä oulussa voi luovuttaa? Millaisia kokemuksia on? Itselläni on 1v tytär ja haluaisin kovasti auttaa lapsettomia.

Tämä nyt ei suoranaisesti liity kysymykseen..mutta maksetaanko luovuttamisesta korvausta? Eikö kyseessä ole kuitenkin suht vaativa juttu hormonipistoksineen jne.?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Tämä nyt ei suoranaisesti liity kysymykseen..mutta maksetaanko luovuttamisesta korvausta? Eikö kyseessä ole kuitenkin suht vaativa juttu hormonipistoksineen jne.?

No korvaus on max. 250?-verot.
Ja jos tulee pidemmän matkan päästä luovuttamaan saa lisäksi matkakorvaukset ja päivärahat.
Jo ennen kun pääset edes luovuttamaan niin sut tentataan aika tarkaan että olet luovuttamassa muusta syystä kuin korvausten takia.

Itsellä kokonaisuudessaan positiivisia kokemuksia.
Olin toooosi piikkupelkoinen mut se on tietysti vähentynyt huomattavasti näiden luovutusten jälkeen.

Kyllä maksetaan, en tiiä vaan paljon. Oulussa maksetaan vähän verrattuna muihin paikkoihin, vaikka oulussa on huutava pula luovuttajista.

Onkohan oulussa yksityisiä paikkoja, missä luovuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
asiasta mikkihiireen, mites tommonen tulo vaikuttaa kotihoidontukeen tai kelan työttömyystukeen?

Ei mitenkään, kun se ei oo säännöllistä palkkatuloa vaan kertaluontoinen korvaus. Ikäänkuin myisit jotain sulle tarpeetonta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu86:
Kyllä maksetaan, en tiiä vaan paljon. Oulussa maksetaan vähän verrattuna muihin paikkoihin, vaikka oulussa on huutava pula luovuttajista.

Onkohan oulussa yksityisiä paikkoja, missä luovuttaa?

Yksityinen se on Väestöliittokin. Ja minä sain sieltä korvauksena 250e + muut korvaukset n. 400e, mutta siinä olivat matkakulutkin..

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minä oon saanut tilille 450-600 euroa joka kerta, viidesti oon luovuttanut.

oh! Ihan auttamisen halusta? nostan hattua hymiötä en löytänyt...
Toivottavasti moni on saanut tulosta.
Minäkin lapsettomuuden kanssa taistellut, niin en osaa ajatella että luovuttaisin munasoluja, vaikka tiedän kuinka kipeästi jotkut kärsii :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:

Minäkin lapsettomuuden kanssa taistellut, niin en osaa ajatella että luovuttaisin munasoluja, vaikka tiedän kuinka kipeästi jotkut kärsii :ashamed:

Ainakin viisi raskautta on saatu aikaan, eli meni kuten pitikin :)

Auttamisen halusta, juu. Tai oikeastaan siksi, että en keksinyt yhtään syytä sille, miksi EN luovuttaisi.

Auttamisen halusta, juu. Tai oikeastaan siksi, että en keksinyt yhtään syytä sille, miksi EN luovuttaisi.

Hienoa, että löytyy luovuttajia! Minun mielestä vaan hyvä, että antavat rahaakin hyvin, koska eihän se ole kauhean helppoa luovuttajalle! Onneksi löytyy näitä ihmisiä, jotka luovuttaa!

=)

Yhteistyössä