Hae Anna.fi-sivustolta

Muotitietoinen vai oikea gootti.

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Varjotar, 10.07.2008.

1. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    En sanoisi tuota aatemaailmaksi. Se on paremminkin asenne ja näkemys maailmasta.
    Gootti voi olla tänä päivänä monella tavalla ja tyylillä, mutta gootteus on yhdistelmä asioita.
    Miten sen huomaa: Se näkyy aika paljon jo ihmisen luonteessa, yleisessä asenteessa, synkkyys tulee syvältä ja spontaanisti, se ei ole mitään "ku kaikki vihaa ja vitsi ku noiki on nii pyllystä" -agstiasennetta.

2. Gontti Vierailija

"En sanoisi tuota aatemaailmaksi. Se on paremminkin asenne ja näkemys maailmasta." Jos jotain ihmisryhmää yhdistää asenne ja näkemys siitä, millainen maailma on (joka on täsmälleen mikä; viehtymys pimeyteen ja kuolemaan?), niin sitä kutsutaan sen ryhmän aatemaailmaksi ja maailmankuvaksi. Niin kuin suomen kielellä. Aatemaailma ei vaadi mitään kirjoitettua manifestia, kirjallista aatetta siis.

"Gootti voi olla tänä päivänä monella tavalla ja tyylillä, mutta gootteus on yhdistelmä asioita." Mitä asioita? Siis musiikki, oikeanlainen synkkyys?

Kuka määrittelee oikeanlaisen?

"Se näkyy aika paljon jo ihmisen luonteessa, yleisessä asenteessa, synkkyys tulee syvältä ja spontaanisti, se ei ole mitään "ku kaikki vihaa ja vitsi ku noiki on nii pyllystä" -agstiasennetta." Eli sinä tunnistat sen jollakin intuitiolla? Mistä tiedät, että intuitioosi voi luottaa? Vai osaatko antaa jotain yleisiä kriteereitä, joiden avulla esimerkiksi minä voisin arvioida jonkun gootiksi väittävän ihmisen aitoutta?

Mielestäni tapasi kuvata asiaa "kun musta tuntuu" -tyylillä ja negaatioiden kautta vain ruokkii sitä näkemystä, että et oikeastaan tiedä, mitä se goottius oikein on. Sanot siis vain mitä se ei ainakaan ole, mutta et osaa vastata kysymykseen suoraan.

Olen ymmärtänyt, että tämä asia on tärkeä sinulle siksi, että et halua selitellä ulkoista olemustasi vieraille tai tulla halveksituksi sen takia. Niinkö?

En ole vielä saanut sinusta irti sitä, mikä ulkoisen olemuksesi taustalla oikein on ja miksi se on jotain sellaista, että sinua ei saisi halveksia (jos nyt ketään saa halveksia ylipäätään).

Sen sijaan olen kyllä lukenut teksteistäsi halveksuntaa useanlaisia ihmisiä kohtaan sekä tuomitsemista ja muiden aitouden epäilemistä.

3. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomaa, että tämä ei päde kaikkiin, vaan on se klassinen maailma. Siksi sitä ei voi pitää aatteena eikä maailmankuvana.
    Mitkä asiat: http://www.tietopankki.gootti.net/index.php?page=Gootti antakoon viitettä asiaan.
    Kuka määrittelee: Ei kukaan.
    Miten tunnista(n)a ?`http://www.gootti.net/keskustelu/4_172_0.html
    On paljon helpompaa sanoa mitä se ei ole, sillä goottiudella on niin valtavat mittasuhteet tämän päivän maailmassa. On kahdenlaista suuntaa: vanhan ja uuden suunnan ihmisiä. Näistäkin riittää juttua loputtomiin.
    Asia on tärkeä siksi, koska se on kiinnostava ja kuuntelen myöskin goottimusiikkia jonkin verran.
    Minulla ei ole mitään tarvetta todistella olemistani ja asiasta puhuminen on hyvä keino kaataa median luomia stereotypioita alakulttuurista ja sen edustajista = aiheuttaa närää ja turhaa mielipahaa puolin ja toisin.
    Olen muutamaankin kertaan maininnut olevani misantrooppi ja tottakai oman maailman "muodistaminen" tekee pahaa.
    Maailma kaikkineen on itselle aina ollut niin paljon, voidaan käyttää myös muotona osa selviämistä.
    Sitten tulee joku tyhjäpää ja sanoo olevansa gootti kun kiskoo mustat kuteet ylleen. Kyllä se naurattaa.

4. Gontti Vierailija

"Huomaa, että tämä ei päde kaikkiin, vaan on se klassinen maailma. Siksi sitä ei voi pitää aatteena eikä maailmankuvana." Miksi sitten sinusta on tärkeää rajata ihmisiä goottiuden ulkopuolelle?

"Kuka määrittelee: Ei kukaan." Sinä ainakin yrität kovasti tai annat ymmärtää, että voit sulkea joukosta ihmisiä pois.

"On paljon helpompaa sanoa mitä se ei ole, sillä goottiudella on niin valtavat mittasuhteet tämän päivän maailmassa." Itse asiassa antamasi perusteet eivät ole ollenkaan rajanneet ilmiötä ymmärrettävästi. Keskistyt niin kovasti puolustamaan omaa (?) aitouttasi epäaitoja muotigootteja vastaan, että olet unohtanut selvittää, mitkä vähimmäistekijät riittävät goottina olemiseen.

"Minulla ei ole mitään tarvetta todistella olemistani ja asiasta puhuminen on hyvä keino kaataa median luomia stereotypioita alakulttuurista ja sen edustajista = aiheuttaa närää ja turhaa mielipahaa puolin ja toisin." Epäsuoralta todistelulta vaikuttaa kiinnostuksesi keskustella asiasta näillä palstoilla ja hyökkäävä tapasi keskustella, jos joku on kanssasi eri mieltä. Uskoisin, että asenteesi aiheuttaa enemmän närää, nostaa mielipahaa ja antaa jopa väärän kuvan gooteista monille ihmisille.

"Olen muutamaankin kertaan maininnut olevani misantrooppi ja tottakai oman maailman "muodistaminen" tekee pahaa." Miten se vaikuttaa sinun maailmaasi?

"Maailma kaikkineen on itselle aina ollut niin paljon, voidaan käyttää myös muotona osa selviämistä." En ymmärrä lausettasi.

"Sitten tulee joku tyhjäpää ja sanoo olevansa gootti kun kiskoo mustat kuteet ylleen. Kyllä se naurattaa." Juuri tuo tapasi keskustella saa aikaan vastapuolessa ajatuksen siitä, että sinulle on hyvinkin tärkeää puolustella olemistasi, aitouttasi sekä lokeroida ihmisiä. Se ei varsinaisesti vaikuta hyveeltä, mutta ehkä se goottipiireissä on. En kuitenkaan oikein usko.

5. Gontti Vierailija

"Huomaa, että tämä ei päde kaikkiin, vaan on se klassinen maailma. Siksi sitä ei voi pitää aatteena eikä maailmankuvana." Miksi sitten sinusta on tärkeää rajata ihmisiä goottiuden ulkopuolelle?

"Kuka määrittelee: Ei kukaan." Sinä ainakin yrität kovasti tai annat ymmärtää, että voit sulkea joukosta ihmisiä pois.

"On paljon helpompaa sanoa mitä se ei ole, sillä goottiudella on niin valtavat mittasuhteet tämän päivän maailmassa." Itse asiassa antamasi perusteet eivät ole ollenkaan rajanneet ilmiötä ymmärrettävästi. Keskistyt niin kovasti puolustamaan omaa (?) aitouttasi epäaitoja muotigootteja vastaan, että olet unohtanut selvittää, mitkä vähimmäistekijät riittävät goottina olemiseen.

"Minulla ei ole mitään tarvetta todistella olemistani ja asiasta puhuminen on hyvä keino kaataa median luomia stereotypioita alakulttuurista ja sen edustajista = aiheuttaa närää ja turhaa mielipahaa puolin ja toisin." Epäsuoralta todistelulta vaikuttaa kiinnostuksesi keskustella asiasta näillä palstoilla ja hyökkäävä tapasi keskustella, jos joku on kanssasi eri mieltä. Uskoisin, että asenteesi aiheuttaa enemmän närää, nostaa mielipahaa ja antaa jopa väärän kuvan gooteista monille ihmisille.

"Olen muutamaankin kertaan maininnut olevani misantrooppi ja tottakai oman maailman "muodistaminen" tekee pahaa." Miten se vaikuttaa sinun maailmaasi?

"Maailma kaikkineen on itselle aina ollut niin paljon, voidaan käyttää myös muotona osa selviämistä." En ymmärrä lausettasi.

"Sitten tulee joku tyhjäpää ja sanoo olevansa gootti kun kiskoo mustat kuteet ylleen. Kyllä se naurattaa." Juuri tuo tapasi keskustella saa aikaan vastapuolessa ajatuksen siitä, että sinulle on hyvinkin tärkeää puolustella olemistasi, aitouttasi sekä lokeroida ihmisiä. Se ei varsinaisesti vaikuta hyveeltä, mutta ehkä se goottipiireissä on. En kuitenkaan oikein usko.

6. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    On helpompaa erotella sopiva seura epäsopivasta.
    Normaalia kanssakäymistä, kaikista ei voi pitää.
    Mikä tarve minulla olisi todistella olemistani ihmisille joita ei kiinnosta ollenkaan samat asiat ku mua?
    Enkä ole itse edes gootti. Mitä noihi vähimmäisyyksiin tulee, ni ne on käyty läpi jo.
    Minä olen kova ja kapinallinen pitämään puoleni ja olemaan juuri sitä mieltä juuri silloin siitä asiasta kun sattuu huvittamaan.
    Misantrooppisuus vaikuttaa aika paljonkin elämään ja "muodistaminen" vie tyyliltä sekä itse alakulttuurilta uskottavuutta ja sen omaa alkuperäistä tarkoitusta harhateille.
    Selviäminen on tässä tapauksessa se, että on joku mihin turvautua, vaikkapa musiikki kun se rauhoittaa ja rentouttaa, oma tyyli tuo turvaa, jotai pysyvää tässä muuttuvassa ja ahdistavassa maailmassa. Myös ikävien asioiden näkeminen hyvinä, kuten kuoleman romantisointi poistaa pelkoa ja opettaa kohtamaan sen rauhallisesti, helpotuksena.
    Olen suorasanainen ja seison mielipiteideni takana. Olkoon vaan piikki lihassa joillekin. Minä en näe mitään väärää enkä pahaa "lokeroimisessa" joten sallittakoon se mullekin, kun tekin pidätte mua goottina ja metallistina however.

7. siis..... Vierailija

8. Tri Zivago Vierailija

Luuleksä että tämä palsta on joku Deitti.net?

Miten sä voit itse eksyä noin kauas omasta aiheestasi?

[viestiä moderoitu]

9. m,nb n vhm bn nmb Vierailija

10. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Missä minä täällä todistelen itseäni? Tämä ketju käsittelee gootteja, ei minua?

11. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Et tainnu lukea lainauksen asiayhteyttä? Puhuttiin siis siitä, että miksi ihmisiä erotellaan gooteiksi ja ei-gooteiksi tosielämässä? Siksi, että samanhenkisen seuran löytäminen olis helpompaa. En mä missää vaiheessa mitää täältä oo ettinyt.

[viestiä moderoitu]

12. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihminen joka on sinut itsensä kanssa, ei ihmettele mitä muut ajattelevat hänestä. Koko tämä ketju on vain siitä miksi joku ryhmä ei ole aitoja ja miksi joku toinen on. Mitä väliä sillä on jos joku laittaa tietynlaisia vaatteita muodin vuoksi. Muoti vaihtuu ja sitten vaihtuu ne vaatteetkin joten ei ne ihmiset kauaa häiritse "aitoja gootteja".

13. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    No eipä tässä minusta olekaan puhuttu ja vähät minä siitä, millaisena minut näkevät, vaan siitä, kun goottialakulttuuri käsitetään liian usein aivan pieleen vain koska ei tiedetä faktoja eikä kukaan kerro niitä. Sehän tiedetään mihin se vie. Gootteus on kuitenkin ollut jonkinlaisena muotijuttuna jo useita vuosia. Kun siitä ei saada tarpeeksi irti, otetaan seuraava.

14. Gontti Vierailija

Ziva, kirjoitit: "On helpompaa erotella sopiva seura epäsopivasta. Normaalia kanssakäymistä, kaikista ei voi pitää." vastauksena kysymykseen "Miksi on tärkeää rajata ihmisiä goottiuden ulkopuolelle?"

Tuo vastaus sisältää sekä sen, että olet pohjimmiltasi todella pinnallinen (sinulle kelpaa vain "aito" seura, vähät välität ihmisistä sen (muoti)goottiuden takana), et anna ihmisille mahdollisuutta (olet jo valmiiksi päättänyt ketkä ovat vaivasi arvoisia eli "aitoja") ja pelkäät laajentaa sosiaalista piiriäsi omien ennalta hyvin epämääräisesti määrittelemiesi rajojen ulkopuolelle.

"Mikä tarve minulla olisi todistella olemistani ihmisille joita ei kiinnosta ollenkaan samat asiat ku mua?" Sinä aloitat näitä stereotypioiden oikomisketjuja eli sinä haet ymmärrystä ja hyväksyntää. Kaikista ei voi pitää, ei tietenkään, mutta maailma näyttäytyy erilaisten ihmisten kautta todella paljon kiinnostavampana ja monipuolisempana.

"Enkä ole itse edes gootti." Mutta ristiretkesi on goottien puolesta. Olet sanonut olevasi metallisti. Olisiko metallisteista kirjoittaminen sinulle liian henkilökohtaista vai ovatko he ryhmänä vähemmän kärkäs aihe, jotta jaksaisit olla "kova ja kapinallinen" heidän puolestaan?

"Minä olen kova ja kapinallinen pitämään puoleni ja olemaan juuri sitä mieltä juuri silloin siitä asiasta kun sattuu huvittamaan." Tuota kuvataan yleisesti juuri teiniangstiksi. Aikuinen ihminen perustelee mielipiteensä ja pyrkii etsimään niille mahdollisimman pitävän pohjan, vaikka se olisikin vaikeaa tai mahdotonta. Johdonmukaisuus tulee kypsyyden myötä.

"Misantrooppisuus vaikuttaa aika paljonkin elämään ja "muodistaminen" vie tyyliltä sekä itse alakulttuurilta uskottavuutta ja sen omaa alkuperäistä tarkoitusta harhateille." Mikä se alkuperäinen tarkoitus on?

"Selviäminen on tässä tapauksessa se, että on joku mihin turvautua, vaikkapa musiikki kun se rauhoittaa ja rentouttaa, oma tyyli tuo turvaa, jotai pysyvää tässä muuttuvassa ja ahdistavassa maailmassa. Myös ikävien asioiden näkeminen hyvinä, kuten kuoleman romantisointi poistaa pelkoa ja opettaa kohtamaan sen rauhallisesti, helpotuksena." Jokaisella ihmisellä on selviytymiskeinonsa. Sinulla se on jotain goottiuden kaltaista (vaikka et olekaan gootti). Ei siinä mitään. Selviytymiskeinona se ei ole kohdallasi uhattuna, jos joku ostaa muotivaatteita tai angstaa kanssasi erilailla ellei kyse ole siitä, että vaatteet ja angstaus ovat ainoa selviytymiskeinosi sisältö.

"Olen suorasanainen ja seison mielipiteideni takana." Joskus epäkypsät ihmiset kuvittelevat, että jääräpäisyys on suoraselkäisyyttä. Olethan varma, että mielipiteesi ovat perusteltuja? Silloin niiden takana voikin hyvin seistä. Tähän mennessä käymämme keskustelu on ainakin minulle osoittanut sen, että ajattelusi on hyvin epäjäsentynyttä, vaikka ilmeisesti pidätkin itseäsi asiantuntijana. Asian hyvin tunteva pystyy selittämään sen sellaiselle, joka ei sitä tunne.

"Minä en näe mitään väärää enkä pahaa "lokeroimisessa" joten sallittakoon se mullekin, kun tekin pidätte mua goottina ja metallistina however." Olet itse sanonut olevasi metallisti. Kun puhut gooteista ja puhut samalla itsestäsi, on hyvin loogista olettaa, että pidät itseäsi ainakin jossakin mielessä goottina.

Kuvittelet ilmeisesti, että lause "en ole gootti kuitenkaan" toimii jonakin vasta-argumenttina sille, jos joku ei ymmärrä gootteja. Niin ei ole.

Lokerointi on välttämätöntä, jotta voi ymmärtää maailmaa, mutta jokainen lokero, joka tehdään, tulisi olla perusteltu. Et ole perustellut lokerointiasi muilla kuin intuitiollasi ja pinnallisilla syillä. Ei kovin vahvoilla mennä siis.

15. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Voit pitää minua pinnallisena tai minä tahansa haluatkin. Et kuitenkaan tunne minua oikeasti etkä tiedä mitä minun maailmaani oikeasti kuuluu. Pohjaat yksioikoisen mielipiteesi minusta parin rivin varaaan ja teet siitä "pitävän" analyysisi. No, minä en ole missään vaiheessa edes lähtenyt miettimään millainen persoona sinä olet tai miten syvällinen mahdatkaan olla. Enkä mietikään.
    Tässä maailmassa on valittava seuransa aika tarkoin jos mielii voida hyvin tai välttyä riidoilta. Siinä ihmisten seulominen on osoittautunut pelkästään hyväksi asiaksi ja omanlaisten ihmisten seurassa voin muutenkin parhaimmin.
    Oion stereotypioita, koska ihmiset ovat tylyjä silkkaa tietämättömyyttään. Auttaa minua siinä missä muitakin väärinkohdeltuja. Ei voi ymmärtää jossei tiedä. Metallisteista puhuminen tuskin asiaa sen enempää veisi eteenpäin sillä gootteja sekoitetaan metallisteihin niin usein ja metallistikulttuuri on täysin omaa lajiansa.
    Mitä tuohon lapsellisuuteeni tulee, mielummin lapsi kuin "normien" mukainen kankea kananpyllyletti-aikuinen.
    Alakulttuurin alkuperäinen tarkoitus: koota yhteen synkistä jutuista ja siitä itse musiikista kiinnostuneita yhteen.
    Minun selviytymiskeinoni on ilmeinen vahvuus ja vahva taistelutahto.
    Kyllä mielipiteeni ovat perusteltuja. Esillä ovat koko ajan olleet perustavat ja kiistattomat faktat. Tällä näkemyksellä olen "vanhan linjan" edustajia, eli perinteitä vaalivaa tyyppiä.
    Minä olen itselleni metallisti ja kyllä, voin olla jossain määrin goottikin, kun kerran goottimusiikkia kuuntelen ja muutkin goottiset osa-alueet ovat osa elämääni.

16. Gontti Vierailija

"Voit pitää minua pinnallisena tai minä tahansa haluatkin. Et kuitenkaan tunne minua oikeasti etkä tiedä mitä minun maailmaani oikeasti kuuluu. Pohjaat yksioikoisen mielipiteesi minusta parin rivin varaaan ja teet siitä "pitävän" analyysisi." Tämä on selvästi sinulle henkilökohtainen asia, koska teet tekstistäni olkiukkoja. En ole kirjoittanut mitään siitä, millainen sinä olet, vaan siitä kuvasta, jonka kirjoituksesi antaa sinusta. Ainakin minä käsitän, että sinä oikeasti ja se mitä kirjoitat, ovat kaksi eri asiaa.

"Tässä maailmassa on valittava seuransa aika tarkoin jos mielii voida hyvin tai välttyä riidoilta. Siinä ihmisten seulominen on osoittautunut pelkästään hyväksi asiaksi ja omanlaisten ihmisten seurassa voin muutenkin parhaimmin." Jossakin mielessä totta, mutta myös tapa, joka mahdollistaa elämisen kuplassa, jossa maailmankuva vääristyy turhan yksioikoiseksi. Lähipiirin tarkkaan rajaaminen on eri asia kuin ihmisten luokittelu sosiaaliseen kanssakäymiseen sopimattomiksi. Eikö sinua kiinnosta parantaa kommunikaatiokykyjäsi riitojen välttämiseksi sen sijaan, että rajaisit ne ihmiset, joiden kanssa sinulle tulee riitaa pois ihmiskontakteistasi?

"Oion stereotypioita, koska ihmiset ovat tylyjä silkkaa tietämättömyyttään. Auttaa minua siinä missä muitakin väärinkohdeltuja. Ei voi ymmärtää jossei tiedä." Et ole kyllä edelleenkään oikonut vääriymmärryksiä tai tietämättömyyttä. Ainoa, mikä minulle on selvinnyt tästä keskustelusta on se, että sinulla on intuitio, jonka perusteella luokittelet ihmiset goottiuden suhteen aidoksi tai epäaidoksi, mutta et osaa oikeastaan sanoa mihin se intuitio perustuu. Lisäksi annat ymmärtää, että sinulle henkilökohtaisesti muunlaiset ihmiset eivät ole edes tutustumisen arvoisia.

"Metallisteista puhuminen tuskin asiaa sen enempää veisi eteenpäin sillä gootteja sekoitetaan metallisteihin niin usein ja metallistikulttuuri on täysin omaa lajiansa." Miksi et puhuisi siitä, jos kerran koet kuuluvasi siihen ryhmään oikeasti?

"Mitä tuohon lapsellisuuteeni tulee, mielummin lapsi kuin "normien" mukainen kankea kananpyllyletti-aikuinen." Juuri tuollainen kuulostaa varsin lapselliselta.

"Alakulttuurin alkuperäinen tarkoitus: koota yhteen synkistä jutuista ja siitä itse musiikista kiinnostuneita yhteen." Miksi sitten niin kova tarve sulkea siitä ihmisiä pois, jos se kiinnostus ei olekaan oikeanlaista.

"Minun selviytymiskeinoni on ilmeinen vahvuus ja vahva taistelutahto." En ole nähnyt siitä merkkejä, mutta ehkä ne pätevät. Kirjoituksiesi perusteella on jääräpäinen eikä se ole vahvuutta vaan kyseenalaistamattomuutta. Kyseenalaistamattomuus ja ehdottomuus taas ovat monien mielestä typeryyttä.

"Kyllä mielipiteeni ovat perusteltuja. Esillä ovat koko ajan olleet perustavat ja kiistattomat faktat." En ole saanut sinulta kysymyksiini vastauksia, joissa olisi esillä faktoja. Olen saanut edellämainitun intuitio-väitteen. Tiedätkö sinä oikeastaan ollenkaan mitä faktat tai perusteleminen ovat?

17. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen todella epäsosiaalinen ja yksin viihtyvä ja helpompaa on etsiä suoraan se sopiva seura sen sijaan, että seuloisi sen tuhat ihmistä yksi kerrallaan. En tarvitse yhtään enempää ihmisiä ympärilleni kuin niitä nyt on.

Käsitykseni epäaitoudesta tai aitoudesta perustuu siihen, mikä gootti on ja mitä se ei ole: http://fi.wikipedia.org/wiki/Gootti auttakoon sinua siinä.
    Minun käsitykseni perustuu pitkälle musiikkiin ja synkkiin mieltymyksiin.

Voin toki puhua, mutta jaksatko kuunnella?

Tarve sulkea pois: Väärät ihmiset ovat vääränlaisia, piste.

Useaan kertaan ilmenneet fakat: gootti kuuntelee goottimusiikkia, tässä auttaa taas wikipedia.

Fakta on kiistaton tosiasia, fiktio kuviteltu juttu. Perusteleminen on mielipiteensä selvittämistä, miksi näin on, mistä mielipide tulee.

18. Gontti Vierailija

Eli jos teini, joka pukeutuu mustiin muotigoottivaatteisiin, on kiinnostunut ainakin jossakin määrin kuolemaan liittyvästä mystiikasta ja kuuntelee goottimusiikkia ainakin osittain, hän voi sanoa olevansa gootti?

19. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä. Mutta sen kiinnostuksen ja musiikista pitämisen pitää olla oikeaa, ei esittämistä tai lesoiluja.

20. Gontti Vierailija

"Mutta sen kiinnostuksen ja musiikista pitämisen pitää olla oikeaa, ei esittämistä tai lesoiluja."

Miten sen voi varmistaa?

21. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Siinä on monta tapaa. Juttele jonkun yksilön kanssa ni eiköhän tuo selviä.

22. Kysyväinen Vierailija

Ymmärsinkö Ziva oikein, että sinun mielestäsi siis ihmisen luonteenpiirteillä tai muilla henkilökohtaisilla ominaisuuksilla ei ole merkitystä, kunhan vain on "aito" gootti? Ja puolestaan muuten tosi mukava ja symppis tyyppi ei ole tutustumisen arvoinen, jos ei satu edustamaan goottilaista tyylisuuntaa?

23. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Tosi paljon ihmisestä itestään kiinni. Syvimmät ystävyydet syntyy vain samanhenkisten ihmisten kanssa. Juttukavereita ja tuttuja voi olla sitten muutakin alaa edustavista ihmisistä.

24. Saturneal Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä ketjusta voisi saada aika vääristyneen kuvan gooteista.. Jos menee vaikkapa Schattenin foorumille (www.clubschatten.net/keskustelu) huomaa, ettei siellä juurikaan väitellä aiheesta truet vs. wannabet. Ok, pari ikivanhaa ketjua aiheesta löytyy, mutta nekin on käyttäjien toimesta lyöty vitsailuksi. Ei kukaan tosissaan tuollaista jaottelua goottipiireissä harrastakaan. Tai jos harrastaa, niin ne ovat ne nuoremmat, asemastaan epävarmat tulokkaat.

Goottipiirit eivät ole niin ahdasmielisiä, kuin tästä ketjusta voisi päätellä. Puhun siis kokemuksen syvällä rintaäänellä :). Ihmettelen myös Zivan intoa edes kirjoittaa gooteista, jos hän ei edes itse ole gootti? Miksi "muotigootit" ovat hänelle niin iso peikko?

25. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen ns. hybridi, metallistin ja gootin yhdistelmä..
    Eiväthän eläinrakkaatkaan voi sietää eläinrääkkäystä..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri