Hae Anna.fi-sivustolta

Muotitietoinen vai oikea gootti.

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Varjotar, 10.07.2008.

1. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä taas mitää omaperäistä ole haettu...

2. Karnstein Vierailija

Jos vain pistetään tämä ketju lukkoon, on alkanut pyöriä ympyrää. Ja jos uuden aiheen perustaa, niin ehkä jokin hieman laajempi aiheeltaan kuin "true vain wannabe". Vaikka gootteudesta yleensä, jos aihe kerran kiinnostaa.

3. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo ja nää puolin ja toisin haukkumiset sekä alaspäin kattelut tyyliin:" se on vaa vaihe, se menee ohi kuten mullakin" saa jäädä pois.

4. Kit Vierailija

Muotitietoinen tai oikea gootti,mitä sillä on väliä? Mulle on ihan sama onko joku "aito gootti" vai "feikkigootti". Miksi lokeroida ihmisiä noin ahtaisiin stereotypioihin,oikea on sellainen, feikki on tälläinen.

En kutsu itseäni minkään tietyn asiahaaran kannatajaksi.Kuuntelen black metallia ja sitten ns. valtavirtamusiikkia jos satun tykkäämään,pukeudun joskus tavallisesti ja tylsästi,joskus poimin jotain kivaa sen hetken muodista jos löytyy jotain sievää.teen itse vaatteita myös. en meikkaa yleensä tai värjää hiuksia, rakastan tatuointeja ja lävistyksiä sekä muita koruja. Mikä minä siis olen?? Minä olen mikä olen enkä halua mahtua johonkin ahtaaseen piiriin missä katsotaan heti kieroon jos vähän poikkeaa heidän mielipiteistään. Tuon nyt esille sitä että katson olevani yksilö, joka on niin paljon muutakin kuin "true" tai "feikki" jotain (niinhän jokainen on..) enkä mikään laumaeläin joka pakosta on sitä tai tätä. On kysytty että miten sä voit kuunnella A :ta kun kuuntelet niin paljon B: tä? Miksei?

Ja tuohon että jos gootit ihannoivat kuolemaa, voin sanoa että niin ihannoi myös moni ei-gootti. Minulla on skitsofrenia ja ollut pahoja masennuskausia jolloin yritin itsemurhaa monesti,nykyään en voi käsittää miten kuolema romantisoidaan, koska siinä ei kyllä mitään romanttista ole.

Ei kukaan ole se tyhjä kuori, mistä tuossa ketjun alussa vaahdottiin. Kirjoitukseni on aika sekavaa,pahoittelut mutta tajuatte varmasti pointtini. Olkaa omanlaisianne ja antakaa myös muiden olla omanlaisiaan, ei se niin vakavaa ole. Tuskin edes sieltä ahtaimmasta piiristä löytyy kaksi täysin samanlaista yksilöä,epäilen.

5. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuoleman ihannointi on kyllä sellainen asia, jota en ole yleisesti kuullut harrastettavan. Romantisointi taas on aivan eri juttu. Kuolema on myöskin kaunis asia siinä kaikessa raakuudessaan ja lopullisuudessaan. Jouduin juuri eilen nostamaan nuoren rotan, ponin vesiämpäriin hengiltä paleltuneen lantalaan ja varmistin vielä, että oli takuulla kuollut. Pahalta tuntui, ettei voinut enää pelastaa, mutta toisaalta on hyvä, että on ollut nopea kuolema, pariasteisessa vedessä ei pieni eläin kauaa räpistele.

6. no eikö Vierailija

Ihmisen ja eläimen kuolemalla on aika iso ero.

7. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ihmisen kuolema kosketa ollenkaan kuten eläimen.Enemmän mä jotai hukkunutta eläintä suren ku vaikkapa italian maanjäristyksen yhtäkää uhria.

8. Kit Vierailija

Toisille kuolema tulee pelastavana helpotuksena,toisille tuskaisena vääryytenä,toisille turhana haaskauksena,läheisille pohjattomana suruna. Tottahan kuolema kuuluu syntymän kanssa elämään, mutta itse en pysty olemaan sujut sen asian kanssa tuskin koskaan

9. Kit Vierailija

Eikö edes rakkaitten läheistesi?

10. no eikö Vierailija

Ihan puistattaa noi sun jutut!

11. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Valitan, ei ole tarvetta eikä aikomustakaan miellyttää. Fakta on fakta.

12. boheemisti Vierailija

Eikös se juuri ole yksilöllistä, että tekee siten mikä tuntuu itseltä - kuuntelee mitä musiikkia haluaa, pitää niitä vaatteita yllä mistä tykkää, tekee asioita mitkä kiinnostavat ja on sen mukaan, miltä tuntuu. Ja siis vapaasti.

Ei tarvitse pukeutua rockisti/gootisti/miten ikinä, jos kuutelee rockia/goottia/mitä ikinä - ei tarvitse mennä lokerointiajattelun mukaisesti, ihan tekee siten miten tykkää. Ja musiikkia ja muuta voi kuunnella erilaista, jos heti laittaa itselleen "rajat", ennakkoluulot ja lokerot, siinä rajoittaa itseään tyyliin "Olen gootti/poppari/punkkari, tietenkään en edes katso oopperan suuntaan, en ole koskaan kuunnellut oopperaa enkä totisesti haluakaan, hahhaa."

Ei ole mitään _sääntöjä_, miten tulisi olla makuinensa. Muiden ennakkoluulojen ja paineiden alaiseksi ei tarvitse jäädä, on siten miten on ja antaa muiden pähkiä. Boheemisti vaan.

En halua kuulua mihinkään alaryhmään, ei ole koskaan tullut tunnetta jostakin ryhmästä, että olisin ihannoinnut tai kannattanut ryhmää niin paljon, että olisin halunnut identifoitua ryhmäläiseksi. En näe siinä mitään huonoakaan, että ryhmiin identifoidutaan, sekin on ihan ok, yksilöllisyyttä yhteisöllisyydestä. Eikä kenenkään yksilöys yhteisöön tyhjene, se on vain yksi osalue persoonaa.

Peräänkuulutan vain sitä vapautta, että voidaan olla myös boheemisti, heittää niitä kuteita niskaan joista pidetään sen kummemmin lokeroa hakematta ja kuunnella vapaasti vaikka oopperaa, jotain gootahtavaa ja ties mitä. Oman tyylin ja oman maun saa vapaasti rakentaa/tehdä itse.
    Varmasti muuten on originellia, kun tekee miten haluaa, vapaasti.

Noista eläinten ja ihmisten kuolemajutuista. Uutiset kertovat maanjäristyksen uhrien määrät numeerisesti ja kamera näyttää nopeaa uutiskuvaa maantieteellisestä paikasta jossa maanjäristys on tapahtunut. Sitten taas Ziva löytää pienen rotan hukkuneena kylmästä vedestä ja nostaa sen sieltä ylös, näkee rotan aivan läheltä ja sen pienet jäsenet ja avuttomuuden.

Huomaatteko? Uutiset ovat etäisiä, numeroita ja karttaa, nopeaa kälätystä uutiskpaikalta, eivät yksilöydy tai tunnu aivan samalla lailla kuin se että on itse tekemisissä asian kanssa tai että uutinen yksilöitäisiin "tarinaksi". Uutinen lapsikaupastakin menee monilla "samana uutiskälätyksenä" ohitse, jos uutisissa puhutaan miten "EU on viimeisimmän raportin mukaan saanut selvitettyä yhteistyössä YK:n kanssa, että EU:n alueella tapahtuu lapsikauppaa näin ja näin paljon ja kaupattavat tuodaan näistä ja näistä maista ja tätä asiaa tutkitaan ja valmisteilla on raportti löpölöp...", mutta ohitse ei mene niin helpolla kun kerrotaan vielä yksilöyden jonkun Madeleine McCannin tarina. Madeleine McCann oli kuin Zivan löytämä eläinressu, analogisesti.

Luulenpa että jos Zivakin olisi siellä paikan päällä Italiassa ja näkisi jonkun papparaisen olevan puristuksissa järkäleiden alla ja huutavan vaimeasti tuskissaan, Ziva ryntäisi auttamaan tätä "rotanressua". Eli älkää nyt pistäkö tuomiten Zivaa, hän vaan sanoi ne ensimmäiset, vähän ajattelemattomat, tuntonsa asiasta, että maaanjäristysuhrit eivät vertaudu eläinuhriin - koska maanjäristysuhiren kohtalo ei ollut läsnä kuten rottaressun.

Mitä Zivan ajatus-tunnemaailmaa on intuitiivisesti lukenut, niin sydän siellä on paikallaan. Ihmisvihaa vähän pinnassa, rakkautta eläimiin, mutta tosi tilanteissa Ziva olisi ensimmäisiä auttamassa raunioista papparaisia ulos.

Nyt jos joku miettii, mitä itse koen kuullessani maanjäristyksistä, tsunameista, terrori-iskuista, nälänhädästä uutisisssa, niin koen että järkkyä on, mutta ei näitä asioita aivan sisäistä vaikka kokisikin surua, ymmällään oloa ja järkkyä, koska samoissa uutisissa saattaa tulla viisikin eri tilannetta ympäri maapalloa raportoituna kuin menut ruokalistoilta, että tällaista nyt vain tapahtuu. Kunpa ei...
    No news, good news.

13. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    No tässäpä on asiaa kerrankin.
    Onhan se eri asia olla kuoleman kanssa kasvokkain kun katsella televisiosta kaukaista hysteriaa ja numeroita uhreista.

14. Kit Vierailija

15. hämmästyttää Vierailija

Itseä on mietityttänyt oma reagointi esim. kouluammuskeluihin ja surmiin, ja tiettyihin yksittäisiin murhiin mitkä nostetaan mediassa jalustalle. Mikä tekee siitä yksittäisestä murhatusta tytöstä tärkeämmän uutisaiheen kuin jostain nelikymppisestä miehestä joka on puukotettu kuoliaaksi? Sillä saadaan hyviä lööppejä kun taivastellaan "viattoman nuoren tytön kuolemaa", spekuloidaan ja lehdet myy kuin häkä.

Itse en myöskään osannut reagoida kouluammuskeluihin. Kummastutti "hiljaiset hetket" ja kynttilät ikkunoissa. Kuinka monelle suomalaisista joku heistä on edes ollut minkäänlaista sukua? Murhia sattuu jatkuvasti, joskus kerralla murhataan vähän enemmän. Se on elämän kiertokulku, samaan liittyy katastrofit. Jollainhan tätä populaa on pienennettävä ettei pallo räjähdä käsiin ennenaikojaan.

Lähipiirissäni on tapahtunut niin paljon kuolemaa, etten jaksa päätäni vaivata ihmisten kuolemalla joita en ole koskaan edes nähnyt. Säästän senkin energian siihen, jos niin sattuu joskus itselle/läheisille. Nautin elämästäni ja yritän pitää kaiken negatiivisen ulkopuolella. Jos itse joskus tulen ammutuksi, niin paskempi homma. Se oli sitten suunniteltu minun lopukseni.

16. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuolema on paljon helpompi hyväksyä kun sen osaa nähdä myös hyvänä asiana, tehdä siitä kauniin. Olen nähnyt polttohautaukseen menevän tätini ruumiin arkussaan, koskea en tohtinut. Jokaisen lemmikkini yksin paremmille maille saattaneena tiedän mikä valtava tuska jää. Mutta kuolema on myös hyvä asia.

17. vierailija Vierailija

Tä tulee myöhäs, tiedän.

Itte en luokitteöe itteeni varsinaiseksi gootiksi, mutta kuitenki.

Totaa, ittel ei ollu muut, joten moro!

Ps. Oon siis koht 13v, ja pujeudun enimäksee tummiin vaatteisiin ja vähän sillee goottimaisesti.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri