Murinaa miehestä ja rahasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häää

Vieras
Lupasin miehelle että saa mennä laitattamaan ittellen tatuoinnin josta on haaveillu.
Luulin et se maksas jotain 300e suunnilleen...

Noo se tatuoinnin teko olis nyt parin viikon päästä ja hintaa tatuoinnille voi tulla miltei tuplaten, ellei enemmän... :o

Alkukuusta pitäs maksaa lainanlyhennys vajaa 100e, vuokraa 370e ja tietty laskujaki olis 300e:n edestä... Ellei tule postissa lisää.

Tuloja meillä on tonnin verran.

Yritin sille puhua et siirtäs sitä aikaa ku ei ole rahaa mut jankuttaa vaan et oon luvannu.
Sillä itellään on jemmassa toisella tilillä 300e siihen tatuointiin.
Sinänsä seki musta on väärin että se on sinne säästäny ja sitten samalla mun tili tyhjenee miltei saman tien aina ku rahaa saan... Mulla ei siis jää rahaa et voisin laittaa jemmaan ja ostaa ittelle jotain...

Että mulla niin ärsyttää!
Mies on yleensä hyvinki nuuka ja käyttää rahaa viisaasti ja muutenki ihana mies mut nyt jostain syystä käyttäytyy kuin idiootti!

No jos tuloja on yhteensä tonnin verran niin on selvää ettei tatskoihin ole varaa.

Ja toisekseen, kai te maksatte laskut suurinpiirtein puoliksi? (edellyttäen että teidän tulot suurinpiirtein samat) Ehkä kannattaisi, molemmat maksaa puolet vuokrasta jne... jos laskujen jälkeen jää rahaa niin sillä voi sitten kumpikin ostaa mitä haluaa tai pistää omaan säästöön... ei niin että toinen maksaa kaikki laskut ja toinen pistää omat rahansa säästöön. Tai sitten pistätte yhteiseen säästöön kaikki jäljelle jäävät rahat kun tulot on noin pienet..

Sopikaa, että seuraavaksi säästätte sulle saman summan johonkin henk.koht. juttuun? Ja luulo ei oo tiedon väärti, ensi kerralla muistakaa puhua hinnoista lupausta tehdessänne.

Meillä on taas niin, että rahaa olisi vaikka kauan himoitsemaani saunaremonttiin mutta tuo jo nalkuttaa, jos ostan jotain hieman kalliimpaa syötävää : /

No eikö ole pääasia että laskut saa maksettua. minun mies osti meille 80 000 eur auton ja alkuun mietin että mitä helvettiä se on mennyt tekemään mutta kunhan saadaan maksettua kaikki laskut pois eikä jää mitään rästiin niin eikö se ole pääasia?

Niin, kyllä mäkin varmaan vähän stressaisin jos tulot tonnin pintaan ja yhteen kuvaan menisi 600€.
Eli luultavasti jätettäis hieman myöhemmäksi se kuva, säästettäisiin siihen ensin vähän enemmän.
Mutta, kun olet kerran luvannut niin toki se miestä harmittaa. Tosin jos kuva onkin kerran puolet kalliimpi niin onhan se vähän eri asia sitten jo.

Sopikaa, että seuraavaksi säästätte sulle saman summan johonkin henk.koht. juttuun? Ja luulo ei oo tiedon väärti, ensi kerralla muistakaa puhua hinnoista lupausta tehdessänne.

Meillä on taas niin, että rahaa olisi vaikka kauan himoitsemaani saunaremonttiin mutta tuo jo nalkuttaa, jos ostan jotain hieman kalliimpaa syötävää : /

jo ukolle totesin että mäki avaan tilin ja laitan sinne ittelle rahaa...
Ukko vaan et no laita... Mut oikeesti jos niin tekisin niin syötäs makaroonia

[QUOTE="akka";22760790]Mikä ongelma?Miehellä on itellään säästössä jo 300 ja sä olet antanut siihen jo luvan.Minusta se joka nyt käyttäytyy kuin idiootti ei ole se mies.[/QUOTE]

siinä ole ongelmaa ettei ole varaa ostaa lapselle ruokaa ja vaippoja siksi että isä meni ottamaan ittelleen tatuoinnin joka oli tuplaten kalliimpi ku mitä piti

[QUOTE="bea";22760787]No eikö ole pääasia että laskut saa maksettua. minun mies osti meille 80 000 eur auton ja alkuun mietin että mitä helvettiä se on mennyt tekemään mutta kunhan saadaan maksettua kaikki laskut pois eikä jää mitään rästiin niin eikö se ole pääasia?[/QUOTE]

Taijat olla provo?

Jos tonni on tuloja ja siitä pitää maksaa vuokraa 370e, lainaa vajaa 100e, laskut 300e niin eikö sulla yhtään raksuta et milläs me syödään tai tankataan autoa...?

Niin, kyllä mäkin varmaan vähän stressaisin jos tulot tonnin pintaan ja yhteen kuvaan menisi 600€.
Eli luultavasti jätettäis hieman myöhemmäksi se kuva, säästettäisiin siihen ensin vähän enemmän.
Mutta, kun olet kerran luvannut niin toki se miestä harmittaa. Tosin jos kuva onkin kerran puolet kalliimpi niin onhan se vähän eri asia sitten jo.

Muutenki mulla ahistaa tuo laina joka pitäs maksaa pois, sitä ukon olis pitäny monesti lyhentää mut eipä ole rahoja näkyny...

Tiiän kyllä että varmaan harmittaa mut pitäs sen nyt tajuta että lapsi menee edelle...

et maksaa jotain 300e ja rahat on hällä jemmassa

Alkuperäinen kirjoittaja Häää;22760840:
siinä ole ongelmaa ettei ole varaa ostaa lapselle ruokaa ja vaippoja siksi että isä meni ottamaan ittelleen tatuoinnin joka oli tuplaten kalliimpi ku mitä piti
No olisi pitänyt ensin varmistaa se tatuoinnin todellinen hinta eikä alkaa siinä vaiheessa kiukuttelemaan miehelle kun se ei maksoikin enemmän mitä sinä oletit.
Jatkossa voitte varmaan sopia ettei kumpikaan hanki itselleen mitään ennenkuin on sellainen taloudellinen tilanne että saa lapselle ruokaa ja vaippoja hankittua.

Meillä molemmat osaavat käyttää rahaa ja rahaa ei tuhlata, jos sitä ei ole. Kuitenkin meillä on omat rahat ihan sen vuoksi ettei tule sanomisia. Miehelle ei kuulu miten paljon mulla tilillä on rahaa ja mitä ostan, kunhan vain laskuni huolehdin. Samaten mulle on sama mitä mies rahoillaan tekee.

Meillä molemmat osaavat käyttää rahaa ja rahaa ei tuhlata, jos sitä ei ole. Kuitenkin meillä on omat rahat ihan sen vuoksi ettei tule sanomisia. Miehelle ei kuulu miten paljon mulla tilillä on rahaa ja mitä ostan, kunhan vain laskuni huolehdin. Samaten mulle on sama mitä mies rahoillaan tekee.

ja näin!!

mä oon otattanu 2 tatuointia ja ne on tullu yhteensä maksamaan 650e. Minä olen ne halunnut ja minä olen ne myös maksanu. Isäntä anto viime jouluna 60e joululahjaks ja ne meni siihen tatskaan.

Musta se ei ole sun tehtävä sitä maksaa. Jos miehes on säästäny itselleen 300e niin kyllä sen täytyy se toinen 300e repiä muualta kuin ruokarahoista.

ja vielä se et moni sanoo et pitää sit sunki saada samalla summalla... onneks on omat rahat.. mä saan itse säästettyä itselleni jos jotain haluan. Ei tartte ukolle alkaa narisee.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä