Musiikin kuuntelu kerrostalossa, hiljaisuuden päätyttyä...

ThatsJustMe(:

Uusi jäsen
13.06.2013
24
0
1
Mulla on tapana siivota aina aamuisin, pestä pyykkiä jne.. Siinä samassa sitten kuuntelen aina musiikkia, suht kovalla, mutta en kuitenkaan ihan täysillä popittele. En siis kuitenkaan laita musiikkia ennenkuin hiljaisuus päättyy, (aamulla klo 06.00)

Nyt sitten tuossa seitsemän aikaan tänä aamuna tuli naapurin nuori tyttö kirjaimellisesti HAKKAAMAAN ovikelloa, huusi, kiroili ja raivosi että "Laita nyt ***** pienemmälle sitä musiikkia, herätät ***** koko talon!!".. Totesin tytölle takaisin, että tietääkseni hiljaisuus on päättynyt jo tunti sitten. Tähän tyttö vastasi jälleen kiroillen ja ääntä korottaen, että hän pitää huolen etten kauaa tässä talossa asu.Tämän jälkeen tyttö poistui omaan asuntoonsa ja räiväsi ovensa kiinni.

Minun tapoihini on aina kuulunut kuunnella musiikkia siivotessa, ja aina siivoan aamuisin. Ennenkään ei ole valitettu, kun olen laittanut musiikkia vasta hiljaisuuden pyytyttyä.

Miten on, voiko naapurit valittaa musiikinkuuntelusta HILJAISUUDEN päätyttyä, ja voiko tästä seurata jotain?

taitaa olla niin ettei sitä musiikkia saa siltikään eri kovalla soittaa vaikka ei olisikaan hiljaisuus. jos se häiritsee muita asukkaita niin silloin se on liian kovalla. käytä vaikka kuulokkeita :)

• Tykkää
Reactions: Marakatti
No jos sä kuudelta alat kuuntelemaan musiikkia, imuroit ja pidät muutenkin meteliä, mikä varmasti kuuluu toiseenkin asuntoon, niin kyllä! Naapuri saa valittaa asiasta.

Itse asun myös kerrostalossa ja en ikinä ole ajatellut tuota hiljaisuusaikaa ihan pilkun tarkasti. Eli tuolla asenteella en mene että no nyt se kello on tasan 06.00. Taidanpa laittaa imurin täysille ja pesukoneen päälle ja kuuntelen musiikkia niiden yli! Vittuun muut, minä olen herännyt! Minä minä minäääää.....

Hei haloo! Maalaisjärki? Missä se on? Mä en esim. enää kahdeksan jälkeen laita sitä imuria tai pesukonetta päälle koska on mukavampaa naapureille että saavat arki-iltaa viettää rauhassa. Ja aamulla jos aloitan siivouksen, se alkaa aikaisintaan yhdeksältä. Ei olis kivasti tehty jollekin, joka menee kahdeksaksi töihin, ja normisti heräis vasta seitsemältä mutta MUN musiikinkuuntelun takia heräis prkl kuudelta. Olisin aika nolona!

Sä elät kerrostalossa! Siellä tosiaan asuu muitakin kuin sinä!!!!
Maalaisjärki hei kunniaan! Onks sun korvissa jtn. vikaa kun sen musiikin pitää olla niin kovalla? Miksei se voi soida siinä taustalla? Onko sitä pakko jakaa naapureillekin?

• Tykkää
Niin , vaikka hiljaisuus olisi päättynyt klo 6 aamulla. Niin siitäkään huolimatta eui saa asunnosta kuulua naapureita / muita asukkaita häiritsevää meteliä yms. johon musiikin kuuntelukin liian kovalla kyllä kuuluu.

Äänet pitää pitää sellaisena että ne pysyvät oman asunnon sisäpuolella , eivätkä häiritse muita talon asukkaita.

Kolmesta varoituksesta , sinä ikävä kyllä joudut asunnosta lähtemään vaikka olisisit kuunnellut musiikkia hiljaisuusajan jälkeen , MUTTA LIIAN KOVALLA !!!

Joskus on pakko ihan kymmeneen asti pestä pyykkiä tai siivota illalla kun muulloin ei kerkeä. En kuitenkaan lisää meteliä esim musiikin kuuntelulla, vaan koitan olla mahdollisimman hiljaa. Mikset voi käyttää kuulokkeita? Jos tiedät naapurien nukkuvan aamukuudelta, miksi pitää mölytä silloin?

On ihmisiä jotka esim. juhannuksen pyhinä suuttuvat, jos kuuluu ruohonleikkurin ääni naapurista juhannuspäivänä. Toisilla taas ei ole mahdollisuutta leikata sitä ruohoa, kuin juuri tuolloin pyhäpäivänä. Meillä taasen naapuri ajaa ruohon 2 kertaa päivässä, yleensä aamulla kun lähden töihin ja illalla jälleen kun tulen töistä. Muina aikoina konttailee nurmikollaan ruohosaksien kanssa ja nyppii rikkaruohoja.

Varoituksia voi tulla vaikka 50, mutta yleensä 3 varoitusta on edellytyksenä häätölapulle.

[QUOTE="mami";28684774]Joskus on pakko ihan kymmeneen asti pestä pyykkiä tai siivota illalla kun muulloin ei kerkeä. En kuitenkaan lisää meteliä esim musiikin kuuntelulla, vaan koitan olla mahdollisimman hiljaa. Mikset voi käyttää kuulokkeita? Jos tiedät naapurien nukkuvan aamukuudelta, miksi pitää mölytä silloin?[/QUOTE]

Pakko on pakko ja sillon tosiaan ollaan niin hiljaa kun voidaan. Yks tyyppi sai häädön alapuolelta kun kuunteli musiikkia lujalla yökaudet.

[QUOTE="...";28684795]Onneksi mulla ei ole ap:n kaltaisia naapureita! :O[/QUOTE]

Juu ne on pahimpia jotka eivät itse tajua siivoilussa tai musan kuuntelussa klo 6.00 "hiljaisuuden päätyttyä" olevan mitään väärää, kun kerran hiljaisuus on päättynyt.

Sama kuin ajattelisi, että peilijäisellä tiellä on 80/h rajoitus, eli ajetaanpas sitten sitä 80!

Toivottavasti tämä tapahtui Porvoossa, muuten säälin kyllä ap:n naapureita. Ajattelkas jos se naapuri on tullut vaikka tunti-pari sitten yövuorosta ja ap iskee heti klo 6 reikäleipä imurin laulamaan ja siihen musan möykkäämään päälle :O kyllä mullakin kilahtaisi! :O

En oikein usko että kovin helposti saisi häätöä musiikin kuuntelusta normaaliaikana ellei kyse ole tosiaan soittimen huudattamisesta täysillä. Siellä kävisi varmaan ensin joku huoltomies desibelimittarin kanssa, että oltaisiin varmoja että melu on kohtuutonta. Toinen asia on sitten se, että kerrostalossa kannattaa ihan oman itsensäkin takia huomioida muita naapureita. Jos sinä imuroit ja soitat musiikkia klo 6.30 aamulla, niin naapurisi voisi vaikka alkaa soittaa musiikkia tai naputella ja koputella lattiaa vasaralla joka arki-ilta klo 22.30, eikä sinulla olisi siihen mitään sanottavaa. Kyllä useimmat ihmiset minun käsittääkseni yrittävät huomioida naapureitaan niin, että eivät esim. ala porata aamuisin klo 7... Voi olla että tuo naapurin tyttö on vähän yliherkkä äänille, en sitä sano, mutta sille ei mitään voi.

[QUOTE="jepulis";28684860]En oikein usko että kovin helposti saisi häätöä musiikin kuuntelusta normaaliaikana ellei kyse ole tosiaan soittimen huudattamisesta täysillä. Siellä kävisi varmaan ensin joku huoltomies desibelimittarin kanssa, että oltaisiin varmoja että melu on kohtuutonta. Toinen asia on sitten se, että kerrostalossa kannattaa ihan oman itsensäkin takia huomioida muita naapureita. Jos sinä imuroit ja soitat musiikkia klo 6.30 aamulla, niin naapurisi voisi vaikka alkaa soittaa musiikkia tai naputella ja koputella lattiaa vasaralla joka arki-ilta klo 22.30, eikä sinulla olisi siihen mitään sanottavaa. Kyllä useimmat ihmiset minun käsittääkseni yrittävät huomioida naapureitaan niin, että eivät esim. ala porata aamuisin klo 7... Voi olla että tuo naapurin tyttö on vähän yliherkkä äänille, en sitä sano, mutta sille ei mitään voi.[/QUOTE]

:laugh: :laugh: :laugh: :D :D

No ei kyllä ole pakko. Ihmiset eivät kuole vaikka rytkyt olisivat vähän pesemättömiä.
Lisäksi sen 1-5 tärkeää vaatetta voi pestä hiljaisella ohjelmalla eli nyrkkipyykillä. Maalaisjärki käteen avuttomat!

[QUOTE="mami";28684774]Joskus on pakko ihan kymmeneen asti pestä pyykkiä tai siivota illalla kun muulloin ei kerkeä. En kuitenkaan lisää meteliä esim musiikin kuuntelulla, vaan koitan olla mahdollisimman hiljaa. Mikset voi käyttää kuulokkeita? Jos tiedät naapurien nukkuvan aamukuudelta, miksi pitää mölytä silloin?[/QUOTE]

Kyllä meillä huomioidaan naapurit aina kelloon katsomatta. Ei aleta huudattaan mitään! Jos tarvis kokoajan elää äänekkäästi muutettaisiin maalle omakotitaloon, missä naapureita ei olis mailla halmeilla.

• Tykkää
Ei siinä desibelimittareita käytetä :D melu on kohtuutonta jos se kuuluu toiseen asuntoon ja häiritsee naapureita :D tehdastöissä on desibelirajat, ei kerrostaloissa! :laugh:
Myös asunnoissa on desibelirajat. On varsin tavallista, että isännöitsijä pyytää mittauksen, jos asukkailla on erimielisyyksiä melun kuulumisesta asunnosta toiseen. Systeri tekee työkseen näitä mittauksia.

[QUOTE="vierailija";28684881]:laugh: :laugh: :laugh: :D :D[/QUOTE]

Ihan oikeasti uskon että todisteita pyrittäisiin saamaan jollakin tavalla, koska hommahan menisi järjettömäksi, jos pelkän yhden ihmisen sanan takia voisi saada häädön ja varsinkin ei-hiljaisuuden aikaisista äänistä.

Yhteistyössä