Hae Anna.fi-sivustolta

Musiikki liian kovalla

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä herkkäkorva, 14.06.2008.

1. toista mieltä Vierailija

Minusta taas musiikki on liian hiljaisella useimmilla tunneilla. Ärsyttää kuunnella pelkkää askelten töminää etenkin steppitunneilla eikä musiikin rytmiä tahdo kuulla. Musiikki on myös tärkeä motivoija jumpissa. Ongelma sen sijaan on ohjaajan äänen voimakkuus. Monet huutavat mikkiin tai muuten vaan äänen voimakkuus on liian kova. Ääni särkyy eikä ohjeista saa selvää. Lisää koulutusta ohjaajille.

2. desibelit kaakkoon Vierailija

Olisinkin ollut tunneilla, joilla askelten töminä kuuluu eikä musiikin rytmi erotu... Ikävä kyllä en.

Tietyillä tunneilla korvatulpat ovat vakiovarusteeni, mutta nyt tällä viikolla en osannut varautua erään uuden jumpan kohdalla. Tunti alkoi siten, että eräs jumppaaja pyysi kovempaa volyymia. Ohjaaja toteutti toiveen. Lopputuloksena hänen omat ohjeensa puuroutuivat täysin musiikin sekaan.

Itse ajattelin, että nyt en enää kehtaa käydä valittamaan ja paikkanikin oli aika lähellä kaiuttimia. Onneksi joku nainen nousi paikaltaan ja kävi sanomassa ohjaajalle, että laittaisitko musiikkia pienemmälle ja omaa mikkiäsi suuremmalle. Vasta tämän jälkeen kuulimme, että mitä pitikään tunnilla tehdä. Ja musiikki ei enää kuulunut pyörryttävänä meluna.

Parasta tosiaan on, että nousee paikaltaan ja käy sanomassa volyymistä ohjaajalle. Olen ollut sellaisellakin tunnilla, jolla useampikin yritti herättää ohjaajan huomion, mutta tämä ei edes kuullut salin takaosan huutoja "laittaisitko musiikkia pienemmälle".

3. ihmettelen Vierailija

Miksi ihmeessä olet lähellä kaiuttumia jos olet herkkäkorvainen?

4. desibelit kaakkoon Vierailija

Tuolla kertaa olin sen vuoksi lähellä kaiuttimia, kun muualla salissa ei ollut tilaa. Normaalisti siis mukana on korvatulpat, mutta tuolla tunnilla ei ollut.

5. Korvatulppa Vierailija

Voin sanoa, että vaikka olisi tasan salin keskellä mahdollisimman kaukana kaikista kahdeksasta kajarista niin musiikki on LIIAN KOVALLA. Olisikohan sinulla jo mahdollisesti kuulovaurioita, kun et kerta ole 'herkkäkorvainen' enään;) Se taitaakin olla korvatuppien lisäksi ainut 'lääke' melua vastaan:D.

Mä olen jo miettinyt ihan sellaista pientä korvatulppabisnestä eli voisin vaikka myydä kivoja/erivärisiä korvatulppia ennen tunteja kaikkille halukkaille;)

6. Karppaamaton nainen Vierailija

Minä olen yli nelikymppinen, normaalipainoinen nainen. Minä olen vartaloltani hyvin sopusuhtainen, eli rinnat - vyötärö - lantio suhde on hyvä, eli vyötärö erottuu selvästi.
    Minä olen aina yrittänyt syödä tervellisesti, mutta minulla on aina ollut niin huonot veriarvot,
    että minun vereni ei kelpaa verenluovutukseen.
    Minä syön joka aamu aamiaiseksi 2dl kaurapuuroa ja kaksi ruisleipä viipaletta lisukkeineeen, eli
    siis juustoa, makkaraa, kurkkua, tomaattia, lehtisalaattia ja juon appelsiinimehua ja teetä. Minä en syö patonkeja, pastaa enkä makaronia, mutta perunaa syön kyllä. Tumma leipä ja peruna eivät lihota, jos ei käytä mitään majoneeseja eikä kastikkeita niiden kanssa.
    Pienituloiselle ihmiselle ovat kaurapuuro ja ruisleivät kaikkein edullisimpia ja terveellisimpiä ravintoaineita. Kalaa voi syödä harvemmin kuin lihaa, koska se on yleensä kallimpaa.
    Minulle itselleni on oma terveys kaikkein tärkein asia, enkä minä koskaan ala karppaamaan,
    en näe siihen mitään syytä.

7. korvissa paukkuu Vierailija

Miksi ohjaajat huudattavat stereoita niin täysillä ettei puheesta saa mitään selvää? Korvat paukkuvat! Pitääkö tässä menn johonkin eläkeläisten mammajumppaan parikymppisenä naisena? Kohta kuulo mennyt jo!

8. Vierain Vierailija

On muuten tosi harmillista, itsekin niin tykkäisin läheisen jumppaklubin hyvin ohjatuista jumpista, mutta... En halua pialata kuuloani, en tykkää kun musiikki raikaa ja ohjaajat huutavat ja kiljahtelevat korvia särkevästi. Täytyy vaan ilmeisesti tyytyä ulkoiluun. Harmi!

Myös salit ovat ihan liian täynnä. Pitää varoa joka liikettä.

Kirkkonummella on tämä paikka.

9. desibelit kaakkoon Vierailija

Käyn jumpissa kaupunkimme suositussa kuntokeskuksessa. Aika usein saan sanoa ohjaajalle tunnin aikana että desibelejä pienemmälle kiitos. Aina on laitettu. Desibelit eivät ole heti tunnin alussa välttämättä täysillä mutta jonkinlaisen juomatauon tms, jälkeen tämä usein tapahtuu. Ei enää ohjaajan sanoistakaan saa selvää ja lisäksi ei se ole terveellistä eikä mukavaa.

Mutta antakaa välitön asiallinen palaute niin johan on kumma ellei melu hiljene. Tai sitten vaihtakaa salia ellei auta. Musiikki on tärkeätä ja sen täytyy olla kuitenkin tarpeeksi lujalla, ei mitään pientä pihinää mutta liika on liikaa.

Korvatulpat kyllä pyhitän vain isoihin keikkoihin missä desibelien kai kuuluukin olla kaakossa mutta ei sentäs jumppatunnilla.

10. Taas sai olla perjantaina ohjaajalle huomauttamassa, kun musiikki soi liian kovaa, ja ohjaajan äänestä ja ohjeista ei saanut mitään selvää. Ottaen huomioon, että kyseessä oli sijainen, jonka kuviot olivat erit kuin normaaliohjaajalla, olisi kyllä halunnut ohjeitakin kuunnella.

Sanominen auttoi tilanteeseen noin 5 minuuttia, kunnes kappale vaihtui ja sama alkoi taas alusta.

11. Violet Revander Vierailija

Kuntosalin idea on kunnon ja terveyden lisääminen eikä kuulovamman aiheuttaminen kenellekään.
    Musiikki pitää säätää sen parhaiten kuulevan ja kajareiden edessä jumppaavan mukaan, koska sali on todella juridisessa lirissä jos tinnitus tai muu kuulovamma tulee yhdellekään jumpparille.

Olkaa tiukkoja tässä asiassa. Kuulonsa pilanneet eivät saa aiheuttaa kuulovammoja myös muille, soittakoon kotonaan vaikka kuinka kovalla musiikkia. Tämä koskee niin ohjaajia kuin kanssajumppareita.
    Ikävä ongelma, joka todellakin on ilmestynyt vasta viime vuosina kun keikoilla ja festareilla on alettu soittaa todella kovalla ja kuulonsa menettäneet vaativat samaa melutasoa kuntokeskuksiin.

nämä terveiset myös siis sinne Kauniaisten Lady Linelle.

12. sama juttu Vierailija

elokuvateattereissa. Korvatulpat täytyy olla.

13. Inhoan melua Vierailija

Minustakin musiikki on liian kovalla, sekä kuntosalilla että jumpassa. Joogassa ja pilateksessa se ei sentään ihan täysillä ole. Tuntuu inhottavalta, kun ohjaajan puhe särähtää mikkiin. Käytän aina korvatulppia tunneilla. En oikein kehtaa valittaa..

Minusta olisi ihanaa tehdä lihaskuntojumppaa ilman musiikkia ja mikrofonia ohjatulla tunnilla. Olisi ihanaa kuulla vain hengityksen ääni ja äänet, mitä tilanteeseen liittyy. Liikkeet voi tehdä huolellisesti ilman musiikkiakin. Menisin tanssitunnille, jos kaipaisi musiikkia. En ole musiikin inhoan, soitan kahta soitinta ja toisinaan laulan.

Minulla on vuoden sopimus erääseen kuntokeskukseen, mutta tuskinpa jatkan jäsenyyttä on enää sitten, kun se loppuu. Mä olen näemmä vaan niin erilainen, kuin keskiverto jumpassa kävijä. Mua häiritsee se melu ja piste. Haluaisin harrastaa ilman korvatulppia!

14. vierailija Vierailija

Mulla on taas ongelmana että kuntosalilla soitetaan musiikkia nykysin liian kovalla ja musiikki genre vaihtui täysin. Kaverini sanoi myös että musiikki on hänestä liian kovalla.

Olen pyytänyt salin omistajaa jos he laittaisivat musiikin pari pykälää pienemmälle. Salille tuli reilu 8kk sitten uusi omistaja. Hän lisäsi kaiuttimia joka koloon ja voluumet kaakkoon. Salilla jolla olin käynyt tuli yhtäkkiä rokkihiphop luola. Aikaisemmin musiikki oli monipuolisempaa.

Olen käynyt salilla jo viisi vuotta ja aikaisemmin musan volume oli ok. Nyt vaan ahdistaa ja korvat ihan lukossa sali käynnin jäljeen:( Sitten kotina ihmetellään kun puheeni voluumi on kovalla.

Tykkäättekö kun kuntosalilla soi musiikki kovalla?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri