Hae Anna.fi-sivustolta

Muslimivihamielinen ja länsimaalaisvihamielinen

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä niin samanlaisia, 22.06.2019.

1. niin samanlaisia Vierailija

Täällä on ollut pitkät litaniat siitä, millainen henkilö on muslimivihamielinen. Saakohan tänne kirjoittaa vaihteenvuoksi siitä, millainen on länsimaalaisvihamielinen henkilö, ilman että kirjoitukset poistetaan? Saakohan tänne kirjoittaa siitä, millainen ihmisnäkemys on radikaali-islamistilla? Missä kulkee sananvapauden raja, voiko vain yhtä ryhmää syyllistää ja toista ei, vaikka ryhmät ovat hyvinkin samankaltaisia?

Radikaali-islamistin ihmisnäkemys on musta-valkoinen, eli että joillekin kuvataan ihmisyyden kaikki parhaat ominaisuudet ja toisille kaikki huonot puolet. Hän näkee uskossaan pelkkää positiivistä, hän idealsoi islaminuskoiset ja kuvailee näille kaikki ihmisyyden parhaat puolet ja toisille, ei samaan uskoville, kaikki huonoimmat ominaisuudet. Heille kaikki paha on länsimaista lähtöisin, länsimaalaisilla on heidän mielestään kaikki ihmisyyden negatiivisimmat puolet. Kulttuuri, tavat, arvot, kaikki on meissä mätää. Mitään omaan ryhmään kohdistuvaa kritiikkiä, ei edes asiallista, sallita. Kaikkien tulisi sokeasti uskoa siihen. mihin itse uskoo, eli oman ryhmän paremmuuteen. Mielipiteen vapautta ei ole, kaikki kritiikki koetaan vihamieiseksi.

Radikaali-islamistit ja muslimivihamieliset ovat pohjimmiltaan samanlaisia, idealisoinnin ja mustamaalaamisen kohteet vain ovat päinvastaisia. Muslimivihamieliset näkee pelkkää pahaa ja huonoa muslimeissa ja kaikki hyvä nähdään omassa, länsimaisessa ryhmässä. Kummallekaan ryhmälle on ihan turhaa yrittää selittää sitä, että kaikissa ja kaikessa on sekä positiivistä että negatiivistä, eikä täydellisyyttä ole olemassakaan. Molemmat elää omassa mielikuvitus kuplassaan ja uskovat kivenkovaan omaan paremmuuteen ja toisten huonommuuteen. Molemmat ovat yhtä vakuuttuneita ja fanaattisia uskossaan tajuamatta sitä, miten samankaltaisesti he ajattelevat ja toimivat.

2. vierailija Vierailija

No voimmehan me muuttaa muslimaahan, ja alkaa sitten haukkumaan muslimeja ja heidän tapojaan ja vaatia sitten kaikkea mikä kuuluu meidän kulttuuriin, muuten se on rasismia. Tai sitten oppisimme pikkuhiljaa miten he toimivat ja käyttäytyvät, mikä heille on tärkeää ja yksinkertaisesti kunnioittaa sitä ja ehkä omaksua siitä hyviä puolia. Tapamme pidämme, mutta emme vaadi muilta erivapauksia niiden suhteen eikä niiden ihmettelijä tai ulkonäkömme ihmettelijä ole rasisti.

3. vierailija Vierailija

Ero taitaa olla siinä, että islamofobiseksi saa ketä tahansa syytellä, mutta ei länsimaalaisvihamieliseksi, silloin tekstit poistetaan. Elikkä länsimaalaisvihamielisellä on sananvapaus, mutta islamofobisella ei.

4. vierailija Vierailija

Tälle patstalle on vuosikaudet tuotu avauksia ja kommentteja, missä on hakemalla haettu negatiivisiä uutisia suomalaisista, länsimaalaisista ja länsimaalaisuudesta. Täällä on ollut meistä palstalaisista (olemme suomalaisia ja länsimaalaisia) rasistisia ja negatiivisiä väittämiä, jotka eivät pidä ollenkaan paikkaansa. Mitkään protestit eivät ole auttaneet, vaan sana on ollut vapaa. Se on ihan OK, jos epäkohtia tuodaan esille, mutta ei ole OK että tuodaan pelkästään negatiivisiä asioista yhdestä ryhmästä samalla kun kohtuuttomasti kohotetaan oma ryhmä. Jonkun ryhmän kohtuuton ja yksipuolinen mustamaalaaminen on panettelua ja rasismia, kun se kohdistuu kansalaisuuteen, eli suomalaisiin. Ei ole mukavaa suomalaisena ja länsimaalaisena tulla tänne, kun haukkuja tulee jatkuvaan tuutin täydeltä. Jos joku on laittanut samantapaisia kirjoituksia muslimeista tai uskonnosta islman, niin ne on poistettu.

5. vierailija Vierailija

Ei kukaan tykkää jatkuvaan lukea vain negatiivisiä asioista siitä ryhmästä, mihin samaistuu. Kuka haluaa tännekään tulla aina vaan tukkapöllyä saamaan? Vielä pahemmalta tuntuu se, kun yksipuolisesti vain yhden ryhmän parjaaminen sallitaan, kun taas toisesta ryhmästä ei saa sanoa edes sellaista, mikä on todistettavasti totta. En ole valinnut kuulua radikaali-islamistien joukkoon, enkä ole kiinnostunut heidän propagandastaan. Täällä sinne joutuu ihan tahtomattaan. Kaikkein vähiten odotin tätä suomalaiselta palstalta.

6. vierailija Vierailija

Olen useaan otteeseen pyytänyt erästä henkilöä laittamaan myös positiivistä palautetta suomalaisista ja länsimaalaisista, mutta eipä näytä kuuntelevan, jatkaa vain samaa mollaamista vuodesta toiseen.

7. HippoPäinSeinää Vierailija

No en minäkään aina noista kirjoituksista pidä, mutta jos noin ottaa päähän, niin siihenhän on helppo ratkaisu:
    ÄLKÄÄ LUKEKO, älkää ainakaan "vuosikausia".

Marttyyripisteitäkö teille pitäisi nyt jakaa?

• Hauska Hauska x 1
  8. vierailija Vierailija

Minä en ole lukenut hänen kirjoituksiaan enää aikoihin, mutta otsikoita ei aina voi välttyä näkemästä.

9. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Tälle palstalle on tuotu parjauksia ruotsalaisista ja Ruotsin muslimeista jo monen vuoden ajan ja pienen tasapainon takia aloin laittamaan sekaan myös uutisia suomalaisista :)
    Parjauksella tarkoitan sitä että ei pysytä artikkelisa, keksii hieman vinksahtaneita asioita Ruotsin uutisista.
    Itse yritän nykyään ottaa uutiset uutisina ja faktat faktoina, syyttelemättä ketään sen kummemmin.
    Lehdet on täyteen negatiivisiä uutisia maailmalla. Teillä Suomessa ehkä kaikki on ruusunpunaista ihanuutta vain ;) ja jos niin on niin olkaa onnellisia ja antakaa myös muille mahdollisuus olla onnellisia ;)
    Tähän haukkumaketjuu joka on osoitettu minulle, en muuta vastausta anna kuin vain ainoastaan tähän.
    Voikaa paksusti ja älkää nyt ihan ulalle menkö syytöksienne ja kuvitelmienne kanssa sentään
    ;) yrittäkää käyttäytyä aikuisen tavoin.
    -
    -

Last edited: 25.06.2019
  10. seli-seli Vierailija

Selittelysi on todella läpinäkyvää, sinä olet lähinnä täällä levittämässä omaa propagandaasi, riippumatta siitä mitä muut tänne kirjoittaa. Eikä tämä ole haukkumaketju, tässä vain verrataan kahta samanlaista ryhmää. Vain sinulle kaikki kritiikki omasta ryhmästäsi on haukkumista, vaikka itse puhut toisista ryhmistä yhtä negatiivisesti.

11. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    294
    Minun "propagandani" täällä on että ottaa esille lehti-uutisia kuten monet muutkin, uutisia jotka on ajankohtaisia. Kaikki uutiset on ajankohtaisia, myös uutiset suomalaisista, siis Suomen uutiset.
    Täällä on jo vuositolkulla viljelty uutisia Ruotsista ja Ruotsin muslimeista ja aina, aina sata prosenttisesti negatiivisesti. Aikoinani otin osaa niihin avauksiin ja en itse montaakaan avausta tehnyt. Lopulta kyllästyin ja aloin tekemään omia avauksia uutisista, Ruotsin uutisista ja kaikkein viimeiseksi aloin tekemään myös avauksia Suomen uutisista suomalaisista. Minuata se oli liikaa että suomalaisella palstalla kirjoittelimme vain ruotsalaisista ja Ruotsista ja Ruotsin muslimeista. Mutta näkyi se kiinnostaneen lukijoita, kiinnosti niin kaun kuin avajaa ei ollut minä. Kun minä aloin avauksia tekemään enemmän, alkoi heti se että aiheeksi otettiin minut. Ehdotin eräälle että lopetettaisiin toisistamme puhuminen mutta hän ei suostunut, ja sen takia emme enää vastaile toistemme tekemiin avauksiin.
    Niitä on kaikki lukijat suvainneet ja ottaneet osaa ja mollanneet Ruotsia,m ruotsalaisia ja Ruotsin muslimeja.
    Mutta auta armias jos minä otan esille uutisen Suomesta, niin johan markkinat alkoi ja minut leimataan heti suomalaisvihaajaksi ja islamistiksi :)
    Vaikuttaa siltä että eräät palstalaiset ei voi sietää sitä että olen muslimi. Se annettakoon heille anteeksi. Tiedän että monet vetää kaikki muslimit saman kamman läpi, se on kai tämän aikakauden viirus.
    -

Last edited: 25.06.2019
  12. vierailija Vierailija

Jos sanotaan että tyyppi on vastenmielinen, ei toivottu, ei kaivata hänen seuraa, silloin normaalisti tyyppi siirtyy takavasemmalle.. et ok jos seura ei kelpaa. - - No, yleensä.....

13. vierailija Vierailija

Kirjoitan myös ruotsalaisille palstoille, mutta en mene sinne haukkaumaan ja mitätöimään ruotsalaisia ja kehumaan suomalaisia, ei tulisi mieleenikään. Muslimien palstoilla, jos niitä on, en käy ollenkaan. Jos kävisin, niin en menisi haukkumaan heitä ja ylistämään ateisteja. Niin erilaisia me ihmiset ollaan.

14. vierailija Vierailija

HÖPÖHÖPÖ! tuollaiset väittteet pitää kyllä todistaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri