Mussa on tapahtunut muutos ja hyvään suuntaan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä olen jotenkin seesteisempi ja onnellisempi. Ja kun en pahemmin jaksa netissä roikkua, niin aikaa jää touhuilla vaikka mitä. Kun ei kaupasta pääse ostamaan herkkuja, niin mä nautin valtavasti pienistä ruokanautinnoista. Esimerkkinä vaikka tänään miehen kanssa puoliksi syöty keksi :D. Kun siis normaalisti oltais syöty puoliksi yks Dominokeksi- paketti :).

Olen taas tänään tehnyt hirmuisesti töitä. Siivonnut pihaa ja kämppää, kantanut tavaraa, pakannut, istuttanut kukkia... lista on loputon. Mutta illalla saatiin kutsu naapuriin saunaan. Kaikki raajat kolotti ja lihakset särki. Pääsin saunan lauteille ja se oli taivas. Aivan ihana päästä saunomaan :heart: .

Alkuun tänne muuttaminen oli hirmuinen shokki. Kun enimmät mukavuudet ja helppo elämä häviää, niin pitää vähän miettiä omaa asennoitumistaan. Nyt on kolme viikkoa takana ja voin sanoa että tuntuu hyvältä.

Äh, en mä varmaan osaa yhtään selkeästi ilmaista taaskaan pointtiani. Mutta siinä missä mä hain mielihyvää netistä ja kaupan herkuista vanhassa kämpässä, niin täällä se on pieni hengähdyshetki teekupin ja ruisleivän ääressä. Sitten jatketaan taas hommia ja se tuntuu hyvältä :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
GO GIRL! Toivottavasti tämä on pysyvää. :-)

Juu, sitähän ei tiedä milloin musta sukeutuu taas kärttyinen eukko joka vaan nettailee ja mässää :D. No ei, ainahan mä olen ollut puuhakas ja sitten vaan nettaillut ja mässännyt siinä ohessa :).

Mutta toivottavasti tää olotila olis pysyvä. Jos ei, niin nautinpa nyt tästä täysin rinnoin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Millaiseen paikkaan te olette muuttaneet? Maalleko? Kuinka kaukana "kaikesta" olette? Pitääkö paljon tehdä remonttia?

Itsekin asun maalla enkä muuhun vaihtaisi :)

Juu, maalle muutettiin. Nyt asutaan väliaikaisessa kämpässä, siis talviasuttavassa mökissä. Huomenna mies menee tontillemme kaatamaan puita ja siitä lähtee urakointi. Aletaan siis rakentaa ihan tämän nykyisen "tönön" viereen.

11 km on matkaa keskustaan, jossa myös lähin kauppa. Ja me ei olla vielä hankittu toista autoa, joten mä olen pelkän polkupyörän varassa.

Ei ole tarvetta remontoida, vaan rakentaa :D. Ja tätä tönöä yritän parhaani mukaan saada siedettävämmäksi, eli ihan vapaaehtoisesti tässä puuhastelen. Ja tosiaan huomisesta lähtien alkaa työsavotta tontilla.

Yksinkertainen elo tarpeellisine puuhasteluineen antaa paljon sisältöä elämälle, jota harvemmin kaupungista löytää. Ihminen tulee lopulta hyvin vähällä toimeen, ja kun saa itse tehdä ja toteuttaa, niin siitähän se tyytyväisyys sikiää =)

Voi kun ihana kuulla =) Muutenkin sun asenne on niin positiivinen että sehän meinaa tarttua :D Nauti nyt vaikka varmasti toi olotila jatkuu jos nyt viihdyt paremmin kun teidän entisessä kämpässä. Jaksamista ja voimia rakentamiseen, siinä onkin projektia kerrakseen, mutta eiköhän se tolla tarmokkuudella hoidu :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä, olitkin ihmeen kireä.

Huomasin sen kyllä itsekin, samoin perheeni ja läheiseni. Vaan nytpä ei enää vanne kiristä :D.

Ja voin kyllä mielestäni hyvin syin puolustautua kaikella sillä muutoksellä ja hässäkällä jota tässä käytiin läpi. Enpä uskaltanut edes miehelle tunnustaa miten kauhuissani muutoksesta olin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Kuulostaa kyllä ihanan positiiviselta!

Millaista taloa alatte rakentamaan? :)

Aika semmoista perinnetaloa :). Puutalo, kohtuu vähän neliöitä, käyttöullakko. Semmoinen meidän näköinen pirtti tuonne omaan satumetsäämme vielä joskus nousee =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä olen jotenkin seesteisempi ja onnellisempi. Ja kun en pahemmin jaksa netissä roikkua, niin aikaa jää touhuilla vaikka mitä. Kun ei kaupasta pääse ostamaan herkkuja, niin mä nautin valtavasti pienistä ruokanautinnoista. Esimerkkinä vaikka tänään miehen kanssa puoliksi syöty keksi :D. Kun siis normaalisti oltais syöty puoliksi yks Dominokeksi- paketti :).

Olen taas tänään tehnyt hirmuisesti töitä. Siivonnut pihaa ja kämppää, kantanut tavaraa, pakannut, istuttanut kukkia... lista on loputon. Mutta illalla saatiin kutsu naapuriin saunaan. Kaikki raajat kolotti ja lihakset särki. Pääsin saunan lauteille ja se oli taivas. Aivan ihana päästä saunomaan :heart: .

Alkuun tänne muuttaminen oli hirmuinen shokki. Kun enimmät mukavuudet ja helppo elämä häviää, niin pitää vähän miettiä omaa asennoitumistaan. Nyt on kolme viikkoa takana ja voin sanoa että tuntuu hyvältä.

Äh, en mä varmaan osaa yhtään selkeästi ilmaista taaskaan pointtiani. Mutta siinä missä mä hain mielihyvää netistä ja kaupan herkuista vanhassa kämpässä, niin täällä se on pieni hengähdyshetki teekupin ja ruisleivän ääressä. Sitten jatketaan taas hommia ja se tuntuu hyvältä :)

Kiva kuulla, vaikka en sua tunnekaan :)

Yhteistyössä