K
kettu
Vieras
Marrasmasuista luettua, ja muualtakin tältä palstalta, ja myös livenä kuultua marmatusta painonnoususta ja siitä huomauttelusta neuvolassa. Kyllä se totuus nyt vaan on niin, että äidin ruokavaliolla on aika suuri merkitys raskausajandiabetekseen, ja sitä myöden vauvan kokoon ja hyvinvointiin. Jos jää kiinni sokerirasituksessa tai vauvan vartalon mitat alkaa olla lääkäriä huolettavia, niin en tajua, miksi siitä pitää raivota täällä ja olla loukkaantunut. Neuvolassa ja äitipolilla huolehditaan eritoten vauvan voinnista, miksi siitä ei äiti itse tajua huolehtia? Itselläni todettiin korkeat paastoarvot, ja kun syön ohjeistuksen mukaan, ei painoni ryöstäydy ja ennen kaikkea vauva kasvaa käyrillä. Oli pullukka vartaloltaan jo vkolla 26, ja kasvoi yläkäyrällä, nyt ollaan lähellä keskikäyrää ja vartalon pömpötystä ei ole enää. Loppui karkin mässytys ja iltasyöminen, ja kiloja itselleni olen kerännyt maltilla. Kertaakaan en ole urputtanut painoni ja syömisteni vartioinnista neuvolassa, olen suorastaan kiitollinen että siihen on puututtu.