Musta kaikki ruskeasilmäiset on typeriä idiootteja jotka ei ole samanarvoisia meidän sinisilmäisten kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
S*atanan rumiakin ne on. Ruskeat silmät. Hyi yök olkoon. Ruskeet silmät kertoo ihan selvästi siitä et on älykkyysosamäärältään typerämpi kuin sinisilmäiset. Eihän ne taida edes olla ihmisen arvoisia. Ne kaikki hakkaa ja raiskaa ja juopottelee ja pettää. Mä vihaan jokaista jolla on ruskeet silmät. Kaikki ne samanlaisia. Sietäisi hakata jokainen, ihan vaan koska on syntynyt ruskeasilmäisenä. Eihän ne mitään osaa, mokomat p*skapökäleet.

Naurettavaa eikö?

Vaihtakaa nyt "ruskeasilmäisen" tilalle "tummaihoinen" ja "sinisilmäisen" tilalle "valkoihoinen" niin ei pidetä enää naurettavana.

Osaako joku selittää mulle miksi asia on näin?

Niin, no maailman ihmisistä taitaa ainakin 90-95% olla ruskeesilmäsiä, että on sulla siinä urakkaa! Mä otan aina mieluummin ruskeesilmäsen koska ne on paremman näköset kun jokkut iljettävät hailakan siniset, mitä yleensä sioilla on.. :)

Voisiko joku heistä jotka tälläkin palstalla "ylpeänä kehuu" olevansa rasisteja vastata tähän? Miksi se ei ole naurettavaa syrjiä ja yleistää ihonvärin takia, mutta esimerkiksi silmien värin takia on?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisiko joku heistä jotka tälläkin palstalla "ylpeänä kehuu" olevansa rasisteja vastata tähän? Miksi se ei ole naurettavaa syrjiä ja yleistää ihonvärin takia, mutta esimerkiksi silmien värin takia on?

Miksi valkoisia saa syrjiä mutta ei mustia? Valkoisiin kohdistuvaan rasismiin tummien taholta ei suhtauduta yhtä vakavasti kuin toisin päin olevaan rasismiin.

Esimerkkejähän tästä on ties mitä, on omaa TV-kanavaa mustille jne. Valkoisilla jos olisi vastaavaa niin jo haukuttaisiin uusnatsien rasistikanavaksi.

Johtuu ihmisille jossain määrin tyypillisestä muukalaiskammosta (mikä ei tietysti tarkoita, että se olisi moraalisesti oikein). Ihminen on kykeneväinen suurista aivoista ja hyvistä sosiaalisista taidoista huolimatta todella käsittelemään vaan noin sadan ihmisen yhteisöjä. Kuusi miljardia on liikaa, joten ihmiset täytyy jakaa "meikäläisiin" ja "heikäläisiin".

Luulisin, että vaikkapa monikulttuurisessa kaupungissa kasvava lapsi ei tee tätä jakoa ihonvärin perusteella. Mutta taas esimerkiksi uskonto, kieli ovat ehkä vielä voimakkaampia kulttuurillisesti jakavia tekijöitä meikäläisiin ja heikäläisiin. Rasismiin osaltaan vaikuttaa tiedon puutekin; täyttä puutetta pahempaa on yksipuolinen tieto (tiedon ei tarvitse välttämättä olla sinänsä väärää, pelkkä yksipuolisuus voi riittää.)

Ja sitten väkivaltainen reagointi on joillekin ihmisille ominainen, väärä tapa purkaa näitä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
aja ap se taitaa ollakin vasta ruma sinisine silmineen, ja huom. mulla itselläni on siniset silmät. ja monet ruskea silmäiset on todella kauniita

Niin se silmien värihän tässä koko avauksessa oli se pointti ...!?! Hohhoijaa....

Olen ylpeä syntyperästäni. Minulla ei ole mitään syytä alkaa ketään morkkaamaan sen vuoksi, että on erilainen kuin minä. Meistä kukaan ei täytä meille asetettuja normeja kuitenkaan.

Yhteistyössä