Hae Anna.fi-sivustolta

Musta ruusu

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Iisebell, 05.10.2008.

1. Iisebell Vierailija

Olipa kiva herätä tänä aamuna, kun kelloradio avautui, niin mitäpä sieltä kuuluikaan: Musta ruusu Veikko Tuomen laulamana! :)

2. Iloinen ilostasi:) Vierailija

Ihanaa,sait vihdoinkin kuulla sen kappaleen kokonaan:)

3. Oinas vm 56 Vierailija

Tästä sen näkee, ettei ole olemassa mitään 50+ kategoriaa johon meidät kaikki >50v voisi linkittää.
    Jos minä heräisin Veikko Tuomen laulamaan Musta ruusu kappaleeseen, olisi päiväni pilalla.
    En kylläkään kuuntele kanavia joissa olisi pelkoa tuollaisiin lauluihin törmätä ;)

4. Omena-oo... Vierailija

Minä tykkäsin 10 vuotta sitten George Michaelin-jojo laulusta ja usein se tulikin radiosta,kun tulin töihin ja avasin radion:) Silloin oli päiväni hyvin alkanut.

5. Jaksaisko joku kirjoittaa tänne Mustan ruusun sanat?

6. vm52 Vierailija

Huomenia
    tässä tulee ihan ulkomuistista:

"Vanhan linnan puistossa on musta ruusu piilossa
    ja taru kertoo jos sen joku löytää
    hän kerran lemmen tähden tuhon saa.
    Kerran illan varjoihin mä linnan puistoon astelin
    ja silloin mustan ruusun sain mä nähdä
    sen joka ihmismielen lumoaa.
    Ja tuntien vain oudon taikavoiman
    mä poimin sen tuon turmaa tuovan lahjan.
    Sinä yönä myrsky nous ja rakeet löi ja salamoi
    sain nähdä slloin lumoavaa unta naisesta ken mun sydämeni vei.
    Ja joka yö tuo unikuva saapuu ja suudelmiin mun sydämeni uupuu.
    Kuihtumatta vieläkin on musta ruusu pöydälläin
    mun lemmestäin se tuorehena säilyy
    kunnes se vie mun nuoren elämäin."

En ole vuosiin laulanut sitä enkä kuullutkaan. Toivottavasti ei suuria virheitä eikä unohduksia näin heti herättyä tullut.

7. vm47 Vierailija

On se aika peto muistamaan, VM 52. Minä muistin muutaman rivin alusta. Lauloin sen mielessäni lukiessani edellä olevaa. Kiitti, VM 52. Minä en kyllä juuri Tuomesta perusta, hän liukuu ja naukuu laulaessaan kovasti ja on ylisiirappinen, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

8. Iisebell Vierailija

No enpä minäkään laulajasta perusta. Palstalla oli aiemmmin keskustelu ruusun väristä ja siellä joku kirjoitti pienen pätkän tätä iskelmää, jota minä en ollut ikinä kuullutkaan.
    No nyt sitten sain kuulla sunnuntai aamuna, ja naurattihan se, kun juuri lauantaina olin kysellyt, että mikä tämä "Musta ruusu" on.

9. tosi kiitollinen Vierailija

Kiiiiiitttttoooosssss laulunsanoista! Ne merkitsee minulle todella paljon. Olin unohtanut sanat, en säveltä.

10. vm52 Vierailija

mut yks säe unohtu pois, vm47 kiitosti liian aikaisin.
    Äsken se juolahti mieleen.
    ...naisesta ken mun sydämeni vei
    jatko: "sen jälkeen etsin häntä kaikkialta mutta en saanut löytää konsanaan"

Kävin kävelylenkillä tangon tahtiin ja voi kun harmitti kun muistin tuon aamulla unohtuneen kohdan.
    NYT se pitäis olla kokonaan!

11. 58vee. Vierailija

Sen on Olavi Virtakin esittänyt kuulema!

12. Oinas vm 56: "Tästä sen näkee, ettei ole olemassa mitään 50+ kategoriaa johon meidät kaikki >50v voisi linkittää.
    Jos minä heräisin Veikko Tuomen laulamaan Musta ruusu kappaleeseen, olisi päiväni pilalla.
    En kylläkään kuuntele kanavia joissa olisi pelkoa tuollaisiin lauluihin törmätä ;)"

No hyvä sinulle, ettei päiväsi mennyt pilalle!

13. Oinas vm 56 Vierailija

Näkee että joulu lähestyy.
    Näsä on liikkeellä.

14. -beggar- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=LW36IiLTofA

Toki tunnen Tuomen Laulaman menestysiskelmän. Vaikka kävin kouluaikoina ihan lavatansseissa en todella pitänyt näistä kaikenkansan iskelmistä. Ehkä monelle suurista ikäluokista kävi näin;
    http://www.youtube.com/watch?v=n8cNQl6A7m4

15. muistelen minäkin Vierailija

Minäkin muistelen, että aiheesta on ollut aiemmin juttua tällä palstalla. Olen takuuvarma, että olen höpissyt mustan ruusun jalostamisesta. Mutta kuka haluaisi tosissaan ostaa kukkakaupasta mustan ruusun. Gootit tulee ekana mieleen.

Tykkään kuunnella aamulla "Mummo ja Pappa radiota" eli Radio Suomen Ylenaikaista.
    Musiikkivalikoima on melko vanhanaikaista ja välistä pistän radion kiinni laulun puolivälissä.
    Näin kävi tänäkin aamuna. En viitsi mainita esiintyjää.

Olen pitänyt Anne Mattilan tulkinnasta, jossa lauletaan radiosta. Vanha kestohitti.
    Näköjään siitä pidetään kovasti. "Every singelingelin,every vov vov vov...."

Musiikkia on niin monelaista. Kuulin netista ihanaa musiikkia. Kuulema intialaista musiikkia.
    Huomasin äsken kirjaston ilmoitustaululta Bollywood-selkäjumppa esitteen. Jos tuon musiikin tahdissa voisi jumpata, niin ehkä käyn tutustumistunnilla. Pidin musiikista enemmän kuin perinteisestä itämaisesta musiikista.

Sanoilla musiikissa ei ole minulle merkitystä. Jos sävelmä on hyvä, siinä saa laulaa vaikka sateenkaarenvärisestä ruususta. Niitähän minä piirtelen ja värittelen päivät pitkät paremman tekemisen puutteessa, jos ei lasketa mukaan Ellit palstoilla höpinöitäni.

16. haihu Vierailija

On se vaan ihmeellistä. Sunnuntaina kotiin tullessa huomasin ovessani 50cm pitkän MUSTAN RUUSUN, tosin ei aito. En tiedä mistä tullut enkä miksi, mutta lienee varoitus, että löytäjä saa lemmen tähden turman. En tiedä minne tämä kirjoitus menee vai meneekö minnekään. Hain vain laulun sanoja ja tässä olen enkä muuta voi.
    No, voinhan mennä nukkumaan. Kello on jo puoliyö.

17. Ahaaa.. Vierailija

Joku rakastaa sinua kuolettavasti;)

18. Tiedättekö, mikä se Musta ruusu on? Sukupuolitauti. Lukekaa sanat uudelleen.

19. vierailija Vierailija

Vesa-Matti Loiri lauloi tämän myös Tupla-Uunossa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri