Mustelmia tyroksiinista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Täällä on välillä ollut keskustelua kilpirauhasasioista, ja sain soittoajan omalle lääkärilleni vasta huomiseksi, siksi ajattelin kysyä täältä. Kilpirauhasarvoni olivat vielä nipin napin viitearvojen sisällä, mutta lääkärini antoi kesäkuun alussa minulle oireiden perusteella koelääkítykseksi Tyroksinia 25 mikrogrammaa aamuisin kahdeksi kuukaudeksi. Tsh ja t4v- arvojen kontrolli on elokuun alussa. Mielestäni vointini on kohentunut, olen pirteämpi ja hyväntuulisempi, hiuksia ei enää lähde yhtä paljon jne., mutta minulle on alkanut tulla sääriin pieniä mustelmia jatkuvasti, ilman että olisin loukannut niitä mihinkään. Olen aina saanut mustelmia melko herkästi, mutta nyt niitä tuntuu tulevan entistä enemmän. Googlasin asiaa, ja jotkut ovat kertoneet, että kilpirauhasen vajaatoiminta saa aikaan mustelmaherkkyyttä, mutta entäs tyroksiinin aloittaminen?

Mulla taas kävi päinvastoin, tyroksiinin aloitus on vähentänyt mustelmia. Ja jos niitä tuleekin, niin häviävät nopeammin.

Mutta hyvä, että vointisi on kohentunut =)
Itse olen syönyt tyroksiinia nyt pari kuukautta, ja olo on entiseen verrattuna mahtava!

Uusimmat

Yhteistyössä