mustikkapiirakan pohja-ohje hakusessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ostan pakastealtaasta Sunnuntain-murotaikinapohjan, namia. Ei muuten huomaa valmistaikinaksi. Jos näyttää että tulee liian paksu pohja, osan taikinasta voi jättää pakkaseen.

2 munaa
1½ dl sokeria
3 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliini / vaniljasokeria
1 dl maitoa
1 dl sulaa rasvaa

Munat ja sokeri vaahdotetaan, kuivat aineet sekoitetaan keskenään, ja lisätään vaahtoon vuorotellen maidon ja rasvan kans. Kaadetaan voideltuun pirakkavuokaan, päälle ripotellaan jäiset mustikat ja paistetaan 200-220 kypsäksi

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä ostan pakastealtaasta Sunnuntain-murotaikinapohjan, namia. Ei muuten huomaa valmistaikinaksi. Jos näyttää että tulee liian paksu pohja, osan taikinasta voi jättää pakkaseen.

Sama tehdä sitten itse jos maistuu samalle ku oma tekemä.

ehkä maailman helpoin piirakka.

pohja:

* 3dl sokeria
* 3-3½dl maitoa
* 2 munaa
* 6dl jauhoja
* 3tl leivinjauhetta
* 100g sulatettua margariinia

taikinan kaikki aineet vain sekoitetaan keskenään tasaiseksi massaksi (esim. lusikalla) ja levitetään pellille.

pinnalle ripotellaan haluttu päällinen (esim. marjoja tai omenalohkoja ja kanelia) ja paistetaan 200C:ssa noin 30 min tai kun piirakka on kauniin värinen.

jos haluat tehdä piirakan pyöreään piirasvuokaan, puolita yllä olevan reseptin raaka-aineet.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
2 munaa
1½ dl sokeria
3 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliini / vaniljasokeria
1 dl maitoa
1 dl sulaa rasvaa

Munat ja sokeri vaahdotetaan, kuivat aineet sekoitetaan keskenään, ja lisätään vaahtoon vuorotellen maidon ja rasvan kans. Kaadetaan voideltuun pirakkavuokaan, päälle ripotellaan jäiset mustikat ja paistetaan 200-220 kypsäksi

Tämä tuplana, niin tulee pellillinen.