Mustis vaimon tanssiharrastuksesta

  • Viestiketjun aloittaja Aviomies
  • Ensimmäinen viesti
Aviomies
Ollaan oltu yhdessä 12 v josta naimisissa 7 v ja meillä on yksi tytärkin, 8v. Ihan perus elämää on vietetty ja nyt vaimo keksi uuden jonkun tanssiharrastuksen.

Satuinpa vaan näkemään tämän tanssin open, ei olekaan mikään perusjuntti Alahärmästä vaan joku Manolito Espanjasta. Vaimo intoa puhkuen menee tunneille, (salsa?) ja nyt kyllä myönnän että olen mustis. Etenkin kun näistä tanssin opeista on ollut monenlaista juttua. Anteeksi jos loukkaan jotain tanssin opettajaa.

Minua vaivaa tää asia enkä ole ottanut vaimoni kanssa puheeksi sitä. Enkä kenenkään muunkaan. En nyt voi varmasti epäillä että vaimo pettää mua sen kanssa ainakaan vielä mutta kumman iloisena tullaan tunnilta hyvä jos tytön koulujuttuja muistetaan sinä iltana laittaa.

Vaimolla on ylipainoa ja on kuulemma kuntoilun vuoksi mennyt tuonne, miksi ei voi mennä vaikka lenkille tai salille tms? Ylipaino ei estä pettämistä etenkin kun kysymyksessä on ulkkis, olen huomannut.
 
en tanssi
Puhu vaimosi kanssa.
Olen itse aina tykännyt nuorempana tanssimisesta, nimenomaan latinalaisen amerikan musiikki on mukaansa tempaavaa. Kuuntelen mielelläni.
Kukapa muu osaa opettaa sitä ehkä oikeaa salsaa, kuin Manolito. Rytmi ja tunne, niin se menee.
Nuorena rakastin tanssimista, kuljettiin miehen kanssa. Mutta mies haki enemmän toisia naisia, kuin omaa vaimoaan. Hyljätty olo.
Mielenkiinto meni tyystin tuohon tanssimiseen.
Epäilen, että turhaan olet mustin, vaimmosi on mennyt musiikin ja tanssin takia. On löytänyt itselleen hyvän kuntoilun. Ja musiikki työ sitä positiivisuutta.
 
No hei!
Vaimolla on ylipainoa ja on kuulemma kuntoilun vuoksi mennyt tuonne, miksi ei voi mennä vaikka lenkille tai salille tms? Ylipaino ei estä pettämistä etenkin kun kysymyksessä on ulkkis, olen huomannut.
Ei kaikki tykkää lenkeistä ja saleista -esim. minä itse... Ole iloinen, että vaimosi on löytänyt harrastuksen, joka toivottavasti karistaa kiloja hänelle mieluisalla tavalla! Eiköhän siellä tunnilla käy paljon muitakin naisia, mikä saa sinut epäilemään, että juuri sinun vaimosi sinne menisi pettämään? Tuskinpa.

Hyvää seuraa (se tanssiryhmä, ei Manolito:)), hyvää musiikkia, hyvää liikuntaa -se tuo väkisinkin hymyn huulille ja iloa elämään. Kaikki hyvin, rauhoitu!
 
Viimeksi muokattu:
epäilevä tuomas
Puhu vaimosi kanssa.
Olen itse aina tykännyt nuorempana tanssimisesta, nimenomaan latinalaisen amerikan musiikki on mukaansa tempaavaa. Kuuntelen mielelläni.
Kukapa muu osaa opettaa sitä ehkä oikeaa salsaa, kuin Manolito. Rytmi ja tunne, niin se menee.
Nuorena rakastin tanssimista, kuljettiin miehen kanssa. Mutta mies haki enemmän toisia naisia, kuin omaa vaimoaan. Hyljätty olo.
Mielenkiinto meni tyystin tuohon tanssimiseen.
Epäilen, että turhaan olet mustin, vaimmosi on mennyt musiikin ja tanssin takia. On löytänyt itselleen hyvän kuntoilun. Ja musiikki työ sitä positiivisuutta.

Totta kai on hyvä että vaimo saa liikuntaa ja positiivisuutta mutta miksi se pitää hakea jonkun Manoliton kautta? Siellä sitä persetta vatkataan ja hihitellään.. en kyllä omaa vaimoa päästäisi tuollaiseen pyöritykseen. Osaa ne lirkutella ihan eri lailla kuin suomijuntti, sitä en epäile!
 
Viimeksi muokattu:
harrastakaa yhdessä
Vaimolla on ylipainoa ja on kuulemma kuntoilun vuoksi mennyt tuonne, miksi ei voi mennä vaikka lenkille tai salille tms? Ylipaino ei estä pettämistä etenkin kun kysymyksessä on ulkkis, olen huomannut.
No ei muuta kuin menet itse mukaan tanssitunnille jos vaimon uskollisuus epäilyttää. Ei varmasti tee pahaa kuntoilu sinullekaan.
 
Viimeksi muokattu:
tuota noin
Alkuperäinen kirjoittaja harrastakaa yhdessä;11586704:
No ei muuta kuin menet itse mukaan tanssitunnille jos vaimon uskollisuus epäilyttää. Ei varmasti tee pahaa kuntoilu sinullekaan.

Aika harvalainen suomijätkä menee ahteriaan vetkuttamaan noiden nami nami italijaanojen tunneille. En tunne ainuttakaan.
 
kuntoilusta
Alkuperäinen kirjoittaja harrastakaa yhdessä;11586704:
No ei muuta kuin menet itse mukaan tanssitunnille jos vaimon uskollisuus epäilyttää. Ei varmasti tee pahaa kuntoilu sinullekaan.

Mielestäni ap ei maininnut omasta kuntoilustaan mitään. Eli voi olla joko täysi sohvaperuna tai sitten maratoonari. Tai jotain niiltä väleiltä. Eli ei mennä vihjailemaan tämän huonosta kunnosta mitään kun emme tiedä.
 
Manolito lito
Kaikki eivät pidä kyllä ulkomaalaisista "Manilitoista". Kyllä se vaimosi kohdallakin taitaa jäädä pelkästään ihailun puolelle ja sehän on ohimenevää.

Ihailla voi komeita miehiä vaikka ei petäkään omaa puolisoaan.

Onko Sinulla syytä olla mustasukkainen? Arvostatko vaimoasi ja hänen tarpeitaan ja pidätkö itse huolta ulkonäöstäsi?
 
ap.
Kaikki eivät pidä kyllä ulkomaalaisista "Manilitoista". Kyllä se vaimosi kohdallakin taitaa jäädä pelkästään ihailun puolelle ja sehän on ohimenevää.

Ihailla voi komeita miehiä vaikka ei petäkään omaa puolisoaan.

Onko Sinulla syytä olla mustasukkainen? Arvostatko vaimoasi ja hänen tarpeitaan ja pidätkö itse huolta ulkonäöstäsi?

Pidän huolta kunnostani, kiitos vaan kysymästä. Olen pitänyt painoni kurissa mutta se on helpompaa miehelle kun miehet ei synnytä.

Moniko nainen pitäisi siitä että mies ihailisi tuolla kadulla tai ravintolassa vaikka kauniita venäläisiä tai thai tyttöjä tms? Tuskin kovin moni. Huomaa että vastaajat on naisia, tai arvaan niin. Ei aviossa kuulu ihailla muita miehiä eikä naisia. Ihailusta on aika lyhyt matka sitten tositoimiinkin, sen nähnyt monesti firman kemuissa. Ei siinä muistella puolisoa eikä yhteisiä lapsia ja omakotitalovelkoja kun miestä tai naista viedään. Tällä pohjalla sitä tulee epäluuloiseksi ja lisäksi nuo tummat miehet ovat valitettavasti kuuluja siitä että naisseura kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:
pertti perusinsinööri
No, vaihda vaimos siihen aasialaiseen.

Mun mielestä aloittajan kysymys oli asiallinen, miksi moinen epäasiallinen reagointi? En minäkään tykkäisi jos puolisoni kävisi ketkuttamassa peppuaan ties minkä tumman ja tulisen etelän miehen silmien alla. Ja tuskin tykkäisi vaimokkeenikaan mikäli alkaisin käydä thaihieronnoissa kun niska on niin jäykkä. (Niska tai joku muu.)

Turha ottaa mitään riskejä, äkkiä sitä ihastuu johonkin ulkopuoliseen ja toinen vielä lisää löylyä kiukaalle. Harrastakaa jotain kilttiä mieluummin. Ryhmäliikuntatunteja on muitakin kuin jonkun italiaanon vetämä tanssitunti.
 
Viimeksi muokattu:
Tanssitaitoinen Härmästä
Nimimerkki "Aviomies" on tervetullut tänne Pohjanmaalle tutustumaan meihin "älahärmäläisiin perusjuntteihin". Poraudumme lyhyellä analyysillä alemmuuskompleksiisi ja neuvomme mielellämme keinot ja tavat päästä siitä eroon. Kyllä tähän maahan muutama notkea tanssiopettajakin mahtuu. Ota se "pertti perusinsinööri" mukaasi, menee kaksi kärpästä samalla kertaa.
 
Vitsi kai?
Tämä aloitus taitaa olla vitsi, mutta siltä varalta, että ei ole, niin vastataan. Jos vaimollasi on taipumus pettää, voi hän pettää kenen kanssa vain ja milloin vain. Jos vaimollasi on taipumus pettää juuri ulkomaalaisten kanssa, voisi ulkomaalainen tanssinopettaja ollakin mahdollinen pettämis"väline" - mutta vaikka vaimosi olisikin halukas pettämään, eihän mikään takaa sitä, että tanssinopettaja olisi asiasta kiinnostunut. Ties vaikkei tykkäisi naisista ollenkaan, sekin on mahdollista.

Jos vaimollasi ei ole pettänyt, miksi ihmeessä hän nytkään niin tekisi? Luultavammin hän on vain iloinen siitä, että on löytänyt mieluisan harrastuksen. Eikä tunteja välttämättä vedä aina sama ohjaaja, kävin itse aikanaan sambic-tunneilla, eikä vetäjä ollut ollenkaan aina sama.
 
turun tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja Tanssitaitoinen Härmästä;11586783:
Nimimerkki "Aviomies" on tervetullut tänne Pohjanmaalle tutustumaan meihin "älahärmäläisiin perusjuntteihin". Poraudumme lyhyellä analyysillä alemmuuskompleksiisi ja neuvomme mielellämme keinot ja tavat päästä siitä eroon. Kyllä tähän maahan muutama notkea tanssiopettajakin mahtuu. Ota se "pertti perusinsinööri" mukaasi, menee kaksi kärpästä samalla kertaa.
Kiva lukia, tuota varmaa tekstiä.
Kotona on yksi kauhajokilaanen mies ja kaksi aikuista poikaa. Siinä ei niijailla kellekään manolitoille.
Eteläpohjalaaset ovat aina varmoja mitä sanovat ja tekevät.
 
Hämeen tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja turun tyttö;11586794:
Kiva lukia, tuota varmaa tekstiä.
Kotona on yksi kauhajokilaanen mies ja kaksi aikuista poikaa. Siinä ei niijailla kellekään manolitoille.
Eteläpohjalaaset ovat aina varmoja mitä sanovat ja tekevät.

Epäilemättä niin mutta jotenkin kummeksuttaa tuo pohjanmaalaisten pitäminen varmoina ja vaikka minä. En lainkaan epäile etteikö niin olisi mutta kyllä me muuallakin Suomessa ollaan rehtejä ja reiluja, vai koska olette kuulleet puhuttavan tyypillisen vilkkusilmäisen vipeltävistä huijari-koijari hämäläisjannuista? Ei, kyllä täälläkin ollaan rehtejä ja sanamme takana.

Kyllä me kaikki suomalaiset ollaan aika rehellisiä ja reiluja. Ja niitä koijareita on kyllä joka paikkakunnalla Hangosta Petsamoon ja takaisin.

Mitä aloittajan aloitukseen tulee niin tuossapa hyvä idis, näin synkkään talveen, ilmoittautua jonkun komean ja nätin tanssinopettajapoitsun tunneille. Täytyy sanoa miehelle että menen pitsiä nypläämään niin ei tule kototapoistumiskieltoa :D
 
Tanssinut
Pidän huolta kunnostani, kiitos vaan kysymästä. Olen pitänyt painoni kurissa mutta se on helpompaa miehelle kun miehet ei synnytä.

Moniko nainen pitäisi siitä että mies ihailisi tuolla kadulla tai ravintolassa vaikka kauniita venäläisiä tai thai tyttöjä tms? Tuskin kovin moni. Huomaa että vastaajat on naisia, tai arvaan niin. Ei aviossa kuulu ihailla muita miehiä eikä naisia. Ihailusta on aika lyhyt matka sitten tositoimiinkin, sen nähnyt monesti firman kemuissa. Ei siinä muistella puolisoa eikä yhteisiä lapsia ja omakotitalovelkoja kun miestä tai naista viedään. Tällä pohjalla sitä tulee epäluuloiseksi ja lisäksi nuo tummat miehet ovat valitettavasti kuuluja siitä että naisseura kelpaa.

Latinalaiset tanssit ovat justiinsa siksi niin kivoja, jotta niissä pärjää suurtenkin kilojen kanssa tasavertaisena hoikempien kanssa. Ne ovat varsinaisia liikunnan ilon tansseja, pakostakin tulee hyvälle tuulelle. Ne ovat elämäniloisia ja hauskoja. Ihmiset, jotka siellä ovat, ovat iloisella mielellä, totta kai se näkyy vielä kotonakin. Olkoon ohjaaja manolito tai senjorita, ihan sama, kunhan hän saa porukan mukaansa täysillä. Sehän siinä on parasta, iloinen, mukava ja samanhenkinen seura, se naisporukka, jossa huulikin lentää!

Tanssi jos mikä on loistava kunnon kohottaja, selkävaivojen poistaja ja masennuksen hävittäjä! Ihan syyttä olet mustis, älä vain kiellä vaimoa menemästä. Nauti sen sijaan iloisesta ja pirteästä vaimosta. Kaunistuukin hän tässä hommassa, totta kai tykkäät sinäkin timmimmästä varresta ja hyväntuulisesta vaimosta.
 
Viimeksi muokattu:
Säpinää
Mä tykkään myös salsasta. Se sopii vastapainoksi pohjoiselle jäykkyydelle ja melankolialle. Koreografiat on hämäävän yksinkertaisia, mutta vaikea hallita vauhdissa, niin että kaikki arkiasiat pyyhkiytyy päästä tehokkaasti.
Ja kyllä, opettajat flirttailevat estoitta. Sekä mies että naisopettajat. Meillä käy tunneilla sekä miehiä että naisia, salsahan on paritanssi. Alkeet tosin yleensä opetellaan ilman paria. Minusta olis kivaa jos mies olisi vähän mustis...jopa niin että lähtisi mukaan harrastukseen. Uskoisin että se antaisi suhteeseen uutta säpinää.
Mutta mun mies on niitä kovia kundeja jotka eivät tanssi. Käynkin kyllä enemmän naisopejen tunneilla koska he opettavat suloisia ladies-style-liikkeitä. En siis usko että kannattaa pelätä opettajan kanssa suhdetta syntyvän, mutta muuta virtaa elämään kyllä. Nauti hyvistä puolista!
 
oma laji
Liikunnan pitää olla kivaa. Silloin sitä jaksaa harrastaa.

Sinun vaimosi tykkää tanssista, jossa yhdistyvät liike ja latinalaiset rytmit. Mahdollisesti hän ei tykkäisi tanhuista, koska musiikki on erilaista. Aerobicissa askelkuviot voivat olla liian vaativia jne.

Iloitse siitä, että vaimosi on löytänyt liikunnallisen harrastuksen ja tulee iloa puhkuen takaisin kotiin. Tanssin kautta hän tuntee oman kehonsa paremmin ja alkaa kenties nauttia enemmän seksistä sinun kanssasi, jos sinä et murjota mustasukkaisena.
 
tanssijavaimo
Minä rakastan tanssimista ja käyn tanssitunneilla. Se on parasta mahdollista liikuntaa, kilot karisevat ihan huomaamatta, eikä edes tunne kuntoilevansa. Tunti menee iloisessa tunnelmassa ja vielä kotonakin on mieli korkealla. Tanssimissessa erittyy endorfiineja ja se ei todellakaan johdu opettajasta, vaan siitä tanssin nautinnosta. Käveleminen, pyöräily tai juokseminen on 1000 kertaa tylsempää hommaa kuin tanssiminen. Ne tuntuvat vain pakkopullasta, enkä saa niistä mitään liikkumisen riemua.

Käyn salsaamassa ja muillakin lattaritunneilla, sekä solo- että paritanssitunneilla. Välillä opettajana on nainen, välillä homomies ja joskus perheellinen mies. Kaikilla tunneilla on aina ihan yhtä ihanaa. Ei sinne opettajaa mennä kuolaamaan, vaan tanssimaan.

Tuskin se opettajakaan on oppilaistaan kiinnostunut (ainakaan sinun ylipainoisesta vaimostasi). Lopeta heti tuo naurettava sairalloinen mustasukkaisuutesi ja anna vaimoin iloita uudesta harrastuksestaan. Onneksi minun mieheni ei ole kaltaisesi urpo, vaan antaa minun harrastaa mitä haluan. Samoin minä annan mieheni harrastaa rauhassa omia harrastuksiaan.
 
ap.
Mielenkiintoisia vastauksia olen saanut. Osa puolustaa harrastusta ja ymmärrän pointtinne toisaalta mutta olen silti mustis. En vain voi sille mitään.

Etenkin miehissä nämä "parkettien partaveitset" ovat yleensä sieltä pettävämmästä päästä, mitä tunnen ystävä/tuttavapiiriäni. Ihmettelen kun sinkkunaiset hakevat tanssitaitoista miestä, on aika paljon pelimiehiä siinä ryhmässä sanonhan vaan.

Naisilla ei tilanne ole ehkä yhtä mustavalkoinen vaan he puhtaasti voivat nauttia tanssista mutta silti en täysin ymmärrä miksi pitää tuollaisella käydä. Miksi ei joku aerobic tai muu naisten vauhdikas jumppa (en siis suosittele mitään mummojumppaa tietenkään nuorelle ihmiselle) jossa soitetaan hyvää musaa, riitä, kuten esim. siskolleni joka on samaa ikäluokkaa. Siinä voi laihtuakin eikä tarvitse itsekään epäillä josko joku mies kyttää.
 
Parkaraukka
Mielenkiintoisia vastauksia olen saanut. Osa puolustaa harrastusta ja ymmärrän pointtinne toisaalta mutta olen silti mustis. En vain voi sille mitään.

Etenkin miehissä nämä "parkettien partaveitset" ovat yleensä sieltä pettävämmästä päästä, mitä tunnen ystävä/tuttavapiiriäni. Ihmettelen kun sinkkunaiset hakevat tanssitaitoista miestä, on aika paljon pelimiehiä siinä ryhmässä sanonhan vaan.

Naisilla ei tilanne ole ehkä yhtä mustavalkoinen vaan he puhtaasti voivat nauttia tanssista mutta silti en täysin ymmärrä miksi pitää tuollaisella käydä. Miksi ei joku aerobic tai muu naisten vauhdikas jumppa (en siis suosittele mitään mummojumppaa tietenkään nuorelle ihmiselle) jossa soitetaan hyvää musaa, riitä, kuten esim. siskolleni joka on samaa ikäluokkaa. Siinä voi laihtuakin eikä tarvitse itsekään epäillä josko joku mies kyttää.
No ole sitten, mutta älä syyllistä tai epäile vaimoasi! Itsellesi siinä vain suurinta vahinkoa teet.
Mitä tulee noihin yllä kertomiisi väitteisiin, en allekirjoita niitä. Ne ovat oman mustasukkaisuutesi luomia luuloja ja kuvitelmia.

Tanssiliikunta on ihan erilaista kuin aerobic tai naisten jumpat, joista puuttuu tuo elämänilo, joka on latinalaisissa tansseissa. Siskosikin voisi kovasti tykätä tanssiliikunnasta, jos sellaisessa kävisi. Riippuu henkilön rytmitajusta ja siitä, minkälainen "jumppa" on ominta.

Olen jumpannut lähes kaikilla tavoilla ja ehdottomasti kivointa minusta on ollut latinalaisten ja itämaisten tanssien tunneilla. Sekä miesten että naisten ohjaamina. Olisi ollut kamalaa, jos avokkini olisi tullut sanomaan, jotta et saa mennä, koska epäilen sinun flirttaavan ohjaajasi kanssa. Siinä olisi voinut käydä suhteelle tosi nopeasti kehnosti, on se niin loukkaava väite.

Kasvata hyvä mies itsetuntoasi, jotta et epäile jokaista kaksilahkeista. Sinun heikosta itsetunnostasi tässä on kysymys eikä vaimon viettelystä! Sitä paitsi, siellä ollaan isolla joukolla ja vaatteet tiiviisti yllä. Ei kai sentään suomalainen mies pelkää, jotta paljas sääri jumppatunnilla on miesten houkuttelemiseksi?! Jos jatkat tuolla vainoharhaisella tyylillä, enuste parisuhteillesi on huono johtuen ihan sinusta itsestäsi.
 
Viimeksi muokattu:
tanssijavaimo
Miksi ei joku aerobic tai muu naisten vauhdikas jumppa (en siis suosittele mitään mummojumppaa tietenkään nuorelle ihmiselle) jossa soitetaan hyvää musaa, riitä, kuten esim. siskolleni joka on samaa ikäluokkaa. Siinä voi laihtuakin eikä tarvitse itsekään epäillä josko joku mies kyttää.

Siksi, että ne muut ovat TYLSIÄ. Vain tanssi saa minut innostumaan ja hyvälle mielelle. Käy hakemassa ammattilaiselta apua tuohon mustasukkaisuuteesi. Se ei ole tervettä.
 
Viimeksi muokattu:
vaimo täältäkin
Siksi, että ne muut ovat TYLSIÄ. Vain tanssi saa minut innostumaan ja hyvälle mielelle. Käy hakemassa ammattilaiselta apua tuohon mustasukkaisuuteesi. Se ei ole tervettä.

No se on kyllä ihan mielipideasia.. mielestäni noi kuntokeskusten ohjatut tunnit (joissa käy lähinnä naisia) ovat kivoja. En itse välitä käydä millään tanssillisilla ja koreografisilla tunneilla. Tanssi tanssina kapakassa ja liikunta liikuntana salilla tai luonnossa esim. lenkkeillen. Moni pyylevämpi tuntuu tosiaan harrastavan noita tanssillisia tunteja eikä laihdu kun pitää käsiä pyörittää ja persausta vaivata ja veivata joka ilmansuuntaan.

Ja mitä tanssiin tulee, onhan se väkisinkin läheistä/eroottista toimintaa. Käykääpä vaikka katsomassa jossain tanssiravintolassa. Kyllä sieltä parketilta haetaan muutakin kuin puhdasta ja viatonta humpan hurmaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä