MUUMIMAAILMA ja muut huvipuistot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rölli2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rölli2006

Vieras
Millaisia kokemuksia? Tuolle 2,5 vuotiaalle neitoselle ollaan luvattu, että johonkin mennään, mutta minne?? Onko suosituksia?

Minkälainen paikka tuo muumimaailma on? Kannattaako käydä katsomassa? (Neiti hulluna muumeihin). =) Meillä on myös toinen tuollainen 4kk vauva, että onko siellä hoitopaikkoja yms.? Miten ruokaili hoituu? Omat eväät vai syöminen siellä? Minkälainen hinta-taso? Onko jotakin mitä kannattaa ottaa huomioon jos sinne menee? B)

Käytiin juuri eilen Muumimaailmassa.
Siellä on paljon wc/lastenhoitohuoneita.

Ruokailla voi Muumimamman keittiössä(taitaa olla seisovapöytä,ei itse käyty)on kioski josta saa hampurilaisia ja ranskalaisia,jäätelöä saa muutamasta kioskista.

Kävellä saa lasten kanssa jonkin verran kun kiertelee,rattaita pystyy työntelemään samoilla reiteillä.Siellä eri juttuja matkan varrella.

On teatteriesityksiä mutaman tunnin välein.
Parkkipaikka keskustassa,siitä linja-autolla rantaan,siitä kävelten perille tai pienellä junalla sillalle asti.

Lahjatavaramyymälä.Jos on vilpoisempi sää,tietysti vaatetta sen mukaan.Itse saarella ei joka paikkaan tuuli osu että lämpimiä paikkoja löytyy.

Nurmikoilla pystyy istuskelemaan ja syömään eväitä,jos vaikka omia mukana.

17e/hlö alle 3v ilmaiseksi.Hintataso varmaan sama kuin muissakin eli melko hintavaa on.<br><br>

Me käytiin Muumimaailmassa. Kiva ja luonnon kaunis paikka, mutta kallis.Kaikki sujui joustavasti ,vaikka oli paljon ihmisiä liikenteessä.Selvästi alle kouluikäisille suunnattu !
Aika paljon käveltiin ja kierreltiin..hahmot olivat herttaisia, mutta vaikka lapsi ihastui paikkaan itse kiitin onneani, ettei tarvitse tulla joka vuosi!
Omat eväät mukaan ja paksu lompakko, jos aikoo jotakin ostaa...
Toinen kiva paikka on Ikaalisissa Ti-Ti Nallen talo, sielläkin voi viettää koko päivän ja tekemistä riittää. sisällä ja ulkona..varsinkin jos tykkää laulamisesta, leikkimisestä ja musisoinnista....
Meidän lapsi tykkäsi käydä myös siellä....molemmat ovat oivallisia lapsiperheen lomakohteita, jos perheessä on pieniä lapsia siis alle kouluikäisiä.

Kaksi ja puolivuotiaan kanssa voi mennä myös Linnanmäelle. Alle 100cm pituisille tarkoitettu minihupiranneke maksaa 15 euroa, ja huoltaja saa tulla maksutta mukaan laitteisiin. Tällä lapsi pääsee 11 eri laitteeseen ja rannekkeenhan kanssa voi mennä helposti useita kertoja. Ja linnanmäellä on tietenkin myös kaikenlaista muuta kivaa nähtävää. Sisäänpääsy on ilmainen.

jos keskisuomi ei kaukana niin yksi paikka voisi olla Jyväskylän viherlaakso ja Hilarius Hiiri siellä. Olimme muutama vuosi sitten positiviisen yllättyneitä paikasta. hiiri, noita ja muut jutteli ja siellä oli joku askartelujuttukin minkä sai tehdä. Ja sitten ne esittivät prinsessa ruusunen näytelmän. kivaa oli ja meillä nuorin oli jotakin 3 v ehkä silloin

Jos kerran lapsesi on hulluna muumeihin niin ilman muuta kannattaa mennä.
Mielestäni muumimaa ei ole sen kalliimpi kuin muutkaan huvipuistot.Itse kävimme toissa kesänä. Lapset tuolloin 4,5 ja 2,5 v. Me kun olemme täältä kauempaa otimme hotellipaketin johon sisältyi 3 kahden päivän ranneketta. Ja hinta oli vähän yli 100 ekee. Tarkkaa hintaa en muista. Mutta ei mun mielestä ollu paha hinta ,kun ajattelee ,että siinä oli hotelliyö ja aamiaiset ja liput. Tuolloin muistaakseni kahden päivän ranneke portilta ostettuna oli 24 ekee. Tottahan yksikin päivä puistossa riittää, mutta kun täältä kauempaa kerran matkaan lähtee niin........

Ei muuta kun MUUMIMAAILMAAN ! =)

Kävimme Särkänniemessä, aikuisten liput 10 e/nuppi ja lapsen ranneke pari euroa. Katsoimme lasten eläinpuistossa monia eläimiä ja joimme kahvit, sitten vielä kävimme katsomassa delfiinejä ! Oli kiva päivä, kyllä tyttökin 2,2 vuotta tykkäsi ! Ensi kesänä sinne uudelleen.. :)

Yhteistyössä