Muut lapset ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Viime aikoina puistossa on yhtäaikaa ollut lapsia, jotka kiusaavat/tönivät/vievät leluja käsistä/jne ja nyt alkaa tämä mamma olemaan NIIN täynnä. Minun eräs motiivi jokapäiväiselle puistoilulle on että omia lapsia ei tarvitse komentaa kokoajan, kun on muuta tekemistä kuin sisaruksen kanssa nahistelu. Mutta nyt minä joudun puistossa lähes päivittäin komentamaan toisia lapsia. Tänään tuli mitta täyteen, kun eräs tyttö alkoi lätkiä nuorempaa lastani eikä tytön äitiä mailla halmeilla. Nappasin omat mukulat kainaloon ja lähdettiin omalle kotipihalle.

Miten te muut jaksatte? Vai onko meillä vain ollut huono tuuri puistoseurassa? Vai ettekö puutu lapsien välisiin kahnauksiin puistoissa?

Välillä ärsyttää. Ja komennan muidenkin muksuja jos tarve vaatii.

Eilen yksi äiti toi lapsensa, 3kpl, leikkipuistoon siksi aikaa kun itse meni kuntosalille. Lapset n. 5-10v. Noista se nuorin tuli mun lasten kanssa leikkimään. Pidin vähän silmällä niitä isompiakin..

Joo, on rasittavaa kun lasten perään ei yhtään katsota. On minusta ihan ok, ettei jokaiseen asiaan puututa, mutta en jaksa myöskään alkaa vieraille muksuille tapoja ja sääntöjä vääntämään. Enkä toisaalta halua et oma tulee väärinkohdelluksi tai opettaa omaani taipumaan muiden oikkuihin. Riippuen lasten iästä, toi leikkipuistoiluhan on myös 'oppimistapahtuma' ja vanhemman ois hyvä olla näkösällä opastamassa, jos ei pilttinsä meininki ole sujuvaa.

Mua rasittaa myös olla yleinen puistotäti ja syödä kaikkien muksujen hiekkakakut ja ihastella lapiot. Ei jaksa. Olkaa itse noiden lastenne kanssa. Varsinkin näiden superhuomionhakuisten...notietysti ovatkin, kun omilta ei huomiota heru.

Ymmärrän täysin että ärsyttää. Kaikkein rasittavin omakohtainen kokemus on eräästä naapuruston mammasta, jolla on niin kiltti kultamuru ettei sitä ole koskaan tarvinnut kieltää. Todellisuudessa tytöstä on hyvää vauhtia kasvamassa tuleva koulukiusaaja, ellei saa köniin muilta lapsilta sitä ennen.

Jotenkin helpottavaa, että en ole ainoa ärsyyntynyt. :D Puistossa olleiden muiden mammojen katseesta ajattelin, että minun täytyy olla mamma suoraan helvetistä heidän mielestään ja tunsin itseni todella oudoksi.

Yhteistyössä