muutama kysymys hoitohommista

typyjen äippä

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 684
0
36
te jotka teette tuurauksia ja joita saatetaan soittaa töihin edellisenä päivänä tai samana aamuna kun töihin pitäs mennä niin miten teillä lasten hoidot järjestyy? Onko teillä lapsilla paikka jossain hoidossa mihin saatte viedä lyhyellä varoitusajalla vain silloin kun teillä on töitä vai miten teillä hommat hoituu?

ja sitte sellainen että jos teillä on lapsi vuoropäiväkodissa ja olette yön töissä ja lapsi hoidossa nii pitääkö lapsi hakea hoidosta heti silloin aamulla vai sitten vasta kun olette nukkuneet ensin jonkun aikaa? Eräs hyvin "tietävä" ystävä sanoi että lapsi saa olla hoidossa korkeintaan 10tuntia ja sit pitää hakea kotia, mikä on ihan ymmärrettävää mutta miten se sit onnistuu jos on yövuorossa?

minä olen ihan vakituisena, mut tuohon 10tunnin hoitopäivään ainakin voin vastata että meillä se ei ainakaan onnistuisi, koska yövuoro kestää sen 10h plus vielä se aamuvuoro mikä tehdään ennen yötä. Aluksi hain lapsen kotiin heti aamulla, mutta se ei toiminut, en jaksanut laitta ruokaa, ulkoila, nukahtelin jne. nyt sujunut paremmin kun olen hakenut lapsen vasta puolenpäivän jälkeen ja saanut nukkua jonkun tunnin.

Alkuperäinen kirjoittaja vuorotyöläinen:
minä olen ihan vakituisena, mut tuohon 10tunnin hoitopäivään ainakin voin vastata että meillä se ei ainakaan onnistuisi, koska yövuoro kestää sen 10h plus vielä se aamuvuoro mikä tehdään ennen yötä. Aluksi hain lapsen kotiin heti aamulla, mutta se ei toiminut, en jaksanut laitta ruokaa, ulkoila, nukahtelin jne. nyt sujunut paremmin kun olen hakenut lapsen vasta puolenpäivän jälkeen ja saanut nukkua jonkun tunnin.

eli lapset saa olla sen yövuoron jälkeen vielä kuiten muutaman tunnin hoidossa? Ite olen yh ja nyt soitettiin 3ksi yöksi töihin ja mietin tässä et jos pitäs päiväkotiin viiä ja pitäs hakea heti aamulla kotia nii miten ihmeessä sitä jaksaa tehä 3yötä jos ei saa nukkua ku pari tuntia päivällä ku lapsi päiväunilla.

Minä saatan tehdä vakinaisten työpäivien lisäksi satunnaisia keikkoja. Otan keikkoja vastaan miehen vapaille tai silloin, kun vanhin poika ehtii hoitamaan tuota miedän pienintä. Pienin on kotihoidossa.

Ei omaa kokemusta. Mutta mutsi on töissä vuoropäiväkodissa :D.

Niillä ainakin on sillai, että yöksi tuleva lapsi tulee illalla hoitoon ja sitten haetaan yleensä ennen päiväunia (tai vasta niiden jälkeen) kotiin, ja sitten taas tarvittaessa illalla takasin tarhaan.

Se 10 tuntia on tosiaan se hoitopäivän raja, mutta aina siitä voi tehdä poikkeuksia, riippuen vanhempien työvuoroista, mutta joka päivä yli 10 tuntia ei lapsi hoidossa saa olla.

Kun omat lapseni oli 2v ja 4v, tein yövuoroja. Lapset olivat yön jälkeen kolmeen saakka päivähoidossa ja menivät takaisin klo 21. Vuoroni alkoi 21.30. Meillä ei ollut ongelmia. Lapset olivat siis vuoropäiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja SH:
Kun omat lapseni oli 2v ja 4v, tein yövuoroja. Lapset olivat yön jälkeen kolmeen saakka päivähoidossa ja menivät takaisin klo 21. Vuoroni alkoi 21.30. Meillä ei ollut ongelmia. Lapset olivat siis vuoropäiväkodissa.

Tuttavat ovat puhuneet myös suurin piirtein näin tekevänsä yövuorojen aikaan.
Että n.19:30 on lapsi viety päiväkotiin iltapalalle ja haettu seuraavana päivänä kahden aikaan tai hiukan jälkeen, että ehtii välipalan syödä. =)

Yhteistyössä