Muuten..miksi aina sanotaan et jos kutsuu jehovan tod. jehoviksi, ei ole koskaan ollut jt vaan valehtelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jonna"

Vieras
mä olin 15 vuotta jt ja en heistä nykyään käytä kuin lyhennettä jehova, koska tiedän tasan tarkaan minkälainen paskauskonto on kyseessä.
Ja mua ei ole edes erotettu.
On niin paljon kokemuksia siitä mitä ne seurakunnan vanhimmat ja johtajat voi saada aikaan, mm itsemurhia ja sen ettei esim omaan lapseen pidetä mitään yhteyttä.
Mitään hyvää siinä uskonnossa ei ole. Tai no, kyllähän ne pitää huolta niistä jotka käy säännöllisesti kentällä eli saarnaamassa uskonnosta. Silloin kyllä leivotaan pullia ja haetaan autolla kokouksiin.
Jos susta tuntuu että ne hyväksyy sut ja on ystävällisiä, niin takanapäin ei todellakaan ole. ne vaan miettii, miten sais tuonki mukaan uskontoon.
Jehovat on siis kuten esim ns maitobaari-lahko.

Sanoisin että valehtelee jos kutsuu itseään jehovaksi :) En oikein usko että miettivät miten minut saisi mukaan lahkoon, ovat he aikoinaan sen verran yrittäneet. Täällä päin vaikuttavat mukavalta porukalta, mutta en tunne heistä montaa.

[QUOTE="Jonna";24086087]no sit mä varmaan valehtelen heistä, mutta jehovaksi yhä kutsun kun en jaksa vaivautua pidempää nimeä :D[/QUOTE]

Se on ihan yleinen kutsumanimi niillä jotka eivät ole todistajia. Minäkin käytän sitä paitsi todistajien kanssa puhuessani. Ei kait asiassa ole sen kummempaa kuin budhalaisten lyhentäminen budhiksi.

[QUOTE="data";24086154]Se on ihan yleinen kutsumanimi niillä jotka eivät ole todistajia. Minäkin käytän sitä paitsi todistajien kanssa puhuessani. Ei kait asiassa ole sen kummempaa kuin budhalaisten lyhentäminen budhiksi.[/QUOTE]

Joo, mutta jos kutsun heitä lyhenteellä, en muka ole koskaan ollut jt, sitähän he väittävät.

[QUOTE="Jonna";24086205]Joo, mutta jos kutsun heitä lyhenteellä, en muka ole koskaan ollut jt, sitähän he väittävät.[/QUOTE]

En ole huomannut tuollaista väitettä. Sen kyllä että he eivät itse kutsu sillä nimellä.

Yhteistyössä