Muutokset papassa ja uusi tarkistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pappappa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pappappa

Vieras
Kolme kuukautta sitten otettiin papa jonka tulos oli 2 ja lievä SIL. Nyt olen raskaana ja muun tutkimuksen yhteydessä otettiin uusi papa. Aloin nyt miettimään että mitä raskausaikana jos se on edennyt huonommaksi? Vaikka suurin osahan kyllä palaa takaisin normaaliksi. Eikö ne aika hitaasti yleensä etenekin jos etenee?

Entä te joilla ollut tuo tulos ja muutaman kk päästä otettu uusi koe, onko parantunut itsestään vai pysynyt samana vai muuttunut pahemmaksi? Miten muutoksiin suhtauduttu raskausaikana?

En osaa tuosta luokituksesta suoraan verrata omaan tilanteeseen. Minulla tuo ruljanssi alkoi 2010 ja silloin eri luokitus/nuo nimet. Me päätimme silloin siirtää lapsen hankkimista kunnes tilanne selviää. Minulle jouduttiin tekemään looo-hoito. 2012, vaikka seuranta vielä jatkui, sain "luvan" lääkäriltä tulla raskaaksi. 2013 syntyi lapsi ja syksyllä 2013 näyte oli puhdas, samoin viime syksynä. Nyt riittää papa näyte vuosittain. Papa minulta tuon takia otettiin melko loppu raskaudessa. Muuta ei kai voi oikein tehdä(esim kolposkopia) kun ei sitä kohtua voi sörkkiä. Mutta hitaasti nuo etenee pahemmaksi, kontrolli sovitaan sinulle varmaan mahd pian synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä