Hae Anna.fi-sivustolta

Muutossa toisten tavarat ..

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä vierailija, 19.10.2019.

1. vierailija Vierailija

näin unta, että olin menossa asumaan johonkin huoneeseen. Asunto tai huone oli tarkoitettu minulle jotenkin väliaikaiseen asumiseen. Kuin olisin vain vierailulla pidemmän aikaa. Avasin huoneessa olleen piironginovet ja siellä oli romaninaisen vaatteita. Laitoin oven kiinni ja katsoin toiseen isoon kaappiin. Se oli täynnä astioita. Ihmettelin asiaa ja läksin sitten kertomaan asiasta jollekin ihmiselle. Palasimme huoneeseen ja avasin kaapin jossa astiat olivat. Sieltä oli viety pois osa astioista. Se henkilö joka oli minun mukana sanoi, että kai ne entiset asukkaat hakivat omiaan... sitten en muista muuta.

2. vierailija Vierailija

Onko sulla joku tilanne jossa et ole oikein kotonasi tai oletko joutumassa sellaiseen. Se voi tarkoittaa myös epämukavuusaluetta, eli sinulla ei ole oikein käytössä sellaisia omia keinoja hallita sitä. Vieraat lautaset, lautasilta tarjotaan jotain ravitsevaa, ideoita, ajatuksia, tietoa. Nyt ne olivat jonkun toisen (ajatuksia, ideoita)Komerossa oli sinulle sopimaton romaniasu, itse voit miettiä mitä romanit merkitsevät sinulle joko negativisesti tai positiivisesti, ihmiset muodostavat mielipiteemme meistä myös pukeutumisemme kautta.

3. vierailija3 Vierailija

Minullekin tuli olo, ettet ole oma itsesi ja että lähitulevaisuudessa on epävarmuutta, tuota väliaikaisuuden tunnetta. Romaaninainen saattaa viitata liikkuvuuteen, ainakin ennen he olivat tunnettuja etteivät kauan viipyneet samoissa maisemissa. Tai sitten kyseessä on jokin eksoottinen, erilainen puolesi, ei hyvä eikä paha, mutta jota et elä, suljet pois itsestäsi. Astiat kertovat mm. väleistä toisiin ihmisiin. Niitä oli viety pois, mutta loppujen lopuksi ne eivät edes olleet omiasi, vaan toisten. Siis jälleen nousee mieleen, ettet ole tällä hetkellä oma itsesi.
    Saatko tästä vihjettä kun vertaat elämäntilanteeseesi?

4. Kiitos teille molemmille tulkinnoita. Osuivat kyllä todella nappiin.
    Olen vuosi sitten muuttanut uuteen kaupunkiin (asuin täällä yli 10 v. sitten viimeksi). Erittäin hyvä työ, miksi muutin. Muutoin elän vieläkin vuokra-asunnossa, suurin osa tavaroista laatikoissa varastossa. Mietin jäänkö ja ostan asunnon vai viekö tie vielä jonnekin muualle….En ole oikein tänne vielä kotiutunut lainkaan.

5. vierailija Vierailija

Unesi romaninaisen vaatteet = olla tietyssä roolissa, kuulua tiettyyn porukkaan, olla yhteisön jäsen

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri