Muuttaisitko tällaseen vuokralle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Omakotitalo, 4h+k+khh+vh+s 115 neliöö

Saunallinen, siisti vuonna 2006 remontoitu omakotitalo Porin Metsäkulmalla. Keittiössä varusteena liesi, liesituuletin ja jääviileäkaappi. Kylpyhuoneessa pinnat laatoitettu, suihku, pesukoneliitäntä ja lattialämmitys. Lisäksi erillinen kodinhoitohuone.

vapautuminen:

1.6.

vuokra:

630.00 e/kk

muut maksut:

+ vesi kulutuksen mukaan, lämmitys (sähkölämmitys), jätevesi osuuskuntamaksu ja oma sähkösopimus

Nyt asutaan paritalossa 4h+k+khh+s 87 neliöö, vuokra 700e, vesi, sähkölämmitys. Tämä kämppä sijaitsee 5km keskustasta ja tuo omakotitalo 15km keskustasta.

Mulla mietityttää tuo halpa vuokra

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja EPÄILYTTÄVÄÄÄÄ:
No en. Miks toi on noin halpa :--D

Sitä minäkin täs mietin?

Koska nuo muut asumiskulut on niin suuret! Jos on huonosti eristetty talo, voi olla sähkölasku kylmän talven jälkeen huima! Kantsii kysyä mikä on sähkönkulutus keskimäärin ollut!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Periaatteessa houkuttelevan kuuloinen, mutta en koskaan muuttaisi vuokralle yksityiselle. Mutta muuta vikaa en tuossa näe.

Miksi et? tämäkin talo on vuokravälitysfirman hoidettavissa.

Olen kuullut ja itsekin kokenut paljon ongelmia yksityisen vuokranantajan suhteen, helpompaa kun takana on iso vuokrayhtiö, eikä kenenkään ns. oma asunto. Mitäpä jos päättävät laittaa vaikka myyntiin koko tönön? Onhan siinä toki irtisanomisaika, mutta ikävä olis asua pelko persuuksissa, et koska kämppä lähtee myyntiin. Yksityiset myös yleensä korjailevat nihkeämmin asuntoja, ja omatoiminen remontointi saattaa olla mahdotonta, kun taas isolta firmalta siihen yleensä aina saa luvan.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
miks on noin halpa!!!???? meiltäpäin ei saa edes kerrostalo yksiötä tohon hintaan...

Tää on porissa, 15km keskustasta. Mut silti on halpa ja sitä minäkin oon tässä ihmetelly, että toivottavasti ei oo mikään koira haudattuna tässä. Olen jo tehnyt näyttöpyynnön, mut en tiedä varmaksi haluanko siihen muuttaa.

Kuvienkin perusteella on todella siisti, vuokra on halpa kyllä kuntoon ja kokoon nähden.

Ollaan katseltu tässä kaupungin kämppiä myös ja ne repii rivitalokolmioista yli 700e vuokraa, siihen vedet päälle.

Me maksetaan omaa taloa ton verran tai itseasiassa jopa vähemmän kuussa pois... Tietenkin päälle tulee sähköt sun muut, niinkuin tuossakin VUOKRAtalossa.

Ei toi niin halpa ole, kun lasketaan muut maksut päälle! Sähkölasku tekee paljon, varsinkin talvella! Mekin ollaan muuttamassa vuokralle juuri paritaloon, jonka vuokra sinällään edullinen mutta sähkölämmitys tekee paljon kalliimmaksi...

Periaatteessa houkuttelevan kuuloinen, mutta en koskaan muuttaisi vuokralle yksityiselle. Mutta muuta vikaa en tuossa näe.

Miksi et? tämäkin talo on vuokravälitysfirman hoidettavissa.

Olen kuullut ja itsekin kokenut paljon ongelmia yksityisen vuokranantajan suhteen, helpompaa kun takana on iso vuokrayhtiö, eikä kenenkään ns. oma asunto. Mitäpä jos päättävät laittaa vaikka myyntiin koko tönön? Onhan siinä toki irtisanomisaika, mutta ikävä olis asua pelko persuuksissa, et koska kämppä lähtee myyntiin. Yksityiset myös yleensä korjailevat nihkeämmin asuntoja, ja omatoiminen remontointi saattaa olla mahdotonta, kun taas isolta firmalta siihen yleensä aina saa luvan.

No joo onhan tää perseestä, asutaan nyt kans yksityisellä ja just ton takia joudutaan lähtee kun se myy tämän ja irtisanoi meidät. Tää on eka kerta kun näin käy, ehdittiin asua vain vuosi.

Mä en tiedä miten se menee vuokra-asunnoissa, mutta voisko sinne kutsua kuntotarkastajan, mittaamaan vaikka kosteudet ja kurkkaamaan oikeaoppisesti että onko se talo pystytetty niinkuin pitää, eristeet ym kunnossa...

Kyllä mä saattaisin muuttaa. Nyt maksetaan itse lainaa saman verran pois, neliöitä suurinpiirtein saman verran ja sähkölämmitys myös.

Mut jos tilanne olisi se, että omaa ei halua/pysty/uskalla ostaa, niin toi olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. Ei tolla vuokranhinnalla tahdo saada monessa paikkaa kerrostalokolmiota kummempaa vuokralle.

Tuo on edullinen. Me kysyttiin jokunen vuosi sitten meidän kaupungin vuokranantajan omistamaa ok-taloa. Talo on siisti 2 kerroksinen ja sijaitsee alle 5km keskustasta. Neliöitä oli noin 120. Vuokra oli muistaakseni karvan vajaa 1000 ja lisänä sähkölämmitys (noin parisataa/kk). Vesi kuului vuokraan. Joo, ei lähdetty... Ei ollut varaa.

Yhteistyössä