Muuttaisitteko hääsuunnitelmia läheisen vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi ahdistus...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi ahdistus...

Vieras
Tilanne on siis se että äitini on hiljattain sairastunut vakavasti, asia tuli todella shokkina niin hänelle kuin muillekin koska hän on niin nuori, vasta hieman yli 50v. ja ollut perusterve. Me emme mieheni kanssa ole vielä ehtineet naimisiin, ts. meillä ei ole ollut tarpeeksi säästöjä järjestääksemme kirkkohäät joista minä ainakin kovasti olen unelmoinut. Ajatuksemme oli mennä naimisiin vasta parin vuoden päästä, olen nyt raskaana eikä ajoitus siksi olisi kovin hyvä.

Tiedän kuitenkin että äidilleni olisi kamalan tärkeää nähdä minun menevän naimisiin ja olemmekin mieheni kanssa nyt pohtineet että mitä jos menisimme maistraatissa naimisiin vain kaikkein lähimpien läsnäollessa. Tämä kuitenkin tarkoittaisi sitä että joutuisin luopumaan unelmahäistäni. Äitini hoitoennuste on suht hyvä eli sairaus ei ole automaattinen kuolemantuomio (syöpä) mutta eihän koskaan voi tietää. Mitä ihmettä te tekisitte sijassani?

Mikä vika on pienissä kirkkohäissä? Voi sielläkin mennä naimisiin vain äheisimpien läsnäollessa, jopa vain parin todistajan läsnäollessa. Pappi voi vihkiä muuallakin.

Sinuna minä varmaan järjestäisin tulevan lapsen ristiäiset ja ne häät samassa tilaisuudessa läheisten läsnäollessa. Jos oikeista ryyppyjuhla häistä olet unelmoinut, niin ne voi kyllä silloin melkein unohtaa.

Sitä nyt ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu. Voi vaikka meteoriitti tippua päähän tai voi joutua rattijuopon yliajamaksi.

Mmmm noo syövissäkin on eroja.
Ja hoidoissa. Jos äidillesi esim just kesällä annetaan tuhdit annokset sytostaatteja, niin äitisi voi ensi kesänä olla huonommassa kunnossa mitä parin vuoden päästä. Tai toipua leikkauksesta vuoteessa.

Ja kirkossa voi aina mennä naimisiin :) Ei sinne tarvitse isoa hääporukkaa. Eli kirkossa menisin jokatapauksessa. Ei meitäkään ollut Helsingin tuomiokirkossa kuin n15 henkeä :)

...mutta riippuu niin syövästä ja hoidoista..

Vihkiminen maistraatissa pienellä porukalla, ja sitten myöhemmin kirkossa siunaaminen ja isot juhlat (toivoen että äiti elää tarpeeksi pitkään). Itse voisin muuttaa hääjuhlan ajoitusta tuollaisen syyn takia, mutta tietysti siitä pitää keskustella, että mitä häiltä halutaan. Kirkkohäät voi saada pienemmälläkin budjetilla, eihän sitä tarvitse sataa vierasta kutsua.

Voittehan pitää pienet intiimit kirkkohäät aiemmin ja myöhemmin pitää itse hääjuhlan isommalle porukalle? esim juhlisitte ensimmäistä tai toista hääpäivää isommin ystävien kesken.

Yhteistyössä