Muuttasitko työn perässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttanut

Vieras
En vielä kyllä edes tiedä valittaisiinko mua tuohon työhön, mutta nyt olisi yksi työpaikan haku auki. Tuo paikka ja työkaverit ovat tuttuja ja työ olisi omanalani työtä. Luultavasti olis aika hyvät mahdollisuudet tuohon paikkaan.

Kuitenkin työpaikka on n. 200km nykyiseltä asuinpaikkakunnaltamme. Täällä on lapsilla hyvä tukiverkosto mummot ja muut sukulaiset, toinen lapsi on koulussa ja toinen ollut samassa hoitopaikassa jo pitempään ja se paikka on aivan loistava!

Minulla ei täällä kavereita ole, miehellä kyllä tuttuja. Mies voisi todennäköisesti siirtyä nykyisessä työssään tuonne toiselle paikkakunnalle, jos minä paikan saisin. Täällä lähialueella on vähän kiven alla mun alan työt.

Huonoja puolia olisi tuo tukiverkoston tänne jääminen ja hoitopaikan vaihto. Koulun vaihtamisessa ei niinkään olisi sitä ongelmaa todennäköisesti.

Mietin nyt että mitä tässä oikein tekis? Raha olis tarpeen, se paikka olis vakinainen. Nyt mulla ei juurikaan tuloja ole. Meillä kuitenkin on täällä omakotitalo ja sitten olis senkin puolesta joko vuokraaminen tai myyminen.

Mielipiteitä? Mitä tekisitte itse tällaisessa tilanteessa?

En osaa muuten sanoa, mutta hyvä tilanne on se, että molemmilla olisi töitä uudella paikkakunnalla. Meillä mies voi saada siirron toiselle paikkakunnalle samoihin hommiin, mutta mun työ jää tänne ja vaikelta tuntuu saada töitä.

Tukiverkon jääminen on kyllä iso juttu :|

Hakeahan aina voi ja sitten jos pääsee, niin miettii asiaa sitten uudelleen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
En osaa muuten sanoa, mutta hyvä tilanne on se, että molemmilla olisi töitä uudella paikkakunnalla. Meillä mies voi saada siirron toiselle paikkakunnalle samoihin hommiin, mutta mun työ jää tänne ja vaikelta tuntuu saada töitä.

Tukiverkon jääminen on kyllä iso juttu :|

Hakeahan aina voi ja sitten jos pääsee, niin miettii asiaa sitten uudelleen :D

Tuo kävi mullakin mielessä et jos hakis ja kattos sitte miten käy...
Jotenkin tuntus kuitenkin siltä, että olis mukava tietää haluaako sen paikan ja hakea sitten. Se olis muuten vaan päätöksenteon pitkittämistä.

Me ollaan muutettu työn takia ihan vieraalle paikkakunnalle. Tutut ja tukivarkosto jäi 350-400km päähän.

Hyvin on silti pärjätty. Uusia tuttavuuksia saatu ja kotiuduttu. Tukiverkoston poissa olo aiheuttaa tietysti sen, että asiat on mietittävä välillä eritavalla. Lapsenvahtia tarvittaessa ei voidakaan turvautua sukulaisiin. Mutta silti on vain kerran ollut tilanne, jossa olen pohtinut miten kivaa se olisikaan kun mummut asuis lähellä.
Kun vain asennoituu tilanteeseen, niin kyllä sitä selviää. Jossain määrin on jopa helpottavaa, kun anoppi ja oma äiti asuvat kaukana neuvoineen yms :D Kannattaa monelta kantilta silti asiaa pohtia.
Jos meille tulisi taas tilanne, jossa jouduttaisiin muuttamaan vieraale paikkakunnalle. Niin kyllä minä asiaa harkitsisin ja voisin jopa muuttaa.

200 km on kuitenkin aika lyhyt matka, sen ajaa parissa tunnissa, joten ei ne tukiverkot nyt niin kaukana ole. Lasten kautta saa helposti uusia ystäviä ja tuttuja ja lapsenvahteja saa mll:ltä. Jos kerran työ kiinnostaa niin aina kannattaa hakea. Ja jos paikan saat ja miehellekin löytyy samalta paikkakunnalta töitä niin se on tänä päivänä lottovoitto.

Meillä on lähimmät sukulaiset noin 300km päässä ja miehen työ vielä muutaman kuukauden 800 km päässä kotoa eikä tietoa missä sen jälkeen.

Tottakai muuttaisin, ja olen muuttanutkin. En tajua sitä, että joku jää loisimaan yhteiskunnan tuilla jonnekin, missä töitä ei ole, vaikka muualla töitä löytyisi. Tukiverkot on ihana asia, mutta ne eivät tuo leipää pöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Tottakai muuttaisin, ja olen muuttanutkin. En tajua sitä, että joku jää loisimaan yhteiskunnan tuilla jonnekin, missä töitä ei ole, vaikka muualla töitä löytyisi. Tukiverkot on ihana asia, mutta ne eivät tuo leipää pöytään.

Olisiko perhe kenties tuollainen asia?

No ei loisita tälläkään hetkellä. Minkään tukien varassa ei eletä. Yhdellä palkalla sitkitellään. Varmaan jotain työtä täältäkin löytäs, mutta kyse onki siitä et haluanko jättää hyödyntämättä sen koulutuksen ja osaamisen minkä olen työllä ja tuskalla hankkinu ja menen vaan johonkin hanttihommaan.

Olen asunut usemman vuoden täysin ilman tukiverkkoa opiskeluaikana esikoisen synnyttyä ja tiedän todella hyvin millaista se on ja siksi tuo mietityttääkin.
Ei siis oikeastaan tuon lapsenvahtiasian takia mikä oitis esille nousi, vaan lasten takia. Niille on niin etuoikeus nähdä isovanhempiaan monta kertaa viikossa, ei lapsenvahteina vaan ihan muuten vaan. On mullekin tällähetkellä ehkä läheisin vastine ystävälle täällä mun oma äiti...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei loisita tälläkään hetkellä. Minkään tukien varassa ei eletä. Yhdellä palkalla sitkitellään. Varmaan jotain työtä täältäkin löytäs, mutta kyse onki siitä et haluanko jättää hyödyntämättä sen koulutuksen ja osaamisen minkä olen työllä ja tuskalla hankkinu ja menen vaan johonkin hanttihommaan.

Olen asunut usemman vuoden täysin ilman tukiverkkoa opiskeluaikana esikoisen synnyttyä ja tiedän todella hyvin millaista se on ja siksi tuo mietityttääkin.
Ei siis oikeastaan tuon lapsenvahtiasian takia mikä oitis esille nousi, vaan lasten takia. Niille on niin etuoikeus nähdä isovanhempiaan monta kertaa viikossa, ei lapsenvahteina vaan ihan muuten vaan. On mullekin tällähetkellä ehkä läheisin vastine ystävälle täällä mun oma äiti...

Sorry AP, en tarkoittanutkaan sinua, vaan ihan yleisesti - Suomi on pullollaan ihmisiä, jotka viettävät aikaansa työttöminä (pahimmassa tapauksessa molemmat vanhemmat), vaikka jollain muulla paikkakunnalla töitä olisi.

No ei se muuttaminen ole aina helppoa. Itekkin mietin vielä tuota muuttoa siltäkin kannalta, että tuolla toisella paikkakunnalla asuminen on puolestaan kalliimpaa että ei ainakaan saman tasosessa asunnossa olis varaa asua. Tiedä sitten jäiskö miten verran enempää käteen tuosta syystä.

Yhteistyössä