Muutto Espanjaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heihei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan mielellään jäisin myös kuuntelemaan tarinaa miten siellä menny ja miltä tuntunu asuu siellä. Nimittäin päässä pyörii myös muutto sinne pienen pojan kanssa, tuntuu vaan siltä et täytyis aloittaa täysin puhtaalta sivulta. Ja espanja ois täydellinen paikka siihen.

En oo ap, mut oon just muuttanu Espanjaan :) oon parikymppinen ja asun Alicantessa. Käytännönasiat on sujuneet enemmän ja vähemmän helposti, ilman espanjan taitoa tuskin olisin näin pitkällä :D NIE numero haettu, pankkitili ja vakutuus löytyy ja tällä hetkellä seuraavana on vuorossa residencian haku ja muuttoilmoitus Suomeen :)

[QUOTE="alicante";30849192]En oo ap, mut oon just muuttanu Espanjaan :) oon parikymppinen ja asun Alicantessa. Käytännönasiat on sujuneet enemmän ja vähemmän helposti, ilman espanjan taitoa tuskin olisin näin pitkällä :D NIE numero haettu, pankkitili ja vakutuus löytyy ja tällä hetkellä seuraavana on vuorossa residencian haku ja muuttoilmoitus Suomeen :)[/QUOTE]

mukava kuulla :)

saako kysyä mitä teet Espanjassa, oletko töissä vai haet töitä vai millaisia suunnitelmia sinulla on?
Minulla on mahdollisuus tehdä etätöitä jonkin aikaa, nyt odotan tietoa että talomme saadaan myytyä ja unelma voisi todella toteutua, se olisi mahtavaa :)

Tällä hetkellä opiskelen etänä ja elän säästöillä, mutta samalla olen hakenut osa-aikaista työtäkin. Kun saan tutkinnon loppuun, niin alan kunnolla hakemaan töitä. Työn saaminen on vaikeaa(oli kyllä Suomessakin..), mutta mikäli on espanjan kieli halussa niin kyllä helposti ulkomaalaisetkin töitä saa, plussana tietysti muut kielet kuten englanti, ruotsi, suomi, ranska...
Hei, hieno homma! Toivottavasti unelmasi toteutuu! :) Muuttaminen Espanjaan on helpompaa kuin mitä monet luulevat. Pienelläkin rahasummalla pärjää aivan mainiosti, kun kaikki on niin paljon halvempaa täällä. Tervetuloa!

Hei, taas askelen lähempänä unelman toteutumista :)
Kyllä se tästä, paljon vielä tekemättä, mutta "järkipuoli" kunnossa, eli töitä on, rokotukset jees, koulu lapsilla ok..
Vielä paljon hommaa, kuten kelan, vrk, vakuutus ja pankkiasioiden järjestykseen laitto.
Olen niin onnellinen, että tää tapahtuu todella! Nyt vain toivon ettei kovin kauheita tapahdu, jotta lähtö toteutuu.. (pessimisti ei pety)
Voihan olla, että sielä tullaan puolen vuoden päästä tympääntyneenä takasin, mutta eipä tarvitse kiikkustuolissa sitten harmitella, että miksei lähdetty!

Hola ja Buenas!
Olipa hauska törmätä tähän ketjuun taas! :D
Asuimme perheen kanssa 9kk Espanjassa ja kyllä kannatti! Toivon että jokainen joka siitä haaveilee, saa sen toteuttaa. Se onnistuu kyllä, minkään asian järjestäminen ei ole ylivoimaista jos vaan itse oikeasti haluaa unelmansa toteuttaa. Niin moni elää kuitenkin jotenkin toisin kuin mitä sydän sanoisi..

Itse olisin voinut jäädä pitemmäksikin aikaa Espanjaan, mutta miehen työkuvioiden vuoksi se ei nyt ollut mahdollista.
Käteen jäi reissusta mukavampi elämänasenne (joka tosin Suomessa alkaa välillä taas karista), rennompi olotila ja usko itseen. Minä osaan ja pystyn, ihminen pystyy ja oppii mitä vaan jos haluaa ja uskaltaa :) Kaikkea eikä varsinkaan itseä tarvitse ottaa niin vakavasti. Asioilla on tapana järjestyä, jos ei heti niin kuitenkin jossain vaiheessa, koska Espanja :)

Ennenkaikkea maailmankuva avartui sekä itsellä että lapsilla; suomalaisten tavat eivät ole ainoita oikeita tapoja elää ja olla.

Mitä ap:lle ja "alicante"lle kuuluu? Toivottavasti elämänne sujuu hyvin :)
Tsemppiä kaikille Espanjasta haaveileville, arki on arkea sielläkin, mutta siellä paistaa vähän enemmän aurinko :) :) Ja takaisin aion mennä!

Meillä on ollut vuosia kakkosasunto Espanjassa. Ei kyllä olla varsinaisesti asuttu siellä pitkiä aikoja tai tehty töitä, mutta muutaman kuukauden oleskelusta en ole ilmoitellut minnekään. Meillä on kaikilla eurooppalainen kela-kortti kun matkavakuutus ei ole voimassa pidemmällä reissulla (toki sellaisenkin matkavakuutuksen saisi) ja muuten ollaan vaan asusteltu siellä omin luvin.
Omalla lentokoneella matkustaen ei kai tarvi tavallista matkavakuutusta:rolleyes:

Yhteistyössä