Muutto mielessä syksyllä/keväällä Tampereelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti+lapset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti+lapset

Vieras
Onko tampereella miten 75-80neliöisiä vuokra asuntoja ja mitä on vuokra?
Olen lasten kanssa kotona kotihoidontuella niin siittä tuli mieleen onko siellä kuntalisää jos niin paljon. Täällä missä nyt asun on 50?/kk

Kuntalisää ei Treella ole ollut vuosikausiin (esikoiseni aikana oli - 12 v. sitten..). Vuokra-asuntoja on, vuokran määrä riippuu sitten paljolti siitä, missä päin asunto sijaitsee, onko keskustassa vai taajamassa..

En tunne tamperetta. Missä olisi hyvä asua pienten lasten kanssa? Ja syksyn haussa haen sosiaali ja terveysalalle opiskelemaan. Kouluun ei saisi olla pitkä matka. En kyllä tiedä missä siel on koulut. Mutta se selviää syksyllä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti+lapset:
En tunne tamperetta. Missä olisi hyvä asua pienten lasten kanssa? Ja syksyn haussa haen sosiaali ja terveysalalle opiskelemaan. Kouluun ei saisi olla pitkä matka. En kyllä tiedä missä siel on koulut. Mutta se selviää syksyllä[/qu

Mä opiskelen myös sos. ja terv alalla. Koska meillä on lapsi, saatiin tosi nopeesti perheasunto TOAS:lta ja mielestäni edullinen verrattuna tampereen vuokriin yleensä keskustassa. Asuntomme on ihan koulun ja keskustan vierestä! (Tampereella asustamme)

Keskustassa Satamakadulla on Sosiaalialan koulu. Lasten kanssa ainakin itse asun mieluummin taajamassa kuin keskustassa. Täällä on monia kivoja alueita, itäpuoli Treesta on mulle tullut jotenkin tutummaksi. Lapsiperheitä on paljon Linnainmaalla, Atalassa, Leinolassa. Itse asun Hervannassa, täällä erinomaiset palvelut! Hervanta valittiin muuten just kolmanneksi viihtyisämmäksi kaupunginosaksi Suomessa... =)

Niin ja meillä on 75 neliöö, 3h+k+tilava parveke, vuokra 640e johon kuuluu sähkö, vesi, netti ja autopaikka. Asunnosta huomaa että on suunniteltu perheelle, kaikki on huomioitu. Asuttiin ennen Tampereen lähiössä yksityisellä vuokranantajalla. Suosittelen TOAS:N asuntoja. Nytkin rakennetaan kovasti uutta.

niin ja esimerkiksi hervannassa on tosi hyvät bussi yhdeydet ja kuitenkin hervantakin on niinkun pieni keskusta sieltä löytyy pankkeja,posti,kirjasto,kauppoja,vapaa-valinta,kirkko,tiimari..ja tiäs mitä muuta =)

Hervantaa minäkin suosittelen.Sinne rakennettiin tässä taannoin kauppakeskus DUO, mistä löytyy kaikki tarpeellinen ja ilmeisesti sinne rakennetaan lisää myös.Halvat on myös asunnot,VTS:ää suosittelen.

Vältä Opiskelijankadun taloja Hervannassa!Omasta kokemuksesta voin sanoa,että ainakin yhdessä niistä oli aivan kamalaa asua..Naapureina juoppoja samassa kerroksessa.Ja 2 tulipaloa siinä rapussa pienellä aikavälillä,kiitos jonkun sekopään.Juopot huuteli postiluukusta ym.
Hervannassa on varmasti hyviäkin taloja,missä asua,mutta tämä lähinnä varoituksen sanana.En voi suositella...

Eipä kestä!En halua kenellekkään samaa,mitä itse siellä on joutunut kestämään ja pelkäämään.Poliiseja joutui soittamaan usein.Ja niin levotonta muutenkin siinä talossa,että huhhuh..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vältä Opiskelijankadun taloja Hervannassa!Omasta kokemuksesta voin sanoa,että ainakin yhdessä niistä oli aivan kamalaa asua..Naapureina juoppoja samassa kerroksessa.Ja 2 tulipaloa siinä rapussa pienellä aikavälillä,kiitos jonkun sekopään.Juopot huuteli postiluukusta ym.
Hervannassa on varmasti hyviäkin taloja,missä asua,mutta tämä lähinnä varoituksen sanana.En voi suositella...

Juu mä asuin yhteensä 26 vuotta Hervannassa, ja mulla on vain hyvää sanottavaa siitä alueesta. Takaisin muuttaisin heti jos se vaan olis töitten kannalta mahdollista.

Tottakai siellä on niitä levottomia taloja mutta niitä on joka paikassa. Pienenä vähemmistönä on ne levottomat talot. Ja multa voi sitten kysellä tarkemmin yv:llä jos sinne aikoo muuttaa.

Mutta hyvä on tuoda se pieni vähemmistökin esiin eli ne levottomat talot.
Sanoin myös,että varmasti löytyy myös hyviä taloja asua.
Kerroin vain oman kokemukseni pohjalta tuon varoittavan esimerkin.

Missäpäin Hervantaa Haaskalintu on asunut..?

Meinas mennä taas Hervannan mollaamiseksi. Vaikka kuinka yritin mainostaa, että Hervanta on tosiaankin valittu 3. viihtyisämmäksi lähiöksi Suomessa. Ja tämä tutkimus on siis ihan äskettäin tehty. Itselläkin Hervannasta vain hyvää sanottavaa, jos ei nyt satunnaiset spurgut kadulla ole sitten häirinneet (lähinnä esteettistä silmää ) . Kaupunginosasta löytyy tosiaankin suurinpiirtein kaikki palvelut mitä voi kuvitella tarvitsevansa (aina uimahallista ja kirjastosta työkkäriin, Kelaan ja mielenterveystoimistoon ;) ). Alueella on lisäksi upeat ulkoilumaastot, hiekkarantoja useita sekä hyvin kunnostettuja lasten leikkipuistoja. Mielestäni paikka on tosi hyvä nimenomaan lapsiperheille, joskin autoja saisi tietysti olla vähemmän (taitaa olla yleisempikin ongelma jos kaupunkiasumisesta puhutaan..).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa..Tuo selventää paljon.Toas.:-)

Se on ollu se talo mistä on eniten muistoja ja nekin vain ja ainoastaan hyviä.

Elävin muisto on kun meidän keittiössä sekoitettiin boolia asukasyhdistyksen bileisiin, kolme miestä kaataa molemmin käsin viinaa saaviin. Mä oon ollu silloin n. 6-7v.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Meinas mennä taas Hervannan mollaamiseksi. Vaikka kuinka yritin mainostaa, että Hervanta on tosiaankin valittu 3. viihtyisämmäksi lähiöksi Suomessa. Ja tämä tutkimus on siis ihan äskettäin tehty. Itselläkin Hervannasta vain hyvää sanottavaa, jos ei nyt satunnaiset spurgut kadulla ole sitten häirinneet (lähinnä esteettistä silmää ) . Kaupunginosasta löytyy tosiaankin suurinpiirtein kaikki palvelut mitä voi kuvitella tarvitsevansa (aina uimahallista ja kirjastosta työkkäriin, Kelaan ja mielenterveystoimistoon ;) ). Alueella on lisäksi upeat ulkoilumaastot, hiekkarantoja useita sekä hyvin kunnostettuja lasten leikkipuistoja. Mielestäni paikka on tosi hyvä nimenomaan lapsiperheille, joskin autoja saisi tietysti olla vähemmän (taitaa olla yleisempikin ongelma jos kaupunkiasumisesta puhutaan..).

Mä olen henkeen ja vereen Herwoodinpuolesta puhuja. Ja varsinkin jos kyseessä on lapsiperhe (ainakin vielä pari vuotta sitten siellä oli jatkuvasti vapaita paikkoja tarhoissa ).

Niitä spurguja näkyy enemmän esim. Linnainmaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:

niin ja muistanko väärin mut eikös siä ollu uimarantakin? oma vanhin tyttöni oli hervannassa päiväkodissa ja pääsi sinne todella helposti. myös kivoja lenkkeilypolkuja löytyy jotka on kuitenkin puitten suojassa ettei oo sitä kerrostalo maisemaa. hervannassa myös neuvolat,päiväkodit,koulut ,apteekki eli ei ole niinkuin yhdellä kaverilla jotka asuu pispalassa niin heidän lapsensa joutuvat meneen päiväkotiin/esikouluun keskustaan josta heiltä on matkaa 4-5km (samassa paikassa myös heidän neuvola)