Muutto toiselle paikkakunnalle työn perässä??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuottihirviö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuottihirviö

Vieras
Apuja, vinkkejä, krittiikkiä? Te jotka olette lapsiperheenä muuttaneet työn perässä toiselle paikkakunnalle (meillä noin 200 km) niin kuinka on sujunut? Meillä todennäköisesti lähtö edessä, ja moni asia mietityttää.

niin mitkä asiat mietityttää? Olisi helpompi vastata, jos tietäisi mihin vastaisi. Meillä välimatkaa muuttoon tuli noin 150 km. Muutettiin minun työn takia. Mietin muuttaessa, että muutanko lapsen kanssa kahdestaan vai kaikki (parisuhte ei ollut ihan kunnossa). Muutettiin kaikki. Myöhemmin totesin,että olisi ollut parempi muuttaa vain lapsen kanssa.

meillä siis mullla on jo työ, mies vielä hiukan hannaa koska hänen työpaikka ei ole ihan varma. Kuitenkin mun on paljon vaikeampaa saada vakipaikkaa. Tarviis osata siis miestä lähinnä rohkaista, että kyllä kaikki järjestyy. Meillä kolme lasta, yksi jo koulussa, niin mietin että kuinka lasten päikkyasiat ja koulut ja asuntoasiat ja sellaiset sujuu...ja että ylipäätään uskaltaako jättää tämän paikan, jossa ollaan kyllä myösd viihdytty hyvin.

Koulu ja pk-asiat riippuu niin paljon kunnasta. Katso netistä, soita sinne etukäteen ja kysele päivähoitotilannetta ja kouluasioita. Itsellä loistavasti sujui päivähoitoasiat. Aiotteko ostaa vai vuokrata kämpän? Itse kun muutin, minä sain vakipaikan ja miehellä ei tiedossa mitään. Aika pian sai työpaikan, mutta sellaisen, jossa ei viihtynyt ja huono palkka. Hän alkoikin sitten vaihtelemaann työpaikkoja useaan otteeseen. Vuoden kuluttua erottiin ja mies väitti (täysin perusteettomasti), että halusin erota heti kun sain vakipaikan ja paremman palkan kuin hän. Hankala sanoa miten miestä rohkaista, kun ei tiedä esim. hänen koulutusta.

Aika pian varmaan ostettais oma, asutaan siis omassa nytkin. Tämän myyntikin on yks iso juttu, mutta uskon että tämä menee suht nopeasti kaupaksi. Ehkä alkuun vuokralle. Ei vaan enää haluis uudella paikalla muuttaa useaan kertaan. (Mies siis muuten insinööri ;) )

Eikö insinööreillä ole melko hyvä työllisyystilanne (paitsi tietotekniikkainsinööreillä Nokian takia)? Me lähdettiin vuokrakämpästä ja mentiin vuokrakämppään. Tosin eron vuoksi tuli sitten muutto eteen toiseen asuntoon melko pian ja parin kuukauden kuluttua toiseen kertaan, kun sain paremman asunnon. Oman asunnon myynnin kanssa on hankalampaa ja hitaampaa muutto. Tsemppiä vain muuttopäätökseen ja muuttoon! Ei se aina voi olla niin, että nainen lähtee toiselle paikkakunnalle miehen perässä, mutta mies ei. Pidä kiinni jos sait hyvän vakituisen työpaikan.

Meillä vaan miehellä käytännössä parempi palkka kuin mulla, joten on silläkin väliä (3 lapsen kanssa) onko hällä töitä vai ei. Onneksi meillä tosiaan tämä asunto menee todennäköisesti aika helposti kaupaksi.

Yhteistyössä