Muutto ulkomaille lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Mietin muuttoa Englantiin, kun vanha tuttuni soitti ja kertoi että olisi työpaikka tiedossa jos kiinnostaa. Minulla on kuitenkin 6kk ja 2v vanhat lapset. Lapset eivät luonnollisestikaan osaa englantia, mites kun lapset menevät päiväkotiin? Kommunikointihan on tosi hankalaa hoitajien kanssa? Olen tehnyt tuota duunia 4vuotta sitten, ja nyt taas haluaisin todella kovasti, olisin jatkanut silloinkin jos en olisi tutustunut nykyiseen ex-mieheeni ja saanut lapsia. Nyt olisi todellinen tilaisuus, mutta kuinkas lapsien sitten käy :/ Vai oppivatko kielen nopeasti?

Öf, oppiihan ne lapset mutta miksi viedä ne pois tutusta ympäristöstä ja piireistä ja nakata heti vieraaseen päiväkotiin jonka puhetta ne ei ees ymmärrä. aika raakaa :/ Mun mielipide on että sun vuoros meni jo, mieti nyt hyvä nainen lapsiaskin

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Öf, oppiihan ne lapset mutta miksi viedä ne pois tutusta ympäristöstä ja piireistä ja nakata heti vieraaseen päiväkotiin jonka puhetta ne ei ees ymmärrä. aika raakaa :/ Mun mielipide on että sun vuoros meni jo, mieti nyt hyvä nainen lapsiaskin

Ei minulla eikä lapsillakaan ole mitään suomessa. Luulen että olen miljoona kertaa onnellisempi taas unelmatyössäni ja eikös onnellisempi äiti ole parempi äiti ? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osaako se 6 kk sitten kovasti suomea jo? :D

Eli kyllä, lapset oppii kielen tosi nopeasti just tuossa iässä. Lähde ihmeessä!

Ei 6kk vielä osaa :D Mutta 2v kyllä. Niin sitä minäkin ajattelin että oppiihan kun ympärillä puhutaan vain englantia =)

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
No vauva ei varmaan vielä osaa mitään kieltä ja 2v oppii todella, todella nopeaa. Päivähoito on muuten aika kallista lystiä Englannissa.

Tiedän kyllä että on kallista. Mutta uudessa työssäni olisi sen verran hyvä palkka =)

itse muutin ulkomaille 2v. en kyllä mennyt heti päiväkotiin mutta opin kielen parissa kuukaudessa.
Lapselle muutoksessa tärkeintä on että perhe, eli sinä on mukana. Tärkeää olisi että muutat ennen työn alkua ja asetutte sinne ennen kuin lapsi joutuu menee päiväkotiin ja voitte yhdessä käydä tutustumassa. Ylensä tälläisissä tapauksissa (asuin itse ausseissa ja olin siellä päiväkodissa töissä) henkilökunnalle annetaan lista sanoja suomeksi ja tietty sun on opetettava ne niille että osaa lausua jotenkuten niin että lapsi ymmärtää. Voit kans alkaa opettaa lasta etukäteen ja näyttää esim yksinkertaisia piirrettyjä vaikka youtubesta enkuks (löytyy muumejakin).

Ehdottomasti kannattaa lähteä, lapsesi rikastuvat. Kunhan sinä pysyt hyvin heidän elämässä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
itse muutin ulkomaille 2v. en kyllä mennyt heti päiväkotiin mutta opin kielen parissa kuukaudessa.
Lapselle muutoksessa tärkeintä on että perhe, eli sinä on mukana. Tärkeää olisi että muutat ennen työn alkua ja asetutte sinne ennen kuin lapsi joutuu menee päiväkotiin ja voitte yhdessä käydä tutustumassa. Ylensä tälläisissä tapauksissa (asuin itse ausseissa ja olin siellä päiväkodissa töissä) henkilökunnalle annetaan lista sanoja suomeksi ja tietty sun on opetettava ne niille että osaa lausua jotenkuten niin että lapsi ymmärtää. Voit kans alkaa opettaa lasta etukäteen ja näyttää esim yksinkertaisia piirrettyjä vaikka youtubesta enkuks (löytyy muumejakin).

Ehdottomasti kannattaa lähteä, lapsesi rikastuvat. Kunhan sinä pysyt hyvin heidän elämässä mukana.

Juu, en ajatellut heti laittaa päiväkotiin. Muuttaisimme muutamaa kuukautta ennen työn alkua sinne ja tutustuisimme vähän paikkoihin yms. Ja nyt voisin tosiaan jo aloittaa esikoisen kanssa pikkuisen opetella jo kieltä :)

Oletko tutustunyt finn-guildin foorumiin? Sieltä varmaan saisi paljon vastauksia. Itsekin tosin asun Englannissa, mutta lapsia ei kuulu kuvioon, niin on "vähän" eri juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Paskat ne lapset siitä mitään traumoja saa jos noin pienenä muuttaa pois. Me muutettiin Ruotsiin kun lapset oli 3 ja 2. Nyt lapset on 10 ja 9 ja puhuvat ruotsia sekä suomea täydellisesti :)

Nuin pienet oppii äkkiä kielen, mutta muista kuiten että itse puhut lapsillesi vain suomea. Teet paljon vahinkoa pienelle jos puhut muuta kuin äidinkieltäsi heille.

Menkää ihmessä, onhan monet lapset suomessakin vaikka englannin kielisissä päiväkodeissa. lapsi pystyy hyvin oppimaan muutaman kielen. tärkeää, että äidillä on toimeentulo ja kaikilla hyvä mieli.

Yhteistyössä