Muuttoa harkitsen - Klaukkala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielummin suosittelen nurmijärven kirkonkylää. Itse asunut nurmijärvellä 17vuotta lapsena, ja ei mitään pahaa sanottavaa. mielestäni se on paljon parempi kuin klaukkala

Kyllä tuo Klaukkala edelleen kuuluu Nurmijärveen vaikka he ilmeisesti haluaisivatkin olla oma kylänsä. KOulut täysiä, päivähoitopaikoista pulaa. Keskusta on ruuhkainen, aamulla motarille pääseminen vaatii jonotousta. Ja keskusta on vielä melkosen ankea.. taidettiin joskus valita rumimmaksi kyläksi.

[QUOTE="Lissu";25733934]Nurmijärveä tai Vihtiä suosittelen minä. Klaukkala on aika pieni kylä.[/QUOTE]

Siis Klaukkalahan on osa Nurmijärveä,ja muuten suurin taajama siellä.

Itse asun Nurmijärven kirkonkylällä ja tykkään asua mielummin täällä kun Klaukkalassa joka on jo liian iso ja koko ajan "kaupunkimaistumassa" kun taas kirkolla on vielä jossain kolkissa maaseutumaisuutta jäljellä (kunnes viimeisetkin pellot rakennetaan täyteen vuosien kuluessa.)

Klaukkalasta on lyhyempi matka Helsinkiin kun kirkolta,kun taas miinuspuolena voi snoa sen ruuhkaisuuden. Varsinkin jos joudut keskustan kautta kulkemaan autolla. Liikennejärjestelyt eivät enää vastaa lisääntyvää asukasmäärää ja sinne on jo vuosia suunniteltu ohikulkutietä ja vaikka mitä mutta mitään ei ole saati aikaiseksi. Niin,paitsi Citymarket ja pian ilmeisesti Prisma. Ei ole montaa vuotta kun sielläoli vain pienehkö S-market ja supermarket.

Klaukkala on kuin pieni kaupunki,kaikki tarvittavat palvelut löytyy.Itse olen asunut sekä Klaukkalassa,etää Nurmijärven kirkonkylällä.Kirkokylällä on perus ruokakaupat,esim.vaatteita täältä ei mistään saa,mutta toisaalta täällä on rahallisempaa elellä lasten kanssa.

Klaukkala on suositumpi lapsiperhepiireissä kun Vantaa.Paljon lapsiperheitä siis täällä.Ja kyllä päiväkoti ja koulupaikkoja jo lainkin mukaan kuuluu löytyä.Suosittelen Syrjälän koulua.