Hae Anna.fi-sivustolta

Muuttofirma HKI?

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä Edullinen, 21.07.2005.

1. kaksio Vierailija

Minä käytin Forsmania muutossa noin vuosi sitten... kaikki sujui mallikkaasti ja minulle jäi hyvä maku firmasta. Laatikot oli puhtaita ja vaikka en ollut pakannut tavaroita ihan valmiiksi, muuttjat pakkasivat loput tavarat muuton yhteydessä; heillä oli pakkasumateriaaliakin mukana ! olen käyttänyt myös grundelia ja niemeä muutoissa aikaisemmin ja hinta laatusuhteessa suosittelen kyllä Forsmania....

2. itse nopeammin Vierailija

käytimme Forsmania muutossa ja kylläpä muutto kesti ja kesti! toki toinen sijainti oli hieman hankala, mutta edellinen muutto hoidettiin kaksistaan pakun avulla ja aikaa meni samaan tavaramäärään vähemmän kuin kuorma-autolla ja kolmella miehellä!ei siis kyseisellä firmalla kovin reipasta sakkia ollut ja asuntokin kärsi hieman, kun tavaroita ei muuttomiehet osanneet käsitellä kantaessa oikein :( Ensimmäinen kerta kun kokeiltiin muuttopalvelua ja harkitaan vakavasti, uskalletaanko ottaa toista kertaa!

3. Muuttaja Vierailija

Muutto venyi vaikka miehet oli rivakoita.... mites se on mahdollista:) Olisko ollut esim. syynä vaikka muuttajan arvioit tavaran määrästä väärät tai keliolosuhteet vaikeuttanut muuttoa tms.

Vähän tuntuu siltä kun lukee tuota "tekstiä" että kouluja ei ole käyty...

4. Matias Vierailija

Muutto Espoossa kaksioon ja laskutus 780€!! 3 miestä ja iso auto.

Ajomatkaa oli 1,5km! Auton piti lähteä varikolta 08.00 ja otaksuttiin tulevan kohteeseen puolessa tunnissa. Taisivat muuttomiehet juoda ensin rauhassa aamukahvit, koska tulivat klo 8.55; ajo matkaa alle 30 km.
    Tavarat kannettiin autoon (hissi oli), pidettiin yksi pienempi tauko (lakisääteinen välillä) ja kas..auto oli lastattu sopivasti 10.55 eli venyi hyvin sopivasti juuri ruokatuntiin. Siitä sitten auto parkkiin pihalle ja miehet yli tien ravintolaan lounaalle. Siellä vierähtikin sitten tunti asiakkaan maksamalla ajalla mukavasti, koska auto starttasi matkaan (1,5 km) vasta 11.55.

Pihaan ajokin oli vaikeaa, taisi mennä peruutukseen 10..15 min vaikka fiksumminkin olisi sen voinut tehdä.

Tavarat kanneltiin kaksioon ja esitettiin lasku 6.5 tunnista.

Soitin toki sekä sopimuksesta vastanneelle ja yritin kohtuulistaa laskua.
    Ei tulosta vaikka asiakkaalla oli "kellokalle"molemmissa päissä. Sama tulos oli keskustelussa kanssa. Eihän meidän miehet ole olleet tuntia ruokatunnilla! Eli täydellistä asiakkaan esittämien faktojen nollaamista!

Lasted edited by : 02.03.2017
  5. 121212 Vierailija

Tässä viestiketjussa se jo kerrotiinkin: lupauksia ei täytetä ja asiakaspalvelu on todella törkeää, täysin ala-arvoista! Firman asioita hoitaa henkilö, jolla on selvästikin pahemman laatuinen luonnehäiriö.

6. Petu Vierailija

Shemeika Oy on edullinen ja hyvä.

7. Stadin friidu Vierailija

Jy-Pin äijät olivat 4 tuntia myöhässä sovitusta ajasta, hajottivat sohvapöydän ja kattolampun korjauskelvottomaan kuntoon. Ja laittoivat perään vielä 80 euron lisälaskun, kun "PRINSESSAT" joutuivat kantamaan kellarista tavarat autoon. Etukäteen oli jo lisätty perushintaan lisä "erikoistilanteesta".

8. eijaei Vierailija

Olivat 8 tuntia myöhässä sovitusta ajasta joten muutto tapahtui yöllä. Touhu oli hidasta ja kallista. Ei ikinä enää Niemeä!

9. Peke77 Vierailija

Joo, en oo kuullut keneltäkään hyvää palautetta Niemestä!

Varsinkin kun lukee kokemuksia rikkoutuneista tavaroista yms. aion jatkossakin hoitaa muutot ns. omalla porukalla. Tunteepahan ainakin apumiehet, eikä tule ikäviä asioiden selvittelyjä.

Helpointa on vuokrata paku ja hankkia kunnon muuttolaatikot. Itse olen käyttänyt tätä firmaa: Muuttolaatikoiden vuokraus Helsinki | Laatikkovuokraamo Boxi oy

10. Jarkko Vierailija

Itse olen käyttänyt pari kertaa Niemeä kunnes viimeksi pyysin tarjouksen Victor EK:ltä ja yllätyin kuinka paljo edullisemman tuntihinnan heiltä sain ja laatikotkin tuli vielä viikoksi päälle. Pojat oli tehokkaita ja kohteliaita, erittäin hyvä kokemus, Suosittelen! www.victorek.fi

T.Jake

11. Kaksi viimeisintä muuttoani on hoitanut firma. Ensimmäisen hoiti Lainalaatikko (auto+neljä miestä), toisen Rosewall (auto+kolme miestä). Jälkimmäisessä muutossa välimatka asuntojen välillä oli lyhyt mutta tavaraa yhden lapsen edestä enemmän. Rosewallin pojat ei tupakin tupakkia muuton aikana polttaneet, safkatauosta puhumattakaan. Lainalaatikon jäbät oli toista tuntia safkiksella ja kessutteli joka välissä. Aikaa meni Rosewallin muutossa kaks tuntia, Lainalaatikolla viisi. Hinta oli Rosewallilla kolmasosa siitä, mitä Lainalaatikolla. Ainoa miinus Rosewallin muutosta tulee siitä, että pojat oli puoli tuntia myöhässä, soittivat kyllä siitä että tiesin varautua. Sen mikä myöhästymisessä menetettiin, muuton ripeydessä voitettiin. Suosittelen lämpimästi Rosewallia.

12. Ottaa päähän Vierailija

GRUNDELL EI TOIMINUT!

Ylläolevien viestien perusteella tuntuu olevan vähän tuurista kiinni miten Grundellin kanssa käy. (Tai sitten Grundellin mies käy täällä kirjoittamassa kehut.) Minulla oli loppukeväästä yksiön muutto Helsingin sisällä 4 kilometrin päähän. Kyselin tarjouksia useasta paikasta ja tarjouksen perusteella soitin Gundelliin, josta arvioitiin muuton vievän 3-4 tuntia, kerroin puhelimessa vielä erikseen muutettavan tavaran määrän. Tämän perusteella hinta olisi ollut ihan ok ja samansuuruinen kuin pari muuta paikkaa. Ajattelin ottaa Grundellin kun niillä oli ihan ok nettisivut ja kehuivat kokemustaan ja ammattitaitoaan. Lopulta muutto vei 6.5 tuntia ja lasku tietysti tämän mukainen.

Itselläni on ABC-kortti ja kuski ei kyllä osannut autoa ajaa. Ei saanut lähtöpäässä tyhjällä kadulla peruutettua auton peräpäätä rapun oven eteen vaan noin 5 metriä taaksepäin, kun asiaa ihmettelin ja huomautin tästä, hän sanoi, ettei tämä ole kovin kaukana. Muuttomiehet olivat mukavia, mutta aikaa kului. Kuski oli jo kääntymässä navigaattorin mukaan oikeasta kadunkulmasta vilkku päällä, mutta yhtäkkiä päätti ajaa toista reittiä. Sieltä ei päässyt ja hän oli jumissa jokaisessa vähän kapeammassa kadun kohdassa, esimerkiksi bussikaistaa ajaminen näytti olevan kuskille jännittävää kun mateli ja kurkki peilejä kuin itse aikanaan autokoulussa. Loppupäässä kuski ei ajanut autoa talon pihaan vaan jätti noin 30 metrin päähän kadulle, todeten taas "ei tämä ole kovin kaukana". Apukuskikin tsemppasi "aja vaan tohon pihaan, ei tartte peruuttaa pois kun sieltä pääsee ajamaan läpi". Olin numeroinut laatikot ja loppupään huoneet, mutta laatikot olivat vähän missä huoneissa sattuu. Olen pari firman muuttoa nähnyt ja tällainen numerointi on toiminut hyvin. Lopuksi sanoin Grundellin pojille, että latokaa kaikki tuohon keskelle asuntoa niin laitan ne siitä paikalleen.

Reklamoin tästä useaan otteeseen, mutta sain Grundellilta vastauksia, jotka olivat kuin teini-ikäisen kirjoittamia "olet jo sitoutunut maksamaan", "ei siinä mennyt kuin 3-4 tuntia + tauot ja matkat" jne. Lopulta pyysin esimiehen yhteystietoja, jonka jälkeen Grundellilta ei enää kuulunut mitään. Loppuhinta oli siis noin 300 euroa enemmän kuin alussa kuvittelin ja esim. pakettihinta, jonka olisin saanut toisesta paikasta. En voi suositella Grundellia, enkä itse käytä sitä tulevaisuudessa.

13. sekalaista sakkia Vierailija

Nämä muuttofirmat tuntuvat olevan toinen toistaan kehnompia, hitaita ja epäammattimaisia. Viimeisin kokemukseni on Victor Ekin kanssa ja ei todellakaan ole mitään hyvää sanottavaa siitä firmasta. En koskaan enää käytä heitä.

14. Sheme Vierailija

Piti muutta Rosewallilla. Aamulla odoteltiin, auto ei koskaan tullut eikä puhelimeen vastattu. Oltiin todella lirissä, kun kämppä menossa alta ja ei voinut muuta kun istua pakattujen kamojen päällä ja miettiä, että mitäs nyt tehdään.

Kiitos heille ihan vitusti.

15. Jenni Vierailija

Meillä Rosewall jätti tulematta, eikä firmaan saanut enää mitään yhteyttä. Suosittelen lämpimästi jos kaipaa elämäänsä stressiä, harmaita hiuksia ja kokeilla, onko Onnettaren suosiossa.
    Koska onnea tarvitaan, kun pitää muutamassa tunnissa hankkia kantajat ja autot ilmasta.

16. Juhani Vierailija

Käytettiin tällaista vantaalaista yritystä kuin JA-Ki, pojat olivat todella ripeitä, eivät juuri mitään taukoja pidelleet ja kantoivat helposti särkyvät tavaratkin varmasti kimpassa, ettei vahinkoja satu.
    Ja todella paljon halvempi kuin esim. mitä Grundell tai Niemi ovat. Suosittelen 10 +++.

17. VIHAINEN Vierailija

''

JY-PI VUOSI SADAN HUONOIN FIRMA!!

18. suurperhe Vierailija

4 huoneen muuttomme teki 4 miestä, iso muuttoauto ja kerralla kaikki tavarat sinne...4 tuntia homma ohi....ei siinä syöty välissä...SUURKIITOS kavereille

19. erikoisasiakas Vierailija

Arvohuyonekaluni suojattiin ja muutettiin Jypin toimesta mallikkaasti!

20. Jorma Vierailija

Toivottavasti pakkasitte ja suojasitte ohjeiden mukaan , niinkuin minä tein perheeni muutossa. Tuolloin kaikki sujui tosi hyvin ja hintakin oli kohtuullinen.

21. jouko Vierailija

nopeaa oli mutta huonekaluja oli kolhuilla ja seinät myös. olin suojannu hyvin mutta repivät muovit kantaessa. välinpitämätön asenne kantajilla ja muilla myöhemmin kun valitin. rahat pois vaan ja perävalot näkyy.

22. Berri Vierailija

Meillä Rosewall rikkoi tavaroita, ja edes kuluttajaviraston kuluttajariitalautakunta ei saa firmaa ruotuun. Firman ovella on käynyt haastemieskin, mutta kukaan ei ota vastuuta. Tiedot saatavilla kuluttajariitalautakunnasta. Kysykää ennen tilaamista. Itse en Rosewallia suosittele.

23. Prttelinen Vierailija

Palvelu oli todellakin outoa. Kaiken kukkuraksi yrityksen "johtaja" virtsasi pihallemme. Ikäänkuin kruunatakseen jo muutenkin järkyttävän palvelun.

24. Mover Vierailija

Quetelle! Rosewall kahteen tuntiin,Lainalaatikko Viiteen...Valetta!oon ollu kummasaki firmas töissä,en puolustele Lainalaatikkoa mut ei tommosta heittoa synny vaikka kuinka röökiä pojat vetelis!LIIOTTELUA!narinahan alkaa viimeistään sit kun lasku putoaa luukusta,se tuli todettua monet kerrat!Kysymys on liiketoiminnasta ei hyväntekeväisyydestä!Ja mitä taukoihin tulee niin ainakin itse Auton kuskina ja vastaavana tietysti otin huomioon ajan joka oli mennyt poikien pitäessä taukoja eli vähensin lopputunneista sopivaksi katsomani ajan.Muuttomiehetkin on ihmisiä eikä koneita se pitäs asiakkaankin tajuta! En enää tee minkäänlaisia muuttohommia kun kyllästyin alaan ja kaiken maailman narisioihin,Mukavaa kun ei tarvi olla enään sylkykuppina nipo kyykyttäjä asiakkaille...15vuotta riitti!

25. Sepi.H Vierailija

Itse muutin pari kk sitten yksiöstä kaksioon helsingissä, opiskelijamuuttojen kautta, hyvää asiakaspalvelua. Kaverit oli ripeitä ei turhia taukoja pidelleet ja tavaratkin säilyivät naarmuttomina, suosittelen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri