Muuttuiko elämä sappirakon poiston jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kysymys tulikin aika hyvin otsikossa. Miten on muuttuiko sinun elämäsi, lähinnä ruokailu sappirakon poistoleikkauksen jälkeen? Oliko myöhemmin vielä jotain kiputuntemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla on se että aamulla pitää käydä isolla hädällä kotona, se ei odottele vessaan pääsyä kovin kauan.

Ei varmaankaan liity mitenkään sappirakon poistoon ;)

Mutta eipä muuttunut mullakaan elämä mitenkään ja ruokavalionkin palautin normaaliksi leikkauksen jälkeen, kun ei enää kohtauksia tarvinnut pelätä.

No mulla on se että aamulla pitää käydä isolla hädällä kotona, se ei odottele vessaan pääsyä kovin kauan.

Mutta eipä muuttunut mullakaan elämä mitenkään ja ruokavalionkin palautin normaaliksi leikkauksen jälkeen, kun ei enää kohtauksia tarvinnut pelätä.

No kyllä se vaan liittyy, ei ole sappirakkoa mihin se varastoituu joten varsinkin aamulla se on ulosteessa se sappineste.

Elämä muuttui sappileikkauksen jälkeen todella paljon parempaan suuntaan - kivut hävisivät täysin ja pystyy taas syömään lähes kaikkea. Vatsan toiminta on muuten ollut ihan entisellään. Itselleni jäi edelleen sellainen, etten voi syödä omenaa, sillä siitä tulee kipuja. Ja olen kuullut joiltain tutuilta, että joihinkin ruoka-aineisiin saattaa jäädä yliherkkyyttä, mutta se on tosi pientä aiempiin kaameisiin kipuihin verrattuna!

No kyllä se vaan liittyy, ei ole sappirakkoa mihin se varastoituu joten varsinkin aamulla se on ulosteessa se sappineste.

Sitä tulee sitten tarpeen mukaan maksasta. Miten se sappineste nyt ulosteeseen liittyy?

Yhteistyössä