"Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa" – miten teillä riidellään?

  • Viestiketjun aloittaja Anna.fi-toimitus
  • Ensimmäinen viesti
Anna.fi-toimitus
Anna.fi: Mykkäkoulu parisuhteessa ei ole mököttämistä vaan henkistä väkivaltaa – reagoi näin

Jos parisuhteessasi harrastetaan mykkäkoulua, tilanteeseen kannattaa puuttua, ennen kuin on liian myöhäistä. Mykkäkoulu voi olla parisuhteen kannalta erittäin tuhoavaa.


– Mykkäkoulu jättää jälkeensä turvattomuutta, katkeruutta ja epävarmuutta. Jos toinen haluaa selvittää riitatilanteen ja puhua asiat loppuun, mutta toinen lopettaa konfliktin käsittelyn aivan kesken, olo voi tuntua hyvin epätoivoiselta, Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja, perhesosiologi ja psykoterapeutti Heli Vaaranen sanoo.

Lue koko juttu tästä.


Kysymys: Miten teillä riidellään?

Kerro kokemuksistasi tai jaa oma tarinasi.

– Oletko / oletko ollut suhteessa, jossa harrastetaan mykkäkoulua?
– Mökötystä, mykkäkoulua, nalkutusta, ilkeilyä, riehumista, haukkumista... Miten teillä riidellään?
– Millainen riitelijä sinä olet? Entä kumppanisi?
– Mistä teillä yleensä riidellään?
– Miten riidat on saatu sovittua?
– Kerro tarinasi omin sanoin.
 
Sammakko
Kysymys: Miten teillä riidellään?

Kerro kokemuksistasi tai jaa oma tarinasi.

– Oletko / oletko ollut suhteessa, jossa harrastetaan mykkäkoulua?
– Mökötystä, mykkäkoulua, nalkutusta, ilkeilyä, riehumista, haukkumista... Miten teillä riidellään?
– Millainen riitelijä sinä olet? Entä kumppanisi?
– Mistä teillä yleensä riidellään?
– Miten riidat on saatu sovittua?
– Kerro tarinasi omin sanoin.
Meillä ei mykkäkoulua harrasteta, mutta riitelyt on todella pahoja. Minä olen se joka päästää suustaan sammakoita ja on ilkeä, ja mies huutaa ja sitten mököttää ja sitten haluaa sopia ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Riitelytapamme poikkeavat todella paljon toisistaan ja siksi mitättömistä riidoista kasvaa käsittämättömiä. Mistä riidellään? Pienetkin asiat kuten vaikkapa tiskaamattomat tiskit aiheuttavat kinaa.

Mies haluaa sopia lyömällä kättä päälle "riita poikki ja unohdetaan koko juttu" -mentaliteetilla, kun itse haluaisin puhua asiat halki koska muuten tuntuu, että riita jää kaihertamaan.
 

Yhteistyössä