Hae Anna.fi-sivustolta

mykoplasma

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä hermona, 21.01.2007.

  1. hermona Vierailija

    hei!oisko ketään jolla ois ollu mykoplasma bakteeri verissä??mikä hoitona,kauanko sairastit sitä ym.kertokaa kaikki mahdollinen?
     
  2. uups Vierailija

    Turhaa hätäilet, vaikka bakteeri onkin melko harvinainen. Yleensä se aiheuttaa vain kuivaa, hakkaavaa yskää, joka kestää pitkään. Hoitona antibiootit. Minulla meni noin 2 kuukautta, ja 4 antibioottikuuria.
     
  3. meillä Vierailija

    Muksulla oli sama pöpö. Yski 4 kuukautta ja 2 antibioottikuuria. Yskä oli ika paha, mutta vaaraton. Meni "itsestään" pois pari kuukautta viimeisen kuurin jälkeen.
     
  4. Romulus Uusi jäsen

    liittynyt:
    14.09.1999
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. Romulus Uusi jäsen

    liittynyt:
    14.09.1999
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

    C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

    C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
    D-vitamiinia 50-125µg / vrk
    Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1
    Omega-3 rasvahappoja
    D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

    Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.

    Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

    Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia päivää kohti. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.

    Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.
    D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

    Miksi Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle. Muilla ihmisillä veren D-vitamiinipitoisuus on selvästi alle 50 nmol/l.

    Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.
    Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l.

    Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

    Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään.

    D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin. (kesto 10 min)
    Aamutohtori: Aamutohtorin aiheena d-vitamiini | Tv | Areena | yle.fi

    D-vitamiini — hyötyä koko terveydelle!
    Aamiainen ruohikolla: D-vitamiini — hyötyä koko terveydelle

    Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
    Studio55.fi - Katsomo - Ohjelmat - Studio55.fi Lähipiiri voimavarana
     

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti