Myöhässä ja pahati ja silti negailee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaveilija-odottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haaveilija-odottaa

Vieras
Tämä taitaa olla tätä samaa kun kaikilla muillakin mutta esitän asiani kuitenkin :) Viimeisistä menkoista on nyt 5viikkoa eikä mitään oireita niiden alkuun ole ollut, normaalisti iho rasvoittuu mahaa aristaa ja olen väsyyt ennen menkkojen alkua mutta nyt mitään oireita ei ole kuulunut, raskaus testin tein ja siitä sain vastaukseksi vain yhden viivan eli negatiivistä näytii. Tämä on nyt vasta ensimmäinen kierto nuvanringin pois jätön jälkeen joten voiko olla että hormoonit vain niin sekaisin että menkat eivät siitä syystä ala? Pitäisikö asia esittää huomenna lääkärille kun muutenkin olen tarkastukseen menossa vai odottelenko vielä? Koskaan aikaisemmin eivät ole menkat olleet myöhässä edes ennen ehkäisyn käytön alkua, aina sinä samana päivänä ja illan aikana :)

on kerta lääkäri muutenkin, niin kannattaahan siitä sanoa. On erittäin todennäköistä että kierto vielä hakee uomaansa ja on siksi tällä kertaa pidempi eli sekaisin. Kyllä noi testit aika lailla meinaan paikkaansa pitää, jos on tehty oikeaan aikaan.

millä tavalla tehty oikeaan aikaan? tein siis aamun ihan ensimmäisestä pissasta, sitäkö siis tarkoitit? testissä luki että voidaan tehdä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa mutta tein silti aamulla.

tarkoitin, että riittävän pitkän ajan päästä oviksesta. Jos esim. testasit kp 29 olisi oletus ollut, että ovulaatio on ollut kp14. Mutta jos ovulaatio onkin ollut esim. kp20 maissa, oikea ajankohta testille olisi kp 35.. Vuorokauden ajalla ei sinänsä ole niin väliä, kunhan virtsa on ollut tarpeeksi kauan rakossa ja siksi aamupissa on se "paras".

nyt ymmärrän, mutta mistäs näin jälkeen päin saan tietää koska ovulaatio on ollut.... ei varmastikkaa mistään eli vaan odotellaan ja tuumaillaan :)

Ekoissa kierroissa ovulaatiota ei välttämättä olekaan. Sitten kun kierto säännöllistyy pystyy ovulaation paikallistamaan paremmin. Ja itse huomaan ainakin tuntemuksista ovulaation ajankohdan. Kannattaahan tuosta kuitenkin sanoa lääkärille. Jos oot ihan gynelle menossa, niin voi ultrata, että mikä on tilanne. Osaavat sanoa usein kohdun limakalvon paksuudestakin koska vuodon pitäisi alkaa..

lääkäriltä sain ohjeeksi odottaa vielä viikon ja mikäli silloinkaan ei vielä menkkoja kuulu niin kuulemma mitä todenäköisimmin olen raskaana. :)
Ei vaan millään jaksaisi odottaa!

En kyllä tajua tuota lääkärin kommenttia. Oliko terveyskeskuslääkäri? Ultrasiko että olisi nähnyt tilanteen?

Aika kovia lupauksia, kun ihan yhtä hyvin tai jopa todennäköisemmin kyseessä voi olla elimistön ja hormonitasapainon epätasapaino ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Plussaonnea kuitenkin ja tule kertomaan kuinka kävi.

Yhteistyössä