myoman höyläys,kasvaako pian takaisin?

  • Viestiketjun aloittaja tiitiliini
  • Ensimmäinen viesti
tiitiliini
Enpä nyt osaa suositella ketään ja sekin on kiinni siitä että missäpäin asuu.Itse olen käynyt uudessakaupungissa ensin yksityisen vastaanotolla ja siitä siirrettiin ukin sairaalan vastaanottotiloihin jatkotutkimuksiin ja siis tuleva kohdunpoistoni tehdään siellä.Tämä gyne on ainakin ystävällinen ja ammattitaitoisen oloinen nainen,joka minut leikkaa kesällä (kaiketi,aika ei ole vielä tullut).
Toivon todella että saan veriarvot ylemmäs ennen poistoa.Luulisin ainakin et toipuu/jaksaa nopeammin kun veriarvot ei ole reilusti anemian puolella.Sen kyl tiedän sanoa et mulla tuo normi kuukautisvuodon määrä n.70ml ylittyy joka kuukausi ja rajusti.Pikasesti ajateltuna 2 ja 3 vuotopäivä ja o.b:n superplus on tunnissa ylitulviva ja saattaa tulla vielä kunnon hulahdus päälle kun tamppoonin otan pois tai sit iso hyytymä kaupan päälle.Sit 3 päivän jälkeen alkaa sellanen vuoto jota oli normaalisti vuotojen aikaan ennen myoomaa.Taitaa tulla ainakin kolminkertainen määrä vuotoa,ellei jopa enemmän kun ennen myoomaa,joten kohdunpoistoni ei todella tule olemaan turha kun muutakaan tehokasta vuodon hillitsijää ei taida minun tilanteeseeni ainakaan pysyvästi löytyä.Kyllä se leikkaus jännittää,mut sit kun siitä joskus toipuu niin ihanaa ajatella että rätti/vuotosirkus on ohi =)
 
globiini
Hemoglobiinisi nousee varmasti pikavaiuhtia leikkauksen jälkeen.Oma arvoni oli leikkaukseen mennessäni satasen paikkeilla, mutta nousi muutamassa päivässä yli 120 ja on nykyisellään 145 tienoilla. Paraneminenkin oli nopeaa.

Pelkkä rauta ei aina nosta arvoja, vaan kyllä siinä tarvitaan kokonaisvaltaista kunnon huoltamista ravinto ja liikunta raittiissa ilmassa pääosissa.

Kyllä se hienosti menee, toivottavasti yllätyt yhtä iloisesti kuin minäkin.
 
Tiitiliini
Tuli vielä mieleeni että te muutkin naiset jotka kärsitte tosi runsaista vuodoista niin kokeilkaapa tena housuvaippa mallia. Itse ostin juuri ja ovat yllättävän mukavat ja turvallisen tuntuiset vuotinen suhteen. Vaatetus tietysti sen mukaan, ettei kannata tiukimpia kuteita laittaa runsaiden vuotinen päiviksi. Minä tykkään,olo on paljon varmempi kuin siteellä. Reunasuojatkin ovat tosi hyvät. En tiedä olenko hullu mut ainakin pidän näinä viimeisinä aikoina kun kuukautiset vielä tulevat. Sittenhän ne loppuu kun kohtuni kesällä poistetaan.
 
myooman höyläys
Submukoottinen 2,5cm kokoinen myoma painaa kohdun limakalvoa ja lisää rutkasti vuotoa.Kohdun poisto tai myoman höyläys ja samalla reissulla hormoonikierukka.Onko kokemusta myoman höyläyksen jälkeen et onko kovinkin todennäköistä et se myoma kasvaa piankin vuotoja taas lisäämään?Siis tätä myomaa ei voida kokonaan poistaa.Kierukkaa ei ilman höyläystä kannata laittaa kun se ei tod.näk. pysy paikoillaan kun myoma painaa sitä.
Ikää 41 ja lapset kyl tehty.Nyt mietin et höylätäänkö vai annanko poistaa kohdun.
Mietityttää et jos höylätään ja kierukka laitetaan niin mahtaakohan kuukausien tai muutaman vuoden sisällä olla uusi operaatio edessä jos myoma kasvaa.Tai jos annan poistaa kohdun ni ei enää koskaan vuotoja mut jännittää mennä niin suureen operaatioon ja kauankohan kestää palautua.Nukutuksestakaan en pidä.On tehty sterilisaatio ja poistettu sylkirauhanen ja inhottava olla monta tuntia ja jopa seuraavana päiväväkin vielä nukutuksen jälkeen.Mutta,molemmissa jokatapauksessa mut nukutetaan et sen puolen ihan sama.
Sain kokeeksi cyklokapron lääkettä et jos se auttais runsaisiin vuotoihin tässä miettiessäni.Vielä ei ole menkkoja tullut et vois kokeilla.
Kuukautisten aikoihin ja hetki ennen/jälkeen on jalkojen ja käsien hikoilua ja monenmoista muuta oiretta.Kuitenkin menopaussiin voi vielä olla todella montakin vuotta.Siksi epäilenkin et joutuukohan höyläämään myoomaa vielä monestikin ennen kunnon vaihtareita.Sitähän ei voi kukaan tietää.Kun vaan pystyis päättämään.
Onko tosiaan jollekin tehty submukoottisen myoman höyläys ja jos,niin onko se piankin kasvanut entiselleen?
Kiitos jos vaivaudut vastaamaan.
Odotan kommentteja miettiessäni................
 
Viimeksi muokattu:
myooman höyläys
Tässä mietittiin myooman höyläystä. Minulla myooma oli vain vähän reilun sentin kokoinen ja kysymättä minulta mitään myoomaa ei leikattu vaan sitä vaan höylättiin. Tuloksena oli, että myooma kasvoi takaisin kolmen vuoden päästä ollen sitten 2cm luokkaa. Runsaat ja pitkittyneet vuodot jälleen vaivana. Ihmettelen, miksei näin pientä myoomaa leikattu tai yritetty saada lääkkeillä vielä pienemmäksi leikkausta varten? Onko kohdun poistaminen naiselta niin kiva toimenpide, että tällä tavoin toimitaan?
 

Yhteistyössä