Myrsky--leffa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin eilen kattomassa äitini ja 4v. tytön ja 8v. pojan kanssa. Kaikki oltiin ällikällä leffan loputtua. Tarina on vaikuttava, varsinkin jos on kiinostunut historiasta. Kumma kyllä lapsiakin kiinosti koirahupailun lisäksi myös leffaan liityvä tositarina. Ei pelkoa, ettei pojat jaksaisi katsoa Myrskyä. Koira oli niin hurja, ja sitten siinä oli panssarivaunuja yms. poikia kiinostavaa vimpainta, että katsoivat herkeämättä. Hauskinta oli, kun lapset huutelivat ohjeita Myrskylle.

Mielestäni Myrsky on enimmäkseen hauska. Sen loppu on onnellinen, mutta koskettava. Vähän niin kuin Rastimon edellisessä leffassa Heinähatussa ja Vilttitossussa. Omasta mielestä parasta leffassa on se, että se on kiinostava myös aikuiskatsojille. Esim. itse olen täysin puutunut katsomaan niitä tylsiä lasten piirrettyjä, jossa hyvä taistelee pahaa vastaan aina samalla tavalla.

Onhan se Myrsky hieman jännittävä, mutta sopivalla tavalla. Ehkä juuri siksi kun siinä on jännitystä niin lapset eläytyivät siihen tosi voimakkaasti. Toisaalta kun leffan nuoret pussasivat toisiaan, lauma tyttöjä huusi katsomosta: yäk!

Yhteistyössä